Čekatelé na neštovice a jiné nedočkavosti.

.....O nedočkavosti byl vlastně tak trochu už minulý článek.
Nedočkavostí v pravém slova smyslu, tou zapálenou a hořící, u nás vyniká právě Juli, ale i my ostatní jsme občas schopni vzplanout.

.....Tak třeba Rézka, ta to má prosté, ta sotva dorazí domů, už se nemůže dočkat, až si doma "odkroutí", pomyslně povinný počet dní (hodin), než zase bude moct vypadnout.
A vzhledem k (ne)náladě, která panuje, když je doma, je nás nedočkavých víc.

.....Matiásek je klasické batole, nedočkavostí v podstatě žije. Nedočkavě vstává, nedočkavě se vrhá do všeho, co se mu postaví do cesty a já nedočkavě čekám, až konečně usne.
A pak se zas nemůžu dočkat, až mě ráno chytí kolem krku a bude mi povídat, jak venku "ede brma" (jede auto), "ítí šu" (svítí sluníčko) a "pípí ňamy" (ptáčkové zobou) a on má "bo a cáty cáty my" (má bobek a chce mydlinky na koupání). A u toho všeho se neuvěřitelně krásně směje.

.....Pravda, u mě jde většinou o nedočkavosti zcela praktického rázu, tak nějak "nejrozechvělejší" bývám, když se blíží jisté datum, kdy můj bankovní účet na okamžik vstává z mrtvých, i když bohužel ne z červených čísel.
V té samé době bývají velmi nedočkaví i moji poskytovatelé služeb (někteří si se mnou dokonce samou nedočkavostí dopisují), protože už si zvykli, že až tehdy bývají uspokojeny jejich požadavky z předchozích období.
A neméně nedočkavou se jeví i naše lednička, která tou dobou dodává už, více méně, pouze chlazený vzduch, no možná nějakou mrkev nebo zelí.
Na jedno datum, a hlavně na ten srandovní obnos, je těch nedočkavců až dost.
Přesto se stejná situace opakuje měsíc co měsíc a nikdy se nám ještě neomrzela.

.....Letošní veřejnou a všeobecnou nedočkavostí číslo jedna byla zaručeně ta, která provázela odchod zimy a příchod jara. Samozřejmě, že jsem se účastnila i já, účastnila jsem se jako o život.
Letošní jaro vůbec, bylo velmi zdrženlivé a dráždilo hambatě naši představivost dlouho předlouho, až na hranici únosnosti. Ale bylo v tom i něco málo pozitivního.
Především prudce stoupla jeho cena, jako u každého, kdo dělá trošku fóry.
Dalo mnoho příležitostí lidem nesmělým až zakřiknutým, protože počasí bývá často jediné, o čem jsou schopni navázat hovor a letos se to navazovalo takřka samo a téma bylo téměř nevyčerpatelné a stále aktuální.
Příroda se letos opravdu vyspala do růžova a jako taková, by se k nám mohla po zbytek roku chovat velmi přívětivě (soudím tak aspoň z vlastní zkušenosti).
A nám ta trocha nedočkavosti taky prospěla , učit se trpělivosti není nikdy na škodu.

.....Další současnou nedočkavostí, kterou doma sdílíme všichni, je ono čekatelství na neštovice, které jsem už zmínila v názvu.
To je tak. Julinka má kamarádku, se kterou se střídají v návštěvách, v pondělí je vyzvednu ze školy já a jde se k nám, v úterý si prozměnu Julku užívají u nich.

Takže v pondělí byla Janinka u nás, a jelikož je to takový střízlík, nedojídá, nedopíjí, k velké radosti naší Juli, která se nikdy neopomene zeptat, zda je nakousaný toustík a nedopité kafíčko už volné a s chutí vše dorazí (radši ani nezjištuju, jak se ke zbytkům staví u nich).
No a po napsání úkolů si hrajou a blbnou a válejí se po sobě a prskají, jak se smějou, tancujou a špitají si tajemství do oušek, no zkrátka holčičky, jako každé jiné.

Potom si pro Janinku přijede maminka, holky jsou ještě chvíli k neroztržení, protože by si nejradši hrály do rána a nakonec, za vydatného objímání, loučení a mávání, Janinka odjíždí.
A Julka se už nemůže dočkat, až to samé budou zítra provádět u Janinky (a já taky ne).

No a v úterý v jedenáct volá Janinky maminka, že jí právě volali ze školy, aby si přijela pro Janinku, že je celá osypaná a že to budou nejspíš neštovice a tak tedy bohužel nemůže Julinku vyzvednout.
Jak jí tak s pochopením říkám, že je to samozřejmé a že to ani trochu nevadí, letí mi hlavou, jak se Juli cpe Janinčiným okousaným a jistojistě nakažlivým toustíkem a jak jsem i Máťovi brala její hrneček s kafíčkem a jak se k sobě vůbec všichni pěkně měli,...... no, tak dobrá, nakonec u neštovic se říká, že čím dřív si je děti prodělají, tím líp.
I když představa dvou, urputným svěděním postižených, nevrlých, nudících se příšerek mi zas tak lákavá nepřipadá, a to nedejbože, kdyby jim u toho ještě bylo zle, vzpomínám na svoje neštovice a nic moc.
A tak teď nedočkavě čekáme, jestli a kdy a u koho to propukne.



.....A jak to tak ukončit? Bývala jsem plná nedočkavých očekávání, dneska jsem spíš v situaci, kdy platí "žádné zprávy, dobré zprávy a žádné události, dobré události".

Ale kdo ví, třeba bude líp a na to si teda fakt nedočkavě počkám.

Komentáře

  1. 1 Čerf Čerf | E-mail | Web | 14. dubna 2013 v 21:26 | Reagovat
    Většinu popsaných nedočkavostí úplně chápu. Jaro už je tu, tak teď ještě ty další zmíněné věci :-).

    2 mengano mengano | E-mail | Web | 15. dubna 2013 v 0:20 | Reagovat
    Naše Cibulka taky zatím neštovice neměla. Jediné,co se jí podařilo ve školce úspěšně ukořistit, byla jedna pěkně vypasená veš. :-)

    3 Janinka Janinka | E-mail | Web | 15. dubna 2013 v 13:31 | Reagovat
    Já byla letos nedočkavá hlavně na to jaro a taky hořím nedočkavostí, jak se mnou naloží v mém zaměstnání, tedy pokud nekecají a čekají na mně s otevřenou náručí, jak mi tři roky tvrdí :-D. Matýsek se zase nemůže dočkat středečního zápisu do školky a pořád mě honí do práce 8-O.
    Tvojí nedočkavost ohledně neštovic plně chápu, jsou to pěkné potvory, Míša je chytil, když končil ve školce a naplno u něj propukly o letních prázdninách, v tom vedru luxus :-D.
    Takže přeji, ať tu nedočkavost nějak v kldiu přežiješ :-)!

    4 adaluter adaluter | E-mail | Web | 16. dubna 2013 v 14:49 | Reagovat
    [1]: Nedočkavosti mají tu zvláštní schopnost, že sotva se jedna naplní, nahradí ji jiná, a nebo rovnou dvě.

    [2]: Jenom jedna? To ji spíš koupila v krabičce od sirek, ne? :-D :-D
    Vši u nás (myslím všeobecně, ne zrovna u nás doma :D) podvýživou rozhodně netrpí, naše hospodářská krize pro ně znamená spíš období prosperity. :-D :-D

    [3]: Doufám, že v práci dopadneš podle svých představ, po mateřské je to vždycky trochu ošemetné, a že se prcek těší do školky je nakonec lepší, než kdyby ti pověšen na noze předváděl hysterické záchvaty z odloučení. :-D

    Tak jsem neštovice prožila i já - o letních prázdninách, nejdřív horečky, venku i ve mně a potom, protože pupínky nesměly na sluníčko, jsem nosila ve třicetistupňových vedrech hábit, ve kterém je Juli focená předloni na čarodějnicích (taková deka v podstatě), a klobouk navrch, k tomu izolace, no prázdniny k nezaplacení. A když už to konečně vypadalo dobře, osypala se Zuzka a bylo po prd...:-D

    5 annapos annapos | E-mail | Web | 16. dubna 2013 v 22:58 | Reagovat
    Někdy je to úleva, někdy vzrušení, přijít na návštěvu někam, kde nepoznávám lidi, jména, nábytek, ba ani okolnosti, jejich problémy, jsou jako vzdálený sen a přesto jsou i vzpomínkou, na starosti dávno minulé, jak byla a je, "ta nedočkavost„ na nevyhnutelné, teplou dětskou postýlku, vyprávění pohádek nemocným dětem, vzácná a milá.

    OdpovědětVymazat
  2. 6 signoraa signoraa | Web | 17. dubna 2013 v 0:50 | Reagovat
    Čekatelé se nemusejí dočkat, myslím tím tedy neštovice. Byli jsme s přáteli na dovolené a kamarádka mě zavolala, aby mi ukázala něco, co vyrašilo jejímu synovi. Málem jsem zkolabovala, byly to neštovice jako vyšité. Šla jsem to rozchodit do lesa a říkala si, že nám tu dovolenou byl čert dlužný. Přátelé odjeli předčasně a my čekali. Naše děti nic nechytly, na rozdíl od všech dětí ve Slivenci, kteří s přáteli sousedí.
    Nakažlivé je to prý údajně, až když neštovička praskne a její obsah se dostane do vzduchu.
    Syn chytil neštovice, nikdo neví kde a krom dvou spolužáků nakazil celou třídu. Musela jsem si tehdy vyslechnout komentář od soušky učitelky a připadala si jako vyvrhel, pohybující se na okraji společnosti, který vědomě šíří choroby a raduje se z epidemií.
    Tak ted' nevím, zda ti držet palce, aby Janinka nenakazila Juli a Mát'u, či zda se zachovat opačně. Každopádně, je lepší, když si dítě odbyde dětské nemoci v dětství. Měco málo o tom vím, jsem expert na dětské nemoci v dospělém věku - v devatenácti zarděnky a v pětatřiceti příušnice - oboje nic moc. :-D

    7 adaluter adaluter | E-mail | Web | 17. dubna 2013 v 11:28 | Reagovat
    [5]: Tato návštěva je tedy potěšení oboustranné, jsem ráda, že i pupínky dokážou vyvolat milé vzpomínky. :-)

    [6]: No, a právě ta nejistota je to, co nemusím, protože je samozřejmě v jednom kuse pozoruju, protože bych nerada poslala Juli do školy jako biologickou zbraň hromadného ničení.:-D.
    Na internetu jsem se dočetla, že neštovice mají inkubační dobu 10 až 24 dní a nakažlivé jsou jeden až dva dny před "opupením".
    Dodatečně jsem se od Janinčiny maminky dozvěděla, že první pupínky už měla u nás (ve vlasech), ale nevěděla, co to je, nic neřekla a tak šla normálně druhý den do školy.
    Já osobně bych byla radši, kdyby si to milánci odbyli radši teď, stejně by na to jednou došlo. :-)

    8 Ježurka Ježurka | Web | 17. dubna 2013 v 14:08 | Reagovat
    To jsem sama zvědavá, jak to dopadne, ale jestli si takhle Julinka dojídá všechny zbytky, určitě má dobrou imunitu a třeba ji to tentokrát mine. Držím pěstičky! :-D

    9 Lenin Lenin | Web | 17. dubna 2013 v 16:13 | Reagovat
    Třeba se Julinka neštovic nedočká. Mně se, potvory, dlouhá léta vyhýbaly, i když mě maminka strkala přes noc ke všem kamarádům, kteří je měli, abych si to odbyla. Nakonec jsem je měla až v 11 a jsem ráda, že tuhle nemoc má člověk jen 1x za život. :-! :-D

    Na druhou stranu je opravdu lepší si to odbýt co nejdřív, i když by mi Julinky bylo líto - mít neštovice a ležet doma, když je konečně venku hezky, to by mě štvalo.

    "Žádné zprávy, dobré zprávy a žádné události, dobré události" - tím se od teď řídím, dokonalé. :D

    OdpovědětVymazat
  3. 10 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 17. dubna 2013 v 21:00 | Reagovat
    Neštovice nás naprosto nečekaně přepadli 2. ledna. První Kuba za 19 dní Matýsek. Byla to bída, ale prý bývají i horší. Zvláště story v dospělosti jsou jedna hrůza. Takže si radši přej, aby je Juli chytla. Dávali jsme homeopatika a ještě je odzapperovali, asi to pomohlo, protože podle okolí je měli kluci celkem dobré. Mně to nepřišlo a Matýsek z nich byl doslova nešťastný. U nás ve školce zas řádí. Ale v tom lednu nebyly ani ve škole ani ve školce. Byly zákeřné, nečekané...

    11 Janinka Janinka | E-mail | Web | 17. dubna 2013 v 21:40 | Reagovat
    [4]: Co se týká neštovic, jsou sice protivky, na druhou stranu, když vidím ty jizvy na zádech po pravých neštovicích, které měla moje maminka, tak si říkám, ještě, že je to jen ten odvárek. Ty dnešní pupínky se vůbec nedají srovnávat s tím, na co umíraly děti dřív, to byly díry v mase až ke kosti, divím se, že jsem se vůbec narodila a že to mami přežila.

    Jo, a prcek se sice do školky těší, ale dneska mému drahému při zápisu řekli, že se tam vlastně vůbec nemusí dostat, což je u nás v prdelákově něco nevídaného, páč mají svoje body a protože mají přidruženou školku ještě nemocniční, a tak mají přednost robátka zaměstnanců a jejich sourozenci a to jsou bodíky navíc. Takže hořím nedočkavostí do příštího týdne a pak to tam asi půjdu vybít :-D.

    12 annapos annapos | E-mail | Web | 17. dubna 2013 v 22:53 | Reagovat
    [7]: Když jsou vzdálené, je to jen sen? Ale vám přeji všem ve spolek, brzké uzdravení a málo starostí s nemocí, o které jsem myslela, že ji vymýtili, již dávno a to vakcinací?

    13 signoraa signoraa | Web | 17. dubna 2013 v 23:27 | Reagovat
    [7]: Vím, že ta nejistota je nepříjemná, ale .... asi by bylo lepší, kdyby si to prckové odbyli oba ted' a pokud možno najednou. Moje kamarádka má pět dětí. Neštovice měl jako první nejstarší potomek Honza a ona doufala, že zbylé děti to dostanou během dvou až tří týdnů také. Dopadlo to tak, že neštovicemi sice onemocněly všechny její děti, ale pěkně jedno po druhém. Byla z toho dost na mrtvici a říkala, že ty čtyři měsíce s tekutým pudrem byly k nepřečkání. Pokud to tedy má přijít, držím palce, aby to Juli a Mát'a dostali současně.

    14 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 18. dubna 2013 v 1:14 | Reagovat
    Zlatíčko, teda že se všichni rodíme s nedočkavostí, to jsem věděl. Ale že někdo může čekat neštovice? :-))) No, já měl vždycky nedočkavou povahu a myslím, že mě to neopustilo. Trhali jsme třešně ještě brčálově zelený, pak jsem se těšil, až mi v hospodě nalejou, až mi bude 18, až půjdu pracovat..... No, dneska bych na to stárnutí už tak nekvaltoval. Uteklo to strašně rychle a já už tak asi 30 let nevim, jak chutná zelená třešeň.
    Doufám, že se vám ty neštovice vyhnou. On je nemusí mít nutně každej, takže proč zrovna u vás by se měly zastavit?

    15 Nellie Happiness Nellie Happiness | Web | 19. dubna 2013 v 11:04 | Reagovat
    Jejda, miluji dětské žvatlání :-) a ty jejich vymyšlené slovíčka..
    Tak to máme stejně praktickou nedočkavost - na vyplatu se těším každý :D jen to od jedné ke druhé trvá příliš dlouho :D

    OdpovědětVymazat
  4. 16 adaluter adaluter | E-mail | Web | 19. dubna 2013 v 17:00 | Reagovat
    [8]: Jejda, to jsem se jí ani nezeptala, jestli takhle "nedojíždí" i ve školní jídelně a skoro se zeptat bojím. :-D :-D

    [9]: No, ona asi nikdy není úplně vhodná doba na nemoc, ale než potom s komplikacemi, to radši teď i když venku šílí jaro. :-)

    [10]: Je to zvláštní, někdy ani nezjistíš, kde k nim děti mohly přijít a jindy máš pocit, že se musely nakazit a ono nic. Nevypočitatelné a to prý mají 90% nakažlivost. :-?

    [11]: Dej pokoj s pravými, viděla jsem pár fotek a to mi úplně stačilo. O_O

    Nóó, tak to držím palečky, aby se prcek té školky vůbec dočkal, vlastně ty abyses dočkala, nechtěla bych si o tobě číst tady nad komentářema v blogové "černé kronice".

    [12]: Ne, samozřejmě se jedná o neštovice plané, nikoliv pravé, ty byly opravdu vakcinací z lidské populace vymýceny, už je přechovávají jen v laboratořích pod zámkem a doufejme, že tam i zůstanou a nějaký šílenec je nepoužije jako biologickou zbraň, což by byla celosvětová katastrofa, neboť se proti nim už dlouho neočkuje.

    [13]: Tahle choroba má zřejmě zlomyslnost jako hlavní příznak hned po pupíncích. :-D

    [14]: Pravda, nemusí je dostat úplně každý, ale většina lidí je nakonec stejně chytne a v dospělosti se z nepříjemných dětských pupínků může stát docela vážná komplikace, a to nemluvím o tom, co se může stát, když je dostane těhotná žena.
    Člověku to nedá, já třeba vím jak moje máma byla nervózní z toho, že jsem až do ranné dospělosti neměla zarděnky, další hrozbu těhotných, u kluků jsou v pozdějším věku zase nebezpečné příušnice.
    Zkrátka děti ty dětské nemoci většinou zvládají dobře a nemá smysl je odsouvat na pozdější dobu. :-)

    [15]: Jo je zábavný sledovat, jak si každý den přidá do slovníčku další perlu a vést s ním rozhovor na úrovni (jeho). :-D

    17 annapos annapos | E-mail | Web | 20. dubna 2013 v 22:20 | Reagovat
    [12]: Nemám opravdu přehled, jak je to dnes, ale i proti planým se očkovalo, tedy co pamatuji, někdy před třiceti lety, asi se od toho upustilo, stejně jako u zarděnek a jiných dětských nemocí, asi je lepší prevencí, když si tyto dětské nemoci, děti opravdu prodělají a jsou imunní stejně tak.

    18 annapos annapos | E-mail | Web | 20. dubna 2013 v 22:20 | Reagovat
    [12]: Nemám opravdu přehled, jak je to dnes, ale i proti planým se očkovalo, tedy co pamatuji, někdy před třiceti lety, asi se od toho upustilo, stejně jako u zarděnek a jiných dětských nemocí, asi je lepší prevencí, když si tyto dětské nemoci, děti opravdu prodělají a jsou imunní stejně tak.

    19 Amelie Amelie | Web | 26. dubna 2013 v 1:17 | Reagovat
    Krásný článek. Někdy mám pocit, že můj účet už ani z mrtvých nevstává. I lednička často pláče nad touhou se aspoň občas najíst. Líbí se mi ta dětská mluva, je náádherné sledovat, jak se každý den obohacuje a rozvíjí.

    20 Pižlík Pižlík | Web | 29. dubna 2013 v 8:03 | Reagovat
    Synovi bude třicetři a nepamatuji se, že by se proti neštovicím očkovalo. Chytil je v pěti letech. Podle mého bych byla radši,kdyby se čekatelky na neštovice dočkaly, raději dříve než v pozdějším věku.
    Nedočkavou čekatelnou letošní na jaro jsem byla i já, :-) :-) :-) a mám radost, že jsem se dočkala. :-) :-) :-)

    OdpovědětVymazat
  5. 21 adaluter adaluter | E-mail | Web | 29. dubna 2013 v 12:18 | Reagovat
    [17]: Proti planým neštovicím očkování existuje, ale nepatří mezi povinná očkování a jeho účinnost prý není úplně stoprocentní.

    [19]: Díky. Máťa je teď v tom období, kdy opravdu každý den začne používat nové slovíčko (nebo spíš slabiku), někdy mi ale přes veškeré snahy zůstane utajen jeho význam. :-D

    [20]: Taky myslím, že očkování proti planým neštovicím je otázkou posledních let.
    Juli už se dočkala, Máťa stále odolává. :-)

    22 Fredy Kruger Fredy Kruger | 29. dubna 2013 v 23:21 | Reagovat
    " Nemám - liž černé neštovice ?
    ... ještě jsou horší nemoci sice " ..

    " Svlékněte se, bych viděl více !"
    hovoří MUDr Pycz : " Pojďte blíž ....
    ... Ježíši ! lues ... toť syfilis !"

    Štasten je Lubosch Praschiffka !

    " Ještě že není to kopřivka !
    Celé rodině musím to říci !"

    ( krom rodičů řek to též tetě a strýci )

    23 adaluter adaluter | E-mail | Web | 30. dubna 2013 v 10:58 | Reagovat
    [22]: :-D :-D Koukám, že pláňata jsou vlastně výhra.

    24 lol lol | 30. dubna 2013 v 15:41 | Reagovat
    Hezké. :-)

    25 Vendy Vendy | Web | 4. května 2013 v 20:13 | Reagovat
    Kurnik, ty dokážeš i o nepříjemných ukazatelích psát tak optimisticky a s nadhledem. I když ten nadhled možná necítíš, rozhodně ho dokážeš podat. A prodat.
    Jo, účty. To je kapitola sama pro sebe.
    A teď jsi ještě v lahodném očekávání nikoliv jara, ale dávky dětské nemoci, která je naštěstí jen jednou v životě a už se neopakuje. Jestli vypukne, doporučuji zásobu tekutého pudru nebo čehokoliv, co zmírní svědění, protože to je opravdu děsně otravné...
    A tobě zásobu slivky, na posílení a vydezinfikování zevnitř. :-? ;-) :-)

    26 Pukína Pukína | E-mail | Web | 5. května 2013 v 8:28 | Reagovat
    Krásně píšeš o nehezkých věcech :-D Proč jsem tu ještě nebyla? Nebo byla a zapomněla? Rozhodně se budu vracet!
    A s neštovicemi mě všichni celkem děsíte. Dcerka si to odbyla ve školce. A nějak jsem to neřešila, protože byla naprosto v pohodě, vesele koukala do zrcadla a smála se, že vypadá jak dalmatinek :D A díky vám jsem si uvědomila, že mě to čeká ještě jednou se synkem. Tak snad bude průběh stejný jako u ségry. A určitě - čím dříve, tím lépe ;-)

    27 VendyW VendyW | E-mail | Web | 10. května 2013 v 18:32 | Reagovat
    No, nakonec jsme se dočkali a teď začíná kolotoč prací na dvou zahradách, žití ve dvou domovech a snad ta lepčí část roku :-). Můj účet je neustále na pokraji smrti a občas se musí hodně zresuscitovat přeposláním peněz z manželova aby banka byla spokojená. Se mnou to je horší, resuscitace mé peněženky je tak jednou za čtvrt roku....když jde všechno dobře O_O

    28 Vendy Vendy | Web | 12. května 2013 v 17:35 | Reagovat
    A jak to vypadá, Lucy? Přišly nebo nepřišly?

    29 Bev Bev | E-mail | Web | 16. května 2013 v 14:36 | Reagovat
    Tak to jsem nedočkavě zvědavá jak to dopadlo, jestli neštovice přišly nebo ne. :D Mnohé postřehy jsou mi velmi blízké, obzvlášť lednice před výplatou.
    V tomto období využíváme lednici k výrobě ledu a chlazení sádla a výborné plnotučné hořčice. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena