O2 - odpojení služby

.....Lámu si svoji "rozkošnou hlavinku" nad tím, jak začít, jak pokračovat a jak skončit, lámu si jí tak dlouho, že jí mám dočista polámanou a nenapadá mě naprosto nic. I kdybych za to měla dostat zaplaceno, nemohlo by to být horší, jako by o něco šlo, jako by na tom záviselo něco víc, než jen můj vlastní pocit méněcennosti a neschopnosti.

.....V létě na chatě chytáme dešťovou vodu do sudů, nějakou dobu trvá, než se naplní a pak je zavřu víkem, aby zůstala alespoň zdánlivě "čistá". A když je, často až po několika týdnech, otevřu, v ústrety mi vyrazí pár vyhládlých pohublých komárů a další stovky, plovoucí po hladině, už to mají za sebou.
No a přesně tak to funguje s mými nápady, vylíhnou se, pojdou, než je stačím vypustit a těch pár, horko těžko přeživších, frnkne při první příležitosti a ještě mi "pijou krev", když se sem tam s tím protivným vysokým pisklavým tónem mihnou kolem mojí hlavy, polapitelné stejně jako komár v tmách nočního pokoje.



.....Mohla bych se vymluvit na takzvané "omezení služeb", které, coby spravedlivý trest za platební neschopnost, postihlo náš modem jako zákeřná choroba, při které se víc než měsíc potácel na rozhraní života a smrti, ale když se podívám na výčet článků za tento rok oproti minulému, je mi jasné, že i kdyby kypěl zdravím a mé platební schopnosti byly vysoce nadprůměrné, namísto téměř nulových, výsledek by se nejspíš příliš nezměnil.
Jak se smířit se stavem věcí? Mám snad období mlčenlivosti, které přichází po tom sdílném, stejně jako období sucha po deštích, nebo jako fáze klidu po výbuchu sopky? Nebo už jsem řekla, co jsem chtěla, potřebovala, mohla, případně zvládla?
Celkově vzato, založením jsem vždycky byla spíš posluchač, než vypravěč, tak proč se pořád tak divím, že mi mlčení nedělá problémy?
A proč pokaždé, když se konečně "rozepíšu", cítím potřebu to svoje mlčení zdůvodňovat a rozebírat a zabít tím žvaněním každou další myšlenku, která by snad mohla proletět kolem? A víc, proč tím věčným sebezpytem nudím vás, co sem po takové době třeba i přijdete s nadějí, že se něco dozvíte a je tu jen další variace na téma "Mně vám to psaní nějak ne a ne a nejde."

.....(Smích)( v závorce - jak se používá v rozhovorech s herci a zpěváky v časopisech, aby čtenář ale opravdu pochopil, že idol je kopa veselá a žádný suchar) tak já slibuju, už to teda příště opravdu neudělám, fakt už nebudu psát o tom, že psát nemůžu, že mě nic nenapadá, že se múzy toulají a nápady hynou, jako komáři zavření v sudu.
Nejsem sice ani zdaleka kopa veselá, ale přesto bych nerada tohle místo přejmenovávala na "Depresivní doupě", "Pesimistův koutek", "Ztroskotancův ostrov" či podle klasika "Umřelé hvězdy svit", ačkoliv, to není zas tak špatné, navíc to plynule navazuje na původní název, možná si to schovám do zálohy. (nakyslý smích). Takový název by si to tu totiž zasloužilo, kdybych měla psát o tom jak se cítím, jak se mám, co se kolem mě děje.
A tak radši mlčím a zvažuji název jako "Kde nic, tu nic", "Chlup na dlani", či "Kde nic není ani smrt nebere".(hořký smích)

.....Nedávno jsme se po docela dlouhé (bohužel) době viděly se Zuzkou a po té, co jsme se navzájem podělily o "novinky" z našeho života, upřeně se na mě zahleděla a pak se zeptala: "Myslíš, že je v týhle republice ještě někdo, kdo se s takovou nadějí upíná k jednadvacátýmu prosinci jako my dvě?" Obě jsme se sice zasmály, ale.........


Komentáře

  1. Komentáře
    1 Kerria Kerria | Web | 7. prosince 2012 v 17:50 | Reagovat
    Lucinko, mám pocit, že podobným "tichým" obdobím si občas projde každý bloger. V jednu chvíli toho máš tolik na srdci a pak najednou není co říct.
    Hlavně že žiješ :-)

    2 Čerf Čerf | E-mail | Web | 7. prosince 2012 v 20:32 | Reagovat
    To přece není nic k divení a myslím, že takové období, které vystihuje slogan: "Tak rád bych napsal(a) článek, ale nechce se mi!", mají občas všichni. Někdo se do článku nutí a pozná se to. Na některých šťastlivcích se nucení nepozná. No a někeří si řeknou, že tomu prostě dají čas. Však pravidelné psaní není žádná povinnost (tedy pokud si na sebe někdo neušije dobrovolný bič Nedělních miniglos, že? :-)). Však neboj, až nastane ten pravý čas, zase se všechno nahodí a přijde pisatelská smršť. Mnohem důležitější je, aby se opravdu důležité věci víc dávaly do pořádku než se rozbíjely. Ono pak to psaní zase půjde samo.

    3 Janinka Janinka | Web | 7. prosince 2012 v 21:14 | Reagovat
    Mně vůbec nevadí variace na téma "Mně vám to psaní nějak ne a ne a nejde."
    Já jsem hlavně moc ráda, že žiješ a vždy si ráda přečtu jakýkoliv článek od tebe, protože se mi ještě nestalo, že by tvoje psaní nemělo hlavu ani patu. A i když tvrdíš, že nejsi kopa veselá, píšeš čtivě a tvůj smysl pro humor mi je moc blízký :-).
    Já se zase docela těším na chvíli, kdy nebudu mít co psát a publikovat, dám si voraz, nohy na stůl a zapálím doutník. Blog přeci není o "musení" :-).

    4 Milovnice žiraf Milovnice žiraf | Web | 7. prosince 2012 v 21:31 | Reagovat
    Také mívám období, kdy se mi nechce psát... třeba v létě se mi nechtělo. A pokud se má tvůj blog přejmenovat na depresivní doupě, proč ne, pokud se ti uleví... Posílám ti žirafí energii :-D

    5 punerank punerank | E-mail | Web | 8. prosince 2012 v 12:16 | Reagovat
    Nazdar oblíbenkyně z hvězd:) Jaro to spraví aspon v tom, že se ti bude chtít ven:)
    Taky se teď jen ohlížím a ptám se, o čem že jsem pořád psávala nebo proč zrovna o tom, ale zas vím, že ty nejprostší články měly největší ohlas.
    Naštěstí i o tom nepsaní umíš docela psát, ale co třeba hafan, Juli ve škole, co tvá očka? Kéž aspon na Štědrý den v hloubi pocítíš, že jsou vánoce!
    Ráda tě vidím a mávám na pozdrav!

    OdpovědětVymazat
  2. 6 Malkiel Malkiel | Web | 8. prosince 2012 v 13:07 | Reagovat
    Ten tvůj "sebezpyt" vůbec nepůsobí nudně. Naopak, je to zábavné. Je to tvoje součást, jsi to prostě ty.
    Tento styl psaní o ničem mám rád. Z psaní o ničem se totiž dá vydolovat mnoho čitatelného a zábavného materiálu. Jak ostatně dokladuje tento článek. ;-)

    7 adaluter adaluter | E-mail | Web | 8. prosince 2012 v 14:34 | Reagovat
    [1]: To máš asi pravdu, ale začínám mít pocit, že u mě bylo zvláštní to období sdílnosti a ticho že je vlastně ten normální, setrvalý stav. Ale žiju, to zas jo. :D

    [2]: Díky za povzbuzení, moc hezky se to čte.:-)
    Obávám se, že jediná pravidelnost, ke které bych se snad ještě zvládla uvázat, by byly "Miniglosy letního a zimního slunovratu", ačkoliv to už se nebezpečně blíží, tak snad raději "Miniglosy dvacátého devátého února". :-D

    [3]: Janinko, ty jsi tak milá, ale že kouříš doutníky to bych do tebe teda neřekla! :-P I když s tvojí dávkou energie na ten doutníček nejspíš nikdy nedojde.;-)

    [4]: Mít občas žirafí nadhled by se mi moc a moc hodilo. Z té výšky nic nemůže být tak hrozné, aby se to nedalo vydržet. :-)

    [5]: Ach Punerank, jaro, málo co mi připadá tak daleko jako jaro. Štědrý den by byl skvělý kdybych jaro mohla dostat pod stromeček :-).
    Jo a hafan chytil blechy, Juli ve škole nejspíš "dobrý", protože to mi odpoví každý den, když se jí na školu zeptám a očka? Pššššt, očka jsou poměrně v klidu, tak dělám, že o nich ani nevím, abych je nějak nevyrušila. :-D :-D
    Opětuji mávání.

    [6]: Díky Malkieli, potěšit, to ty umíš. :-)
    A s tím, že tohle a taková jsem prostě já a těžko na tom něco změním, máš samozřejmě naprostou pravdu, asi bych si měla začít zvykat co? :-D ;-)

    8 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 8. prosince 2012 v 19:01 | Reagovat
    Rád tě zase vidím! Myslím, že lidiček čekajících na konec světa by se našlo dost. Jenže já vím, že pro vás nevěřící by se tím vůbec nic nevyrešilo. Představ si, že můžeš mít důvod k radosti, ikdyž jsi všestranně neúspěšná a nemáš se ráda. Tím důvodem je fakt, že ten, kdo vytvořil vesmír a určil dráhu planet, ten, kdo všechno ví a všechno může, právě ten tě má rád a to takovou, jaká jsi. Bere tě bezvýhradně se všemi tvými nedostatky.

    Píšu to proto, že jsem si naprosto jistý, že s vírou by se tvůj život změnil tak radikálně, že bys sama nechápala, jak je to možný! Ale hlavně bys poznala, jak obrovskou máš cenu! A to ty poznat potřebuješ!!! Tak doufám, že do toho slunovratu ještě něco vytvoříš!

    9 Janinka Janinka | Web | 8. prosince 2012 v 20:56 | Reagovat
    [7]: Děkuji :-), doutník jen výjimečně a při zvláštních příležitostech, což nedostatek inspirace rozhodně bude :-D.

    10 Vendy Vendy | Web | 16. prosince 2012 v 19:50 | Reagovat
    Já jsem ráda, že jsi zpět. I když máš možná krizi. Tvoje hvězdné články mi opravdu chyběly!
    A taky jsem ráda, že oči jsou zatím v klidu (teď jsem se dočetla tuť).
    Tvoje zmínka o 21.12 - asi bych byla třetí, protože když jsem se poprvé dočetla o tomto datu, docela mě zalila úleva - konečně bude klid. Jasně, kdyby to vypuklo, asi bych taky panikařila. Ale ten fakt, že by byl konec světa řešení, je docela znepokojivý.
    Ale ono to půjde dál, 21.prosince bude nanejvýš blázinec v obchodech...
    Hezký den!

    11 Nessie Nessie | 3. února 2013 v 23:48 | Reagovat
    Vsak jsi videla stav meho blogu, ne? :) Dluzim aspon deset clanku a i kdyz si porad rikam, ze je musim napsat, tak se k tomu stale nejak nemam... No ono to zas jednou prijde. A kazdej snad pise clanky typu "Me se nechce psat". A pak se najednou zase chce. Clovek se nema nutit, psani ma byt pro zabavu a ne jako skolni slohovka povinnosti :) Tak hlavu vzhuru a verim, ze bude zase lip ;),

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena