Malá technická.

.....Tedy poznámka, malá technická. Při včerejším vkládání fotek, které jsem se KONEČNĚ na radu několika z vás naučila zeštíhlet z megabajtů na pouhé kilobajty, mě trochu vytočilo, že ač jsem se piplala s jejich rozměry, při náhledu na stránku byly všecny stejně velké, vlastně spíš stejně malé.
Vím z jiných blogů, že fotky můžou být velké velikánské, tak proč sakra ty moje pořád vypadají jako návrhy na poštovní známky.
K čemu pak byla ta bajtová dieta říkám si a začala jsem pátrat na Googlu, jaká velikost fotek se vlastně doporučuje na web a úplnou náhodou jsem se dostala na stránku "Jak na blog" a pak ...... pak se to stalo, jako pronikavě bystré děvče jsem po dvou letech na blogu pojala podezření, že snad ten nudlovitý tvar mé stránky není zákonem daný a že ho snad dokonce já sama můžu povolit ve švech , když je mi, tedy mým fotkám, těsný. Tomu říkám průlom.
Tryskem jsem se vrátila na svůj blog, najela na nastavení, stránku ...a jo, jsou tam nějaký čísla, 760 pixelů. Začalo mi svítat, fotky měly něco přes osm set, stránka jen sedm set šedesát, že byyyy?

760 jsem jedním pohybem smázla z povrchu blogového (nejdřív jsem si to číslo ale radši zapsala, co kdyby) a přitvrdila na celých 900. V náhledu se sice "cosi" změnilo, ale fotky ješte nic moc a tak jsem zariskovala a zaokrouhlila rovnou na 1500. No fotky dobrý, ale kus stránky už byl mimo monitor a tak jsem nakonec zakotvila na 1100 pixelech. Vycentrovala jsem záhlaví a zápatí a začala si zvykat no snad to půjde.

Tak se chci jen zeptat, jestli vám někomu ten nový rozměr taky neutíká z monitoru, neznám nic otravnějšího, než si neustále posunovat stránku zleva do prava, abych mohla dočíst větu, že bych kdyžtak ty švy o pár pixelů zase zabrala.

5. února

Dodatečně, po té, co se Malkiel a Iva ozvali, že jsem jim poněkud "překynula" přes obrazovku, jsem ubrala ještě 100 pixelů, jsem tedy na rovné tisícovce. Pevně doufám, že už jsem všude celá, ale stále vás vyzývám - ozvěte se, jak to vypadá nyní. Díky za spolupráci.

Komentáře

  1. Komentáře
    1 signoraa signoraa | Web | 4. února 2013 v 12:34 | Reagovat
    Fotky se mě něco natrápily, než jsem zjistila, že jdou zmenšit. V prvních článcích z doby před třemi roky jsou fotky malé, ale jen díky tomu, že jsem je zmenšovala už po vložení do textu. měla jsem udělanou takovou šablonku, která korespondovala s poměrem stran a zmenšovala jsem to na monitoru s přiloženou šablonou. Když nad tím dnes přemýšlím? Nojo, blondýna.
    Dnes používám program Resampler, kde fotky zmenšuju, ale když si vzpomenu na své začátky :-D
    Držím palce, aby se dařilo a už se těším na fotečky. :-)

    2 Edih Edih | Web | 4. února 2013 v 14:01 | Reagovat
    Jo, technika. Také není mým přítelem. Fotky zmenšuji při vkládání. Ale ještě předtím si je v programu na fotky, kteýr doma máem musím změnšit na 12procent:-) články, které obsahují více fotek zaberou šíleně moc času.

    3 mengano mengano | E-mail | Web | 4. února 2013 v 20:07 | Reagovat
    Glásím, že stránku vidím naprosto v pořádku (a to koukám pouze do notbůčku, nemám velký monitor). Takže - u mne dobrý :-)
    Poděl se se mnou - jakpak se "zeštíhlují" fotky? Já jsem na tyhle věci úplně blbá, všechno se učím systémem "pokus x omyl". Když se mi podařilo vložit první fotku do článku, byl to pro mne malý národní svátek. Velikost fotky upravuju v momentě vkládání do článku, víceméně používám pořád stejnou velikost 400 x 300 a nebo obráceně :-) Vidíš, že jsem opravdu velký umělec.
    Jediný program, který jsem objevila a je pro mne použitelný (= je česky) je Picasa. Mám ho zatím asi tak 3 dny a jsem z něj trošku srnkovitá. A to nejsem blondýna :D

    4 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 4. února 2013 v 22:53 | Reagovat
    Jsem rád, že se ti práce zdařila. Jsem však již méně rád, že se mi tvůj blog nevejde na monitor. To už je ale můj problém, že? ;-) :D

    5 Janinka Janinka | E-mail | Web | 5. února 2013 v 9:09 | Reagovat
    Jak říká má drahá polovička, ke všemu se musí jednou dozrát a někdy to prostě chvíli trvá :-D.
    Koukám na noťásek a mám všechno oukej, vejdeš se mi tam celá. Já mám fotky standartně šířku 550 pixelů, protože stránku, díky pozadí, moc širokou nemám, ale co už s tím nadělám. Jedu takhle od začátku a kdybych chtěla někdy měnit šířku stránky, vypadaly by všechny fotky na velké stránce dosti blbě, takže raději zůstávám u toho starého osvědčeného :-D.

    OdpovědětVymazat
  2. 6 adaluter adaluter | E-mail | Web | 5. února 2013 v 17:19 | Reagovat
    [1]: Pravda, když si člověk na všechno musí přijít sám, tak to nějaký ten rok trvá, ale jestli to tak půjde dál, ve sto padesáti budu už expert amatér. :-D Resampler je přesně ten zázrak, který se mi povedlo? zkrotit. :-)

    [2]: Mně dlouho trvalo, než jsem došla (přesněji byla dojita) k tomu, že fotky mají vlastně dvě velikosti a že musím ubrat z obou, aby se na stránku jednak vešly a aby se nenačítala týden. 8-O

    [3]: No, tady se trochu uplatní pořekadlo "mezi slepými, jednooký králem". :-D
    Nevím, jestli jsem ta pravá (no nejsem), která by ti měla radit, co a jak, ale co vím to ti povím.
    Dělala jsem dlouho tu chybu, že jsem zmenšovala u fotek jenom velikost, tedy rozměr, ale ne objem dat (takže jsem zveřejňovala fotky s objemem kolem 1.5 Mb), což mělo za následek zpomalené načítání stránek, nebo dokonce zamrznutí počítače při pokusu stránku zobrazit a to už ve stádiu psaní článku i potom při náhledu na blog.
    Na radu zkušenějších jsem si stáhla program Jpeg Resampler (zdarma a česky) a fotky v něm zmenšila na pouhých 200kb, při zachování rozměrů, ty pak upravím ve formuláři , který se objevuje při vložení fotky do článku.
    Resampler ti zmenší objem dat (dělám to z kopií samozřejmě, i když kvalitativně není vidět rozdíl) i hromadně u většího počtu fotek (označíš si soubor v počítači, vybereš fotky), teprve potom je nahraju do galerie blogu.
    Picasu mám už přes rok a je fajn, myslím, že se brzy rozkoukáš. Jinak, já jsem objevila i samotný počítač teprve před třemi lety a úplně všechno dělám stylem pokus - omyl, takže vím o čem mluvíš, ale ta radost, když se něco povede, ta je pak k nezaplacení.
    Kdybys něčemu na mém "vysoce erudovaném" návodu nerozuměla, klidně se ozvi, jsem ochotná se klidně rozepsat, třeba do emailu. :-D

    [4]: Malkieli, ačkoliv jsi zatím jediný, komu se nevejdu na monitor, můžu zkusit trošku ubrat ve svém rozletu, ale potřebovala bych tvoji reakci, takže až budeš na příjmu, písni mi sem a já zkusím ubrat stovku, víc to už asi nepůjde, ale třeba to bude stačit. :-)

    [5]: Jo jsem zřejmě jak banán, co chce dozrát na Aljašce. :-D
    Já takhle taky jela od začátku, ale to jsem ještě fotky neměla, tak jsem šířku stránky vůbec nemusela řešit (ani jsem netušila, že jí řešit můžu), jenže u fotek mám pocit, že na velikosti záleží (spíš jsem tak trochu megaloman) :-D

    OdpovědětVymazat
  3. 7 bretislav bretislav | Web | 5. února 2013 v 17:34 | Reagovat
    U mě taky dobrý, akurátní na pohled!

    Jenom k té otravnosti s posunem - taky znám, ale že by neexistovaly otravnosti horší? :-)

    8 adaluter adaluter | E-mail | Web | 5. února 2013 v 20:31 | Reagovat
    [7]: No jejda, že jich existuje, ale v souvztažnosti s blogem je tahle z nejprotivnějších. :-)

    9 Iva Iva | 5. února 2013 v 21:34 | Reagovat
    :-) Já hlásím,že se mi na monitor bohužel také nevejdeš. Ráda bych sem zabrousila častěji, protože krásně píšeš, ale mám s tvými stránkami problém, můj starý dýchavičný a jankovitý PC se mi tu vždycky zadrhne a já nemůžu zpátky :-D. Tohle ale bude buď tím,že se mu tady tak moc líbí, nebo tím,že už je to opravdu stařeček :-)

    10 adaluter adaluter | E-mail | Web | 5. února 2013 v 22:35 | Reagovat
    [9]: Dobrá, jdu o sto pixelů dolů, kdyžtak se ozvi jestli to pomohlo.
    Za tím sekáním budou asi ty fotky, mělo by to být lepší teď, když jsem jim ubrala na kilobajtech a nastavila jen jeden článek na stránku, aby se nenačítaly všechny, víc už bohužel nevím, co bych mohla udělat :-(, ostatní, kteří se tu taky vždycky sekli, se mi ozývali, že už je to lepší, tak nevím. A děkuji za pochvalu, moc mě těší. :-)

    11 Iva Iva | 5. února 2013 v 23:30 | Reagovat
    U mě dobrý,už je to tu celé a načítání fotek také mnohem lepší :-) !

    12 annapos annapos | E-mail | Web | 5. února 2013 v 23:55 | Reagovat
    Je po 23tí hodině, takže asi již po úpravě, já to vidím naprosto perfektní, na všech prohlížečích.... bez jediné chybičky. Fotky jsou naprosto perfektní, žádná porucha na vysílači se nekoná. Také nikdy nevím co kdo u mě vidí, nelze ale všechno přizpůsobit, každá šablona má nějaké plus, a jiná zase mínus ???

    13 adaluter adaluter | E-mail | Web | 6. února 2013 v 0:40 | Reagovat
    [Smazaný komentář] Tak sláva, jsem ráda, že jsme to společně dokopaly k úspěchu, díky za reakci, snad se ozve i Malkiel, jestli taky dobrý a všichni budou spokojení, já, že můžu vkládat fotky veliké převeliké i vy, že na ně nemusíte chodit koukat za roh. :-D :-D

    [Smazaný komentář] Jsem ráda, že i u tebe je příjem a signál bezchybný. Mě by možná taky nenapadlo, že někomu můžu přečuhovat z monitoru, nebýt toho, že jsem včera při úpravách nastavení hodně přestřelila šířku stránky tak, že jsem jí já sama viděla jen půlku. Takových komplikací bych návštěvníky ráda ušetřila, takže když ještě můžu ubrat, aniž bych omezila velikost fotek, ráda uberu. :-)

    14 Iva Iva | 6. února 2013 v 1:11 | Reagovat
    Phloxy za nádherně modrozeleným omšelým plotem babiččiny zahrádky,pár kroků po zápraží,kde stejně omšelý pootevřený dveře zvou na bílý kafe a lívance s borůvkovou zavařeninou.... :-) Jojo, už aby se zelenalo.

    15 Iva Iva | 6. února 2013 v 1:15 | Reagovat
    Ježiš, já jsem se rozbásnila u jinýho článku, nejvyšší čas jít spát :-D Komentář prosím patří k článku minulému.

    16 adaluter adaluter | E-mail | Web | 6. února 2013 v 4:41 | Reagovat
    [Smazaný komentář][Smazaný komentář] Nevadí, já jsem v obraze.
    A z toho obrázku mám stejný pocit, ale bývaly to vdolky, mazané povidly s kopečkem smetany a sypané strouhaným tvarohem. :-D

    17 Bev Bev | E-mail | Web | 6. února 2013 v 5:38 | Reagovat
    Vypadá to báječně. :-) Musím říct, že jsi velmi šikovná, když si cokoli vyčteného, kupříkladu o fotkách, dokázala uplatnit v praxi. Já je taky zmenšuji až po vložení a to ještě jen odhadem, ani žádnou šablonu nemám, dokonce mi ani nepřišlo na mysl, že by něco takového existovalo. Holt jsem amatér a technický antitalent. :-? :D

    OdpovědětVymazat
  4. 18 adaluter adaluter | E-mail | Web | 6. února 2013 v 10:45 | Reagovat
    [17]: Popravdě, slovo šablona mi taky moc neříká, pokud se tak říká něčemu, co používám, tak o tom nevím. :-D
    Fotky mě baví a tak jsem ochotná se v tom tak dlouho šťourat, dokud na něco nepřijdu, ale měla jsem tady dost rádců, jinak by mi spousta věcí ani nepřišla na mysl. :-? Jinak, amatér jsem rozhodně taky a to tělem i duší. :-D :-D

    19 unisex unisex | 6. února 2013 v 15:10 | Reagovat
    Hlásím, že u mne je to v pořádku (tedy na mém stařičkém monitoru..) a vidíš, když jsem psala o velkých fotkách, a že se mi nenačítají, vůbec jsem si nevšimla, že máš stránku poměrně štíhlou.
    Prostě jsi šikovná holka. ;-)

    20 unisex unisex | 6. února 2013 v 15:16 | Reagovat
    Jak to vypadá, jsem dvanáctitisící návštěvnice. :-D

    21 adaluter adaluter | E-mail | Web | 6. února 2013 v 17:15 | Reagovat
    [Smazaný komentář] Jsem ráda, že to funguje, i když zrovna teď vidím, že dolní box, který jsem včera upravila, je zase rozjetý a ještě se mi vkládají komentáře dvakrát. Snad ty mouchy vychytám.
    Ano stránka byla štíhlá tak, jak ji blog.cz přednastavil a já až kvůli fotkám zjistila, že s tím můžu hýbat. :-D

    [20]: Velmi velice gratuluji, má čestná návštěvnice. :-)

    22 Vendy Vendy | Web | 6. února 2013 v 20:59 | Reagovat
    Luci, stránka je ok, tedy nepřesahuje! Vidím vše, co tam má být.
    Převedení fotek do kilobajtů místo mega ti chválím. Fakt se mi teď tvá stránka načítá bez problému a rychle, zatímco předtím to bylo vždycky nadlouho...
    Co se týče velikosti fotek, nevím, jak to dělají ostatní, ale já si fotku nahraju do článku a pak chytnu myškou v rožku a táhnu - buď na zvětšení nebo na zmenšení. Rozměry neřeším, prostě jak to protáhnu, tak to je.
    Už mám za ty měsíce a roky naučený, jak asi velký fotky mám dávat. A kdyby něco, tak po zveřejnění hodím náhled a fotky případně dodatečně zmenším nebo zvětším. ;-) :-)

    Ale je prima, když člověk po letech přijde na nějakou fintu, viď! :D

    23 Ježurka Ježurka | Web | 7. února 2013 v 16:58 | Reagovat
    Lucinko, u mně dobrý, vidíš, dobrá věc se podařila a zvládla jsi to sama! Velká gratulace! :-D

    24 Intuice Intuice | E-mail | Web | 7. února 2013 v 23:10 | Reagovat
    U mne dobré, obrázky vidím celé. Každý se tím musí nějak prokousat. Blahopřeji! :-)

    25 amnestie amnestie | Web | 8. února 2013 v 12:38 | Reagovat
    Napadá mne, nemůže to být tím, že má každý jinak velký monitor?
    http://medialni.blog.cz/1301/amnestie-naruby-na-nasilne-a-majetkove-trestne-ciny-se-vztahuje-politickych-soudnich-procesu-se-netyka-2013

    26 MirekČ MirekČ | Web | 26. února 2013 v 19:01 | Reagovat
    Vypadá to přímo skvěle, jsem maximálně spokojen!!! (Ale to je na mém rozlišení monitoru 1920 x 1080) O_O

    27 MirekČ MirekČ | Web | 26. února 2013 v 19:11 | Reagovat
    p.s.: Já nějaké zmenšování fotek nijak neřeším. Napřed je nahraju ve "velké" galerii - www.galerie.cz a pak je z ní teprve vkládám do článků blogu a on si je zmenší sám. Pro rychlejší načítání článku využívám perex.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena