Tak už konečně můžu.


A navíc to možná někomu i přijde vhod.


.....Ještě donedávna jsem netušila, že existuje diagnóza patologické shromažďování. Věděla jsem, že se občas, obzvlášť u starých lidí stává, že odmítají vyhodit i pytlík od mouky, pět let staré noviny, tkaničku do boty, nebo dokonce i odpadky, ale že je to oficiální choroba a ne zas až tak vzácná, to mě trošku vyděsilo, zase další černý puntík do mé anamnézy.

.....Vždycky jsem měla k věcem vztah, co jsem si opravdu oblíbila, to byste tu někde pravděpodobně i našli, přinejmenším na půdě. Nemyslím ale, že bych byla někdy sklouzla pod tu pomyslnou hranici "normálního" křečka a stala se křečkem "patologickým".
Až poslední dva roky se moje potenciální "choroba" začala nebezpečně rozjíždět.
Začalo to ve chvíli, kdy jsem k vánocům dostala foťák. Vlastně hned dva, a hleďme první příznak - oba jsem si je nechala.
Dlouhou dobu před tím jsem "strádala" , trpěla krutými abstinenčními příznaky a tak není divu, že už jen stačilo dokoupit paměťovou kartu a moje šílenství se mohlo rozvinout v celé své děsuplnosti.
Že majitel digitálku nacvaká nespočtukrát víc fotek, než když fotil na kinofilm je logické a podle mě naprosto pochopitelné, zádrhel nastává až tehdy, když mu zůstane uvažování typu "fotky se nevyhazují",když si je probere, vymaže jen a pouze ty, které jsou opravdu mizerné a ty ostatní narve do počítače, a znovu a znovu a pak jich tam má najednou jedenáct tisíc a zjistí, že je shromažďovač.

.....Je jich tam spousta takových, které jsou si podobné jak vejce vejci a mohly by docela dobře fungovat jako hádanky typu "najdi deset (spíš jen pět) rozdílů", je tam taky spousta takových, které nedokážu vymazat jen proto, že na nich jsou moje děti (vnouček), je tam spousta takových, které nikdy nebudou hodny toho, aby je spatřilo jiné oko, než to moje, zkrátka je tam spousta pytlíků od mouky, starých novin i tkaniček od dávno prošlapaných bot a jak já to vidím, zůstanou tam a ještě k nim přibydou plechovky od olejovek (snad vymyté), hromada květináčů po zesnulých kytkách, pár rozbitých deštníků, několik krabic zlámaných pastelek a vypsaných propisek, igelitky plné tvrdého chleba a....... asi jste už pochopili, že?
Nezbývá než doufat, že tohle moje smyslů zbavené konání nepřebují jednoho krásného dne z počítače a nezakoření i v mém reálném světě, neboť se obávám, že i k tomu mám patrně nepatrně našlápnuto.

.....Zvláštní menšinu tvoří ty, které bych ráda ukázala světu, "světíčku", lépe "světitíčku", ještě lépe zlomečku "světičícka", který zavítá až sem.
Jenže, ačkoliv s psaním si zas tak velkou hlavu nedělám, u fotek mám stálé pochybnosti, jsou dost dobré (tedy kvalitní), jsou dost dobré (tedy zajímavé), jsou dost dobré (tedy naservírované v pravý čas) ????
Není to zrada na čtenáři, zveřejnit jen fotky téměř bez textu, který očekává?
Co k nim psát, když zrovna nejsou "dokumentární"?
A budou se někomu opravdu líbit, nebo budou komentátoři jen milí a laskaví?
Jak říkám s textem takové věci neřeším, dokonce ani u básniček, kde už mám pocit, že nesu kůži na trh, ale ty fotky, ty fotky.
Není na nich nic "zásvětního" a kouzelného jako u Čerfa, nejsou ucelenou kronikou krásy den po dni jako u VendyW, nenesou stopy romantické fantazie jako u Vendy, nejsou důkazem mého tvořivého génia jako u Janinky, ani se nestanou rodinným albem jako u Ježurky, postrádají exotické kouzlo fotek Nessie, ani nekopírují cesty mých toulavých bot jako u Shariony.
Jsou to zkrátka jen fotky, stejně náhodné, jako náhodně náš zrak padne na to, co ho zaujme, udiví, potěší, překvapí nebo dojme.
Jen obrázky bez zvláštních ambicí, dělané pro uspokojení mých patologických sklonů.

Ale zrovna dnes mám ještě jeden záměr, už jsem se kdysi zmiňovala, že uprostřed dlouhé, temné a studené zimy nerada zveřejňuju fotky se stejným námětem, že si je nechávám až na dny, kdy všichni padáme vedrem na ústa, mozek se škvaří jako vajíčko rozklepnuté na kameni v Údolí smrti a člověk by vypustil duši za trochu stínu a svěžího vánku, zkrátka, na dny jeko je ten dnešní.
Tak si je prohlédněte rychle, než roztají.
Kéž vás alespoň maličko osvěží.































Doufám, že jste mi tady nestihli nastydnout a vězte, že váš náskok už jsem stáhla na pouhých 98 článků. Dočítám díky Bloglovin všechno, co jste napsali, ale omlouvám se, komentovat úplně všechno vážně nestíhám, tak jen občas a spíš to novější. No, zachvíli začnou prázdniny a jestli se nám podaří odjet na chatu tak, jak bych ráda, tak vás akorát dočtu a začnou se mi tu články hromadit nanovo. Aspoň se v září nebudu nudit.

Komentáře

  1. 1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 20. června 2013 v 20:36 | Reagovat
    Tak některé jsou opravdu parádní kousky :-) ! Hele budiž ti útěchou, že já mám za třži roky blogování a čtyři a půl roku co máme Matesa nafoceno necelých cca 20000 fotek, z toho 19000 na mém foťáku a tu tisícovku na manželově....ale zveřejněno je o dost méně, spoustu jsem jich vymazala. Ale taky mám některé jak píšeš "najdi pět rozdílů".... :-D

    2 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 20. června 2013 v 21:04 | Reagovat
    Já myslím, že s kůží na trh jdeš vždycky, když cokoli zveřejníš. Asi jen díky blbýmu zraku nefotím taky tak moc. Zato shromažďujeme zajímavý audio, to zabere mnohem víc místa na discích, mnohem dýl trvá prohlížení a nedá se vytisknout a poslat poštou. I když už i poštou od nás nějaké putovalo. Řekl bych, že každej máme nějakou tu deviaci a že je to tak dobře.
    Nepřemejšlej nad tím, co je pro koho jak dobré. Říká se, že každý zboží má svýho kupce a tak si taky každá fotka najde někoho, komu se bude líbit. Bůh tě opatruj!

    3 Fitli Fitli | Web | 20. června 2013 v 21:32 | Reagovat
    Nečekala bych, že mi zima a sníh může někdy tak potěšit. Díky.

    4 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 21. června 2013 v 0:09 | Reagovat
    Vzhledem k tomu, že mi v této chvíli stříká pot z čela asi půl metru vodorovně a potom se beze zbytku vypaří, tak tyto fotky považuju za vysloveně cílenou provokaci. ;-) :-D
    Syslení fotek má oproti syslení jiných věcí ohromnou výhodu. Nezpůsobuje například radikální rozmnožování zavíječe skladištního, neboli potravinového mola. :-D

    5 Čerf Čerf | E-mail | Web | 21. června 2013 v 0:45 | Reagovat
    Takové fotosyslení je úplně normální. Ani nebudu říkat, kolik jsem si přivezl fotek z Japonska :-) Nad zimními fotkami jsem jen obdivně hvízdl a přešel jsem tak od syslení přímo ke svišťování :-)

    6 Kerria Kerria | Web | 21. června 2013 v 15:27 | Reagovat
    U nás tomu říkáme "inflace fotek" :-D Zrovna nedávno jsem hledala jednu prastarou a nenašla, patrně jsem ji smazala jako málo zajímavou, teď mě to dost mrzí, protože na ní byl docela vzácný brouk :-( Takže se přimlouvám za NEMAZAT!

    7 adaluter adaluter | E-mail | Web | 21. června 2013 v 17:04 | Reagovat
    [1]: Tak to je zhruba stejný nárůst množství za jednotku času, jak říkám, ta diagnóza není nikterak vzácná. :-D :-D

    [2]: Věřím,že fotky se archivují mnohem snáz než audio, ale dokud jsou naše "deviace" jen tohohle druhu, můžeme si ještě gratulovat, mohlo by být i hůř. :-D

    [3]: Tak to jsem moc ráda. Díky.

    [4]: Jo Malkieli, už předem jsem byla smířena s tím, že někteří jedinci můj dobrý úmysl zcela nedocení. :-P
    Zavíječ sice nehrozí, zato útroby počítače už se pod tím množstvím svíjejí docela mohutně, tak doufám, že nedojde k zauzlení střev.

    [5]: Jsem ráda, když to slyším znovu, normální, je to normální, ty to přece musíš vědět. Svišti. :-)

    [6]: To sedí, taky mě napadá, že čím víc těch fotek máme, teď myslím hlavně těch dětských, tím míň na ně koukáme.
    Mazání zatím rozhodně nehrozí, pokud se o to nepostará přežraný počítač sám. :-D :D

    OdpovědětVymazat
  2. 8 Bev Bev | E-mail | Web | 21. června 2013 v 17:28 | Reagovat
    Dnes přišly vyloženě k chuti. :-P To byl geniální nápad. A navíc jsou to krásné fotky. Moc se mi líbí rozcestí v keřích, drátěné ploty, které vypadají jako šperk, lavička se stolkem, ta zvláštní kresba na chodníku...Všechny. Mají své kouzlo. Fotek zatím tolik nemám, nemám ani ten foťák a tak co moc chci, to mi fotí Madla. Ale jak budu mít svůj myslím, že na tom budu úplně stejně. Taky mám ten pocit absťáku a pořád koukám, co by kde byla hezká a zajímavá fotka.

    Kdybychom spolu už nemluvily tak přeju krásnou, příjemnou a klidnou dovolenou a v září nashledanou. :-)

    9 mengano mengano | E-mail | Web | 22. června 2013 v 8:16 | Reagovat
    Já fotit moc neumím, ale syslím rovněž velmi zdatně. Fotky si v NB navíc ukládám systémem "padni kam padni", takže je pro mne dost oříšek něco po sobě znovu najít. Už několik let jsem pevně rozhodnutá, že si udělám pořádek. Jen ještě úplně přesně nevím, kdy to bude. jak se znám, tak 2 hodiny před smrtí :-)
    Zimu celkem nesnáším, ale tentokrát mě zmrzlé fotky opravdu potěšily.

    10 Janinka Janinka | E-mail | Web | 22. června 2013 v 13:20 | Reagovat
    No, jestli si ty fotky nezálohuješ a nevypaluješ na nějaké médium, tak pak budeš mít po starostech, až ti počítač jednou odejde do elektronebíčka :-D. Což mi připomíná, že bych s tím už taky mohla začít, přeci jen fotky za několik let by byly v háji a to by mě dost mrzelo...

    Jinak sněhové obrázky se povedly a díky za toho tvořivého génia! :-)

    11 adaluter adaluter | E-mail | Web | 22. června 2013 v 14:04 | Reagovat
    [8]: Moc mě těší, že nejen ochladily, ale i zaujaly.
    Naprosto chápu, jak ti musí bez foťáku být krušno, sama jsem to prožívala dost dlouho a je to smutné období pro někoho, kdo byl zvyklý koukat na svět přes objektiv.
    Co se týká dovolené, tak díky za přání, ale nejspíš se ještě potkáme, dřív než za čtrnáct dní nám odjezd nehrozí. ;-)

    [9]: Původně jsem taky všechny fotky cpala do jedné složky, ale brzy bylo jasné, že takhle by to fakt nešlo a já jsem navíc posedlý třídič a zažraný přerovnávač, bohužel tedy pouze věcí nepodstatných a pro život bezezbytku postradatelných, ale od doby, co mám ještě picasu, celkem dobře vím, kam pro co sáhnout.
    Já zimu miluju, od pátého do jednatřicátého prosince, pak dochází ve vztahu k rychlému ochlazení a vystřízlivění a na milost jí vezmu právě až v parném létě (na obrázcích). :-D :-D

    [10]: No, tak přesně to ....nedělám, a stejně jako ty si říkám: "měla bych začít!!!" Už v minulém počítači zůstalo takhle zakletých "pár" foteček, pořád ho máme a doufáme, že až se k němu jednou dostane nějaký odborník, třeba je dokáže vytáhnout. :-?
    Za tvořivého génia rozhodně neděkuj mně, zkus spíš rodiče, nebo někoho z tvého z tvého předlouhého rodokmenu. :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  3. 12 Tenisák Tenisák | E-mail | Web | 24. června 2013 v 18:44 | Reagovat
    To se příjemně ochladilo. A jak říká Janinka ZÁLOHOvAT ZÁLOHOVAT ZÁLOHOVAT

    13 Marie Marie | 24. června 2013 v 19:41 | Reagovat
    Až teď jsem pochopila,že jsem též zběratel.Ale fotky jsou kouzlo okamžiku,nemazat!!!!!

    14 adaluter adaluter | E-mail | Web | 24. června 2013 v 20:50 | Reagovat
    [12]: No nevím, jestli to zrovna dneska bylo ještě potřeba. :-D :-D
    K tomu zálohování se musím dokopat.
    Je to jedna z těch věcí, na které je vždycky dost času a pak je najednou pozdě. :D

    [13]: Jo, člověk sám sebe dokáže stále něčím překvapovat. :-D
    Mazání rozhodně nebude!

    15 Otavínka Otavínka | Web | 25. června 2013 v 8:49 | Reagovat
    Tropická vedra a fotečky ze zimy a k tomu excelentní přinesla nejen milé ochlazení. Okamžitě spadla téměř čtyřicetistupňová teplota na plus 16 a je to skok téměř
    vysokohorský. Dneska bych taky brala raději teplo než bezútěšný lijak se zdvihajícími toky. Hezký den ! :-)

    16 adaluter adaluter | E-mail | Web | 25. června 2013 v 10:31 | Reagovat
    [15]: Jestli já jsem to trošku nepřehnala, aby nám za chvíli nezačalo sněžit. :-D
    Dnešek mě obzvlášť mrzí, Juli jela se školou na výlet do ZOO, tak snad uvidí aspoň lachtany, těm by déšť vadit neměl. :-?

    17 Vendy Vendy | Web | 25. června 2013 v 10:56 | Reagovat
    Zasněžené kouzlo! Máš krásné fotky, a ne že ne. Sice jsi krásně vypočítala focení svých oblíbených blogerů a(a moc se mi líbily tvé přirovnání a slovní obraty a děkuji taky za zmínku o mých pokusech), ale nemyslím, že tvé fotky postrádají kouzlo nebo že jsou příliš obyčejné. Nejsou, mě třeba hned zaujala fotka 2 (jakési rozcestí), zasněžená fotka s plotem, který je jako svérázná krajka s tím sněhovým povlakem, taky fotky lidí, jak jdou s dětmi sáňkovat nebo bobovat, to jsi zachytila cvrkot všedního dne. Máš pěkné fotky, nejsem takový znalec, abych řekla, že to jsou dobré fotky, ale mně se líbí (a už je to tady, přesně co jsi psala ve svém článku) :-D - přesto, podle reakcí výš soudím, že nejsem jediná.
    Taky oceňuji pěkné úpravy, mám dojem, že Picasa bylo akčně využito.
    S množstvím fotek v počítači mám taky problém, ukládám si je na galerie Powerpoint a už je mám hezky popsané a vytříděné, normální fotky, upravené fotky, stejně tak oskenované obrázky, prolínačky a koláže a podobné srandičky.
    Ale stejně mě hryže obava, že se data ztratí, počítač exne a všechno co je v něm odejde do věčných počítačových lovišť, takže pro jistotu zálohuji na DVD, ještě jednou na DVD a na flešku. Taky přemýšlím, že si všechny fotky postupně proměním v tištěnou podobu, ale čekám, až bude zas nějaká solidní akce (dobrý je happyfoto, mají fakt dobré ceny, nedávno jsem si nechala udělat fotky 10x15 (asi), jedna za 2 koruny (loni měli v akci 9x13 za korunu padesát). Fotek jsem vytřídila asi něco přes 360, ale mám jich daleko daleko víc. Takže to ještě bude mazec.
    Jako první jsem zařadila pro tisk fotky lidské, tedy mou rodinu, pak jsem přidala to co se mi líbilo plus nějaké fotohrátky, byla jsem zvědava, jak budou vypadat na fotce a vypadaly dobře.
    Takže zkus taky postupně proměňovat své digitální fotografie ve skutečné. Já vím, ono to taky leze do peněz, proto píšu "postupně". Výhodné je vychytat si nějakou akci. :-)
    Mimochodem, nějaký článek zpět jsi dávala fotky s různými úpravami a byly parádní!
    S fotokřečkováním si nedělej starosti, je to jako koníček, a jak píše Malkiel, nehrozí, že by se ti rozmnožili moli. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. 18 Vendy Vendy | Web | 25. června 2013 v 11:03 | Reagovat
    P.S. napsala jsem happyfoto, opravuji - dobré ceny mají na fototeta, tedy foto v drogeriích Teta, jestli máte nějakou v okolí, tak tam můžeš dát své fotky na vytištění na cédéčku nebo flešce. Taky se dá poslat jim fotky elektronickou cestou.
    Odkaz ti posílám, tuť:
    http://www.tetafoto.cz/
    Jinak, podobný problém včera zmiňovala Kitty, která se strachovala, že jí jednou fotky z notebooku odejdou a hledala nějaké internetové úložiště. Pokud by ti nevadilo, že je třeba uvidí stovky neznámých lidí, můžeš si je uložit na net, tam si myslím, že se opravdu neztratí, protože net je jako peklo, co jednou pohltí, to zůstane pohlceno. :-D. Můžeš tam dát třeba fotky, co jsou možné ke zveřejnění (a fotky, co bys chtěla zachovat jako ryze soukromé, bys tam prostě nedala, žejo... :-). Našla jsem stránku se zajímavými odkazy, třeba tě to inspiruje
    http://odkazy.seznam.cz/Kultura-a-umeni/Fotografie/Fotogalerie/Fotobanky-a-fotoalba/
    Krásný fotkový den!
    A fotky můžeš dávat častěji, jestli jich máš spoustu, je to dobrý způsob prezentace. Ale když k nim napíšeš pár slov, je to lepší, stačí jednoduchý popisek, zmínka, kde jsi je fotila a tak...
    Nebo nemusíš psát nic, jen je vystav. Stojí za zkouknutí, to mi věř. :-)

    19 pizlik1 pizlik1 | Web | 25. června 2013 v 17:01 | Reagovat
    Fotky máš velice zajímavé a pěkné.
    Syslování fotek se určitě vyplatí. Já, pokud něco vymažu, tak toho časem lituji. :-)
    Takže se za fotosyslování přimlouvám.

    20 Ježurka Ježurka | Web | 26. června 2013 v 16:31 | Reagovat
    Naštěstí toto shromažďování není tak nebezpečné jako ty pytlíky od mouky. A nemůžeme mít všichni všechno "na jedno brdo", to už by nebylo zajímavé! A než já se dostala k těm Tvým studeným fotkám, ejhle - venku už je taky chladno. Nebojíš se, že jsi to způsobila těmi fotkami? :-D
    Mimochodem, krásnými? :-)

    21 Pukína Pukína | E-mail | Web | 28. června 2013 v 22:34 | Reagovat
    Tak já patřím také k těm, co syslí a pořád se přemlouvají k pořádku a uložení:) Pořád se utěšuji, že ten můj staříček počítač do zálohování vydrží - i když netuším, kdy to bude :-?

    22 Bev Bev | E-mail | Web | 10. července 2013 v 7:40 | Reagovat
    Fotka s kočárkem a osvětleným oknem v šeré zahradě je prostě bomba.
    Přeju krásné dny na tom malebném místě bez sítě. :D

    23 plysove-hracky-otto-toys plysove-hracky-otto-toys | Web | 18. července 2013 v 20:10 | Reagovat
    Hezké fotečky. Zima je krásná, pokud nejsi bezdomovec..

    24 signoraa signoraa | Web | 18. srpna 2013 v 22:55 | Reagovat
    Být křečkem je v tomto případě pozitivní, protože jsem se nad tvými fotkami osvěžila. :-)

    Jsem také křeček a dalo by se řící, že křeček patologický, co se týče fotografií. Nikdy jsem je nezkusila počítat, na digitál fotím už deset let, mám čtvrtý fot'ák. Nemám ambice na umělecké fotografie. Dokumentuju své cesty za poznáním, svá milovaná vnoučata, kytky, oblohu a v poslední době letadla, která nám létají přímo nad domem. A přiznám se, že nemažu. Od doby, kdy mi "klekl" počítač, zálohuju fotky na DVD a ještě navíc na externí disk, který má kapacitu 2TB. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. 25 Lennroe Lennroe | 22. srpna 2013 v 11:46 | Reagovat
    Ani nevíš jakou mám radost. Pamatuji si, že jsem tě četla, ale už je to strašně dávno snad i roky, pak jsem zapomněla adrsu tvého blogu a nemohla jsem tě ani za boha najít a teď úplnou náhodou...
    A ještě k tomu zrovna zimní fotky,když já jsem jeden z těch nepochopitelných lidí, kteří od půlky dubna čekají až napadne sníh.

    26 Vendy Vendy | Web | 22. září 2013 v 22:13 | Reagovat
    Lucynko, zlatí, koukám, že tvoje letně zimní fotky budou za chvíli skutečností, jak žiješ? Co oči? Co malí? 8-)

    27 Janinka Janinka | E-mail | Web | 3. října 2013 v 17:37 | Reagovat
    [11]: Tak, a je to tady. Počítač udělal píp píp píp píp a skapal. A zálohovala Janinka? No zálohovala? NE! Jenom o tom ta koza pitomá blbě kafrala a poučovala! Ale měla jsem štěstí, zapnula jsem to asi napošesté, drahá polovička zatím koupila externí harddisk a už jsou všechny fotky, dokumenty a videa v teplíčku :-D.

    A co jinak, žiješ?

    28 punerank punerank | E-mail | Web | 26. listopadu 2013 v 21:17 | Reagovat
    Adaluter mi psala sms a vzkazuje, že ač to za moc nestojí, je v pořádku a rozhodně nekašle ani na vás, ani na blog. Protože však nemá počítač, ukáže se až... kdoví kdy:(
    Tajuplná, jako vždy, takže víc nového nevím: A tak vyřizuju aspoň pozdravy:))

    29 Vendy Vendy | Web | 30. prosince 2013 v 22:16 | Reagovat
    [28]:Jsem ráda, že je Adaluter v pořádku, už se na hodně dlouho odmlčela. Snad se zadaří a přistane jí na nový rok nový počítač.
    A vůbec, hlavně zdravíčko! :-)

    30 Bev Bev | E-mail | Web | 30. ledna 2014 v 14:45 | Reagovat
    Tak to jsem taky moc ráda.
    Hlavně zdraví a pak jde i všechno ostatní. :-)

    31 Verča Verča | E-mail | 1. února 2014 v 17:15 | Reagovat
    [28]:Sic pozdě, ale přece mě napadlo mrknout na poslední komentáře. Díky, Puneranku:) a tobě Adaluter přeju hodně štěstí do nového roku a hlavně to zdraví. No a až budeš moct, určitě se ozvi, jsem zvědavá, jak žiješ.:-)

    32 Sherylin Lee Sherylin Lee | E-mail | Web | 24. února 2014 v 21:18 | Reagovat
    Zvláštna diagnóza. Predtým som o nej nepočula, ale teraz mi už niektorí ľudia dávajú zmysel. No dá sa odvolať aj na fotografie? Ak áno, tak aj ja tou diagnózou pravdepodobne trpím. Veľmi pekné fotografie. Keď som jednu zahliadla, myslela som si, že vidím vlny v mori... to je tá, kde je len veľa, veľa snehu a nič viac...:D

    33 Verča Verča | E-mail | Web | 6. května 2014 v 18:21 | Reagovat
    Jen ti chci říct, že na tebe myslím a doufám, že se máš fajn, čímž nnaivně nemyslím pořád šťastně, ale tak, že ti život ve skrze stojí za to žít. Já si sice ještě pořád nemohu zvyknout na to, že jsem jednou nahoře, jednou dole, avšak i přesto si užívám. No a jaro navíc miluju!!!:-)
    Měj se krásně, Lucko, ať se daří jak tobě, tak rodince.

    34 Janinka Janinka | E-mail | Web | 31. května 2014 v 14:22 | Reagovat
    Ahoj holka, poslední dobou na tebe hodně myslím. Doufám, že jsi v pořádku, živá a zdravá, stejně, jako tvojí blízcí.
    Páček, Janinka.

    35 Strapačik Strapačik | E-mail | Web | 13. srpna 2014 v 3:05 | Reagovat
    Ahojky vsem .
    mate to tady hezke :-)

    36 shariony shariony | E-mail | Web | 4. prosince 2014 v 21:43 | Reagovat
    Ahoj, přidávám se k Janince, doufám, že je vše v pořádku a že, jak je psáno výše, budeš mít brzy počítač a trošku to tady oprášíš :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena