Komentářový zmatek, aneb diskutuji s vámi, nebo si tu plácám sama pro sebe?

Už delší dobu mi to vrtá v hlavě, ale po včerejším článku a poměrně bohaté reakci na něj, to konečně musím rozseknout.
Chci se vás zeptat, jak to máte s komentáři, tedy přesněji řečeno s odpověďmi autora blogu, na váš komentář u něj zanechaný.
Pokud je to jen stručný názor na kvalitu, či nekvalitu díla, nejspíš se to obejde bez odpovědí, pouze s poděkováním, případně odkazem do patřičných míst.
Co ale když napíšete komentář, na který očekáváte odezvu. Někdo odpoví na váš blog, někdo pod svým článkem a vaším komentářem, někdo třeba vůbec. Jak to vyhovuje vám a jak to vy, řešíte s ostatními?
Já v tom mám už maličko zmatek, snažila jsem se odpovědět na vaše komentáře pod článkem, ale pak mě napadlo, že si tu odpověd možná ani nikdo nepřečte, protože se sem prostě nebude vracet.
A zároveň si může myslet, že jsem "nevychovaná" a nereaguji, protože je zvyklý případné reakce nacházet u sebe na domácí půdě.
Doufám, že jsem vás moc nezmátla a že je jasné o co se tu snažím. Snad mi v anketě dáte najevo svůj názor.
A případným komentářům se samozřejmě meze nekladou, komentujte co klávesnice ráčí.

Komentáře

  1. Komentáře
    1 signoraa signoraa | E-mail | Web | 10. února 2011 v 15:05 | Reagovat
    Vítej, já jsem na tom stejně, někdy odpovím na tom svém, někdy na autorově a plácám se v tom stejně nesmyslně. Samozřejmě taky nechci vypadat jako hulvát.
    Útěchou mi je to, že jak vidím, nejsem v tom sama. :-D

    2 Kerria Kerria | Web | 10. února 2011 v 15:44 | Reagovat
    Já si myslím, že diskuze by se měla vést pod článkem. Jako autor dávám přednost tomuj, když mám všechno pěkně pohromadě u sebe.

    Když komentuji jinde, tak občas už ten článek nenajdu, zvlášť když se jedná o někoho, koho navštívím poprvé. Jsem ráda, když takový člověk přijde i ke mě na blog a nechá tu po sobě nějakou stopu. Takže se snažím podobně vycházet vstříc i návštěvníkům svého blogu.

    3 jezura jezura | Web | 10. února 2011 v 17:02 | Reagovat
    [2]:Souhlasím, také to tak vidím, mám-li chuť a čas, kouknu napřed k sobě a pak k těm ostatním, kam se většinou vracím. :-)

    4 edithhola edithhola | E-mail | Web | 10. února 2011 v 17:42 | Reagovat
    Zpočátku jsem psala komentáře jen na blog autora. pak mi ale někteří napsali, že nemusím, že se k mému článku vrací. Ale je to tak padesát na padesát. Když se nevrátí a mě na jeho odpovědi záleží, tak mu napíšu pod jeho nejnovější článek, že má u mě komentář (odpověď). Já se moc nestíhám vracet k tomu, co někomu komentuji. Jen když mě to opravdu zaujme. Někdy se vrátím až po několika dnech a zjistím, že jsem debatu prošvihla :-)

    5 Shariony Shariony | Web | 10. února 2011 v 19:38 | Reagovat
    Když mi někdo napíše pod blog komentář, tak se většinou podívám na oplátku k němu a zanechám u něj i jako dík svůj komentář - píšu ale k jeho článku. Odpovídám u sebe. Tak má na mě i odkaz.
    Sama nemám moc ráda, když mi pod článek někdo napíše odpověď, která k článku vůbec nesouvisí.
    Když mi ale napíše někdo, koho vůbec neznám a má blog nově, tak mu odpovím k němu na blog.
    Jinak ale pod mými články ne na každý komentář reaguju, to se někdy nedá stíhat. Když se někdo na něco ptá nebo když někdo píše něco delšího, něco s názorem nebo vlastním zážitkem, tak to se snažím, ale u těch kratších si myslím, že je to i zbytečné..

    6 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 10. února 2011 v 22:21 | Reagovat
    Když jsem měl svůj starý blog na jiném serveru, byly všechny komentáře a odpovědi vždy jen na mém blogu. Asi tři měsíce jsem na blog.cz a zjistil jsem, že tady je zvykem odpovídat pod první článek komentujícího na jeho blogu. Považoval jsem to za zvyklost a tak jsem se přizpůsobil. Nemyslím si, že je to ideální, ale když to tak dělá většina, mně to problém nepůsobí. Mám všechny oblíbené blogy v RSS a tak vím, když na můj komentář odpoví někdo na svém blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. 7 punerank punerank | E-mail | Web | 10. února 2011 v 23:56 | Reagovat
    Nene, neplácáš, už máš své příznivce, rozhodně se mezi ně počítám:)
    Docela mě překvapilo, že bloggeři používaj komentáře i jako poštu a často proto jeden s druhým nesouvisí, ani se článkem...
    Já odpovídám vždycky k sobě a tomu, kdo je u mě poprvé odpovím totéž i k němu.
    A jestli je pro mě důležitá reakce na koment pod náhodným článkem, musím si na něj schovat odkaz. ne vždycky to udělám...
    když chci někomu říct něco mimo téma, napíšu radši do zprávy autorovi...

    8 Lili Lili | E-mail | Web | 11. února 2011 v 10:39 | Reagovat
    Já jsem pro, odpovídat pod článek. Když mi někdo začal psávat komentáře pod mými články úplně mimo téma, tak mě to akorát rozhodilo. Přijde mi lepší diskutovat přímo pod článkem, ať se můžou zapojit i ostatní návštěvníci.
    Samozřejmě rozdíl je, když jsem u někoho nová a on mi pak na blog poděkuje za komentář, ale takové situace se dají řešit třeba i mailem.

    9 adaluter adaluter | Web | 11. února 2011 v 12:34 | Reagovat
    (1,2,3,4,5,7,8) Moc děkuji za odpovědi, vidím, že se všichni shodujete na tom , že je lepší odpovědet komentujícímu pod článkem, ke kterému komentář náleží. Jsem ráda, protože i mně připadá logičtější, když se pod článkem může rozvinout i debata mezi komentujícími navzájem a autorem, podle mě to pak splňuje definici komunikace jako takové. Pokud už si dám práci někde zanechat komentář, nejsem pak líná se tam někdy později juknout, jestli se mu nedostalo odezvy. Ještě jednou díky, zase jsem o něco jistější ve svém virtuálnu. :-D

    [6]: Podle odpovědí ostatních, tady u mě, to vypadá, že to zase taková zvyklost není, tak se možná můžeš vrátit k tomu, co ti vyhovovalo víc. :-)

    10 Johanka Johanka | Web | 11. února 2011 v 17:53 | Reagovat
    Já myslím, že dokud neodpovídáš na úplně cizí blogy, tak je to v pohodě ;-)
    Odpověď se vždy dostane, kam má.
    Na reakce odpovídám pod své články, ale obvykle se jdu na blog podívat a když mě něco zaujme, taky komentuju. Tím vzniká pouto jako mezi liškou a Malým princem, blogy se vzájemně ochočují a pak už podobné věci neřeší :-)

    11 Lennroe Lennroe | Web | 12. února 2011 v 17:40 | Reagovat
    Já nad tím taky dumala, když jsem měla blog nový. Dokonce jsem o tom u někoho našla článek, že existují různé typy lidí, podle toho, jak komentují.
    Já to mám tak. Na komentáře k svému článku reaguji u sebe a pak se ještě zastavím na blogu komentujícího a napíšu komentář k jeho článku. Nemám ráda komentáře úplně od tématu, takže komentuju článek a čekám, jestli na mou reakci naváže nějaká další. Když reaguju já pro odpověď se většinou vracím, když píšu delší názor. Pro odpověď na jedno-dvou řádkový komentář si přijdu málokdy a u blogů, na kterých jsem byla jen náhodou, vůbec.
    Když opravdu chci, aby si někdo pro odpověď přišel, npíšu to na konec komentáře na jeho blogu.

    OdpovědětVymazat
  3. 12 Enelya Enelya | Web | 12. února 2011 v 20:09 | Reagovat
    Taky jsem sem chtěla napsat své vyjádření, ale vlastně jej úplně přesně shrnula Lennoe v komentáři přede mnou x). Preferuji komentování k tématu pod článek, nemám ráda, když mi někdo odpovídá ke mě na blog a sama to téměř nedělám, pouze pokud chci, aby si dotyčný přečetl mou reakci napíšu mu to do komentáře.
    Já sama se většinou pro odpovědi vracím, pokud čekám, že by autor mohl reagovat na můj příspěvek, ve kterém píšu třeba svůj názor. U spousty lidí je to stejně tak, že když si přečtou smysluplný komentář, podívají se k autorovi toho komentáře na blog a zanechají taky komentář k nějakému článku. Snad jsem řekla vše x)

    13 Enelya Enelya | Web | 12. února 2011 v 20:10 | Reagovat
    * Lennroe, sorry. Nemám ráda, když někdo komolí přezdívky a sama si to po sobě ani nepřečtu.

    14 adaluter adaluter | Web | 13. února 2011 v 1:03 | Reagovat
    [10]: Krásné přirovnání, líbí se mi ochočování, budu chočit o sto šest.

    [11]: Přehledně shrnuto a naprosto souhlasím, tak mi to připadá nejpraktičtější.

    [12]: Jsem moc ráda, že si všichni tak notujete. Dík, už mám jasno, zavedli jsme pravidla smysluplného komentování. :-D

    15 m. m. | Web | 16. února 2011 v 14:47 | Reagovat
    Já obvykle odpověď na svůj komentář nečekám. Když už se třeba na něco ptám, tak si to zapamatuju a po nějaké době se vrátím, ale většinou prostě jenom hodím názor a jdu pryč. Když mi někdo mermomocí chce odpovědět nebo se mě ještě na něco zeptat, může se na mě obrátit na mym blogu. Dřív mi to docela vadilo, protože pak se mi pod články rojily odpovědi na něco, co s nimi vůbec nesouviselo, ale zvykla jsem si na to a ono to asi jinak nejde, právě proto že lidi se kolikrát vůbec nevracej na místo, kde zanechali komentář.

    16 Mutinka Mutinka | Web | 17. února 2011 v 19:13 | Reagovat
    já se většinou vracím na místo činu :) pokud někde nechám komentář a zajímá mě na něj odpověd, tak se tam vracím .. stejně tak to mám na svém blogu, všem odpovídám u sebe, zatím moc komentaru nemam, protože mam blog chvilku, ale myslím, že bych se pak v tom zmatku utopila, kdybych všem odpovídala na jejich blogy.. navíc tahat diskusi z místa na místo není moc přehledné :-x

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena