Vana plná mravenců.

--------Stalo se z neděle na pondělí (aby v tom ještě někdo neměl zmatek :-))---------

....."Dobré pondělní ráno, Praho", říkám v jedenáct dopoledne, když konečně otevřu oči.
Vrátili jsme se se včera večer z chaty, tašky vybaleny, špinavé prádlo roztříděno, špinavé děti očištěny, hladové nakrmeny, unavené uloženy, počítač zapnut, káva vroucí a vonící, ááách to je úleva.

.....Zbývá splnit si jen jeden sen, sen o horké vaně, jen tak kliknu sem, kliknu tam a hned půjdu na to. Tak si tak klikám a najednou je půl třetí v noci. No, nic hrozného, to se dá ještě stihnout, přeci jen, po týdnu přírodního života, jakkoliv osvěžujícího duševně, je vana lákadlem i nutností.
Vana plná vody až po okraj, vody tekoucí, teplé, průzračné, žádné komáří larvy, žádná březová semínka, co nejdou za nic vyčesat z vlasů.
Sprcha pod širým nebem, kterou jsem si užívala v současných hojných nočních průtržích a bouřkách, byla sice úžasná, elektrizující, prudká, ledově povzbuzující, ale i troškuku děsivá a tak jí prozměnu ráda vyměním za decentní soukromí luxusní vany (tedy luxusní ve srovnání s okapem).

.....Už jsem se viděla s knížkou v teplé vodě a nevylezu dokud se nerozpustím, spadne ze mě únava i špína, bude mi lehko, milo na těle i na duši.
Čert vem, že je hluboká noc, spát se mi po kafi stejně nechce a aspoň mě nikdo nebude rušit, ono stejně stokrát "mamí !?!" za dveřmi, během jedné hodiny ve vaně, člověka zrovna nezrelaxuje.
Tak ujednáno, jde se na to, knížku, studenou vodu s citrónem, rádio a šupky do koupelny.

.....Ovšem člověk míní, hlas přírody mění, v koupelně se právě dnes v noci rozhodli pořádat své svatební lety mravenci. Jsou všude, zem se černá pobíhajícími tvorečky, vzduchem vlají lehoulinká mravenčí křidélka a sem tam buchne o zeď opravdu obří, vypasená budoucí mravenčí královna. Moje nohy okamžitě zabraly jako součást svého území, naštěstí nelezli výš než ke kotníkům, polétavci do mě naráželi, zmateni mou náhlou přítomností v místech, kde byl ještě před chvílí volný letový prostor, a omráčeni padali k zemi.
Vyhlásila jsem ústup.


Tahle partička si dala rande u pasty na zuby


.....V kuchyni jsem si sedla, abych si ujasnila situaci.
Tihle mravenci s námi bydlí už léta, vlastně netuším kde, celý rok o nich nevíme, o mravenečka člověk nezakopne, ale pak, zkraje léta, příroda náhle hvízdne na prsty, že je nejvyšší čas a oni se naráz vyhrnou z jakési mezery mezi zdí a podlahou jako černý proud bez konce a počnou se vášnivě rojiti v naší koupelně.
To pak trvá různě dlouho, několik dnů, ale i dva týdny, přes den vyspávají, sem tam si to některý šněruje bezcílně po dlaždicích, ale v noci, v noci to je mejdan roku.
Černé chuchvalce mravenčích těl se svíjejí na nejrůznějších místech, kde se právě ukryla některá ze sličných mravenčích princezen, a usilují o to, učinit z ní královnu.
Její vůně musí být neobyčejně lákavá, takže jsou ochotni nechat se ušlapa,t aniž většina z nich svoji vyvoněnou vyvolenou vůbec spatří.
Dělnice mezitím běhají, jak utržené ze řetezu a mapují koupelnu křížem kráž, užívají si života na čerstvém vzduchu, než se zase budou muset vrátit ke své práci, zpátky do temných útrob domu, kamsi mezi přízemí a první patro, kde nejspíš chuděry tráví zbytek roku.
Co jim ovšem musím přiznat je, že se nikdy ani v nejmenším nepokusili použít proti nám, jakožto vetřelcům v jejich teritoriu, ani náznak násilí, což dost ovlivnilo mé rozhodování.

.....Hodnotila jsem své možnosti.
Biolit došel už loni při podobné příležitosti, navíc, koupel v koupelně provoněné biolitem bylo to po slední o čem jsem snila.
Mravenci do rána své obsazené pozice neopustí a já, i kdybych oželela vanu, aspoň sprchu si musím dát tak jako tak.
Zkrátka a dobře, kašlu na mravence, žádné náhradní plány, já si prostě dneska v noci napustím vanu, budu si číst, popíjet citronádu a poslouchat rádio i kdyby se všichni čerti...., vlastně mravenci ženili.

.....Když už jsem se rozhodla, nečekala jsem na nic, rychle jsem vběhla do koupelny, nastavila vodu a nechala napouštět vanu a znovu zdrhla do kuchyně. Když bylo vody dost, vytáhla jsem všechny mravence, kteří se mezi tím rozhodli dát si koupel se mnou, a oklepávajíc dělnice průzkumnice z kotníků, zapadla jsem do vody.
Odháněla jsem myšlenky na to, jak mi z okrajů vany mravenci lezou po vlasech na hlavu, což samozřejmě dělali, zarputile hleděla do knihy a opravdu ze všech sil jsem si to velmi intenzivně užívala.
Když jsem měla společné koupele užito do zásoby, založila jsem knížku na čtvrté stránce, kam jsem tuším stihla dočíst, spláchla ze sebe bleskově pozůstatky utopenců a hrdě, leč spěšně odkráčela středem z okupovaného území.


Kdo najde princeznu, vyhrává


.....Uléhala jsem s dobrým pocitem, že jsem se nenechala nepříznivými okolnostmi odradit od uskutečnění snu, který jsem snila posledních pár dní a pak taky s pocitem, že po mně pořád něco leze.
Zlatý komáří larvy.

Komentáře

  1. Komentáře
    1 edithhola edithhola | E-mail | Web | 13. července 2012 v 22:07 | Reagovat
    Bože, tak tohle bych nezvládla:-) Jsi dobrá! Zcela přírodní! :-D

    2 mengano mengano | Web | 13. července 2012 v 22:14 | Reagovat
    Docela funguje dát těm bestiím do kouta talíř se sirupem. Mně se celkem osvědčil jahodový. Takhle jsme kdysi likvidovali mravenčí invazi do dětského pokoje. Jen nevím, jestli to bude fungovat i v době zásnub:))
    Jinak - potěš koště, to musel být opravdu zážiteček.

    3 adaluter adaluter | Web | 13. července 2012 v 23:21 | Reagovat
    [1]: No já bych to normálně nechala taky na ráno, ale to víš, sen je jednou sen a člověk se pro něj musí trochu obětovat. :D

    4 adaluter adaluter | Web | 13. července 2012 v 23:26 | Reagovat
    [2]: Po pravdě, myslím, že tak velký talíř nemáme, aby se do něj vešli všichni přítomní svatební hosté, to už by spíš připadala v úvahu ta vana, ale tolik sirupu...... :-D :-D

    5 Malkiel Malkiel | Web | 13. července 2012 v 23:50 | Reagovat
    Ha, koukám, že se s obtížným hmyzem letos bojuje i jinde.
    P.S. Nemáš nějaký popletený kalendář? Dnes je myslím pátek a ne pondělí. ;-)

    6 adaluter adaluter | Web | 14. července 2012 v 0:16 | Reagovat
    [5]: My bojujeme každoročně.
    A vidím, že budu muset řazení dnů uvést na pravou míru. Já jsem ta, co si všechno píše nejdřív do sešitu a tohle se odehrálo z neděle na pondělí, v úterý na očním (kde už taky jinde) jsem to napsala a teprve dnes(vlastně už včera) přetukala do kláves. Takže kalendář mám matně v patrnosti, jen to budu muset zdůraznit i v článku. :-D

    7 VendyW VendyW | Web | 14. července 2012 v 9:04 | Reagovat
    Nejprve chci poděkovat za návštěvu a koment, motýlích fotek mám víc, jsou v rubrice makro, pokud se chceš ještě podívat. No a jinak ti mravenci jsou strašně vlezlý, když jim sex poplete hlavy...ale něco podobného je i u lidí, jen se nemusí stříkat biolitem. Nám takhle řáděj na zahradě, a to se pak nedoporučuje venku ani jíst ani pít káva a už vůbec ne být v bazénu, protože se vystavuješ nebezpečí pozření nravenců buď v jídle nebo nápojích a když si v poklidu ploveš na lehátku, jseš ze vzduchu neustále bombardována hynoucími samečky....a za chvíli je celý bazén černý :-!

    OdpovědětVymazat
  2. 8 Čerf Čerf | Web | 14. července 2012 v 11:18 | Reagovat
    Tohle se mi občas stávalo v mém dřívějším rokycanském bydlišti, ale trvalo to vždy maximálně dvě noci. V tu chvíli jsem usoudil, že koupelna je z technických důvodů uzavřena a bral jsem to tak, že je to stejné, jako kdyby netekla voda. Přijal jsem dočasná nouzová opatření a koupelnu jsem svatebčanům přenechal. Vždyť mi těch dní v roce ještě spousta zbyla :-)

    9 adaluter adaluter | Web | 14. července 2012 v 12:56 | Reagovat
    [7]: Tak jsem okoukla nejen motýly, ale i ostatní makro a nádavkem i pár dalších fotek a moc se mi líbí, je vidět, že to děláš s potěšením a že tě to baví.
    Počkat si na některé záběry chtělo určitě dost trpělivosti, ale stálo to za to. :-)

    [8]: Tak to máme asi nějaké vytrvalce, protože ještě včera v noci slavili jak o život, i když jich ubývá, táhnou to už jen ti nejzocelenější. :-D
    Naštěstí jsou to noční flamendři a přes den nám koupelnu propůjčují k užívání.

    10 Vendy Vendy | Web | 14. července 2012 v 18:04 | Reagovat
    Ježiš, z toho bych asi šílela. Mám hmyzovou hrůzu a už poletujíc moli mě přivádějí na pokraj zuřivosti. Mravenci venku mi nevadí, ale v baráku je nesnesu. Stejně jako mouchy, pavouky a jinou havěť...
    Jsi mimořádně stresu a mravencům odolná. A taky velmi tolerantní, ti malí pumprlíkové ani nemají tušení, jaké štěstí měli, že se usídlili zrovna v tvé koupelně a ne v mé.
    Byl to teda pozoruhodný zážitek.

    11 punerank punerank | E-mail | Web | 14. července 2012 v 18:05 | Reagovat
    Mě hmyz miluje a já naopak!
    Jde vidět, že seš na mravenečky zvyklá a oni zřejmě taky!
    Mohla bys psát o čemkoli a bylo by to bezva čtení!
    Pěkně si na chatě odpočiň a zas se koukej vrátit!

    12 adaluter adaluter | Web | 14. července 2012 v 22:06 | Reagovat
    [10]: No, kdyby se nejednalo o pár dní (vlastně nocí) v roce, asi bych míru své tolerance taky zvažovala, jenže já vím, že nakonec odejdou, a i kdybych vyplácala litry biolitu, stejně příští rok dorazí znovu, navíc, u biolitu mám pocit, že mě otravuje stejně, jako ty mravence. Tak to řešíme cestou příměří. Oni se chovají civilizovaně a nekoušou a já je neotravuju biolitem (i když loni to pravda trochu schytali, to byl miminek ještě maličkej a mně těch mravenců přislo nějak moc, když jsme ho koupaly, ozval se babiččí pud a bylo to ):-D

    [11]: Zvyklá je možná silné slovo, já si tu vanu bez nich užiju přeci jen podstatně víc, ale ono to nebylo jen o tom, že se nebojím mravenců (to je taky trochu silné slovo, kdyby útočili, zdrhnu), spíš o tom, jak moc jsem po té vaně toužila, že jsem byla ochotná to podstoupit. :D
    Ano prosím, pěkně si odpočinu a zase se vrátím, tak nějak jsem to stejně měla v plánu. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. 13 signoraa signoraa | Web | 14. července 2012 v 22:51 | Reagovat
    Četla jsem to a usmívala jsem se, i když představa mravenců, pochodujících v mých vlasech, není příliš lákavá. Já s nimi bojuji také, z bytu jsem je úspěšně vyhnala, ale trvalo mi, než jsem našla jejich "hlavní stan". Oni se mi ti zmetci mrňaví nastěhovali do květináče. Ted' s nimi pro změnu bojuji na zahradě, dnes jsem se je snažila zlikvidovat v truhlíku s převislými jahodami. Zatím mají navrch. Chemii a postřiky nepoužívám, už s ohledem na děti, ale mám báječnou zkušenost se zažívací sodou, nebo práškem do pečiva (což je v podstatě podobné). Smíchat s troškou cukru a výsledkek se dostaví.
    Ovšem, u těch jahod se obávám, že je budu asi muset přesadit a samozavlažovací truhlík vyčistit. Letos nebudou žádné visící trsy jahod, budu ráda, když zachovám jen původní rostliny. Zatrolení mravenci. :-D
    Užij si pobyt na chatě a odpočívej. :-)

    14 Verča Verča | E-mail | 15. července 2012 v 0:44 | Reagovat
    Jsou to ale společenští tvorové, ti Ferdové.:-D
    Se mnou si zase minulej rok chtěla dát vosa čaj. Naštěstí se mi nožičkama a naneštěstí žihadlem zachytila na špičce jazyka, takže jsem ji nespolkla, ale vyděsilo mě to pořádně. No, ale po několika desíttkách minut strávených lízáním ledu jsem se vos přestala bát, protože jazyk sice štípal, ale ani trochu nneztloustl. A to mě mamka strašila, jak je to nebezpečný a kdesi cosi... Ségra se ale vos, který nemaj do čeho píchnout, a tak lítaj k nám do pokoje, bojí, což poznám bezpečně tak, že s křikem vyběhne z pokoje a opatrně vosu špehuje z poza pootevřených dveří. Pro klid její duše a své averzi k chemickým přípravkům typu reit jsem proto dala na radu kámoše a do misky nasypala tak patnáct hřebíčků a zalila je vodou. No a světe div se, ono to funguje. Možná to zafunguje i na mravence.

    15 adaluter adaluter | Web | 15. července 2012 v 1:52 | Reagovat
    [13]: Ti naši opravdu musí bydlet někde v tajném patře, protože mizí ve škvírách mezi zdí a podlahou, dům je starý asi stopadesát let, takže je určitě kam se schovat. :-?
    Radu vyzkouším, prdopeč výjimečně mám, tak dostanou napapkat.
    Jahůdek je škoda, mravenci holt nad námi mají navrch.

    [14]: To já, ale říkám taky, jak je to nebezpečný a kdesi cosi. :-D To mámy musej takhle strašit děti.
    Hřebíček mi hrozně voní, to by se mi líbilo, kdyby to fungovalo. :-)

    16 Verča Verča | E-mail | 15. července 2012 v 17:03 | Reagovat
    [15]:Mi taky voní. No, doufej, že mravenci nemají stejný vkus.:-) Taky mi voní třeba vanilka, ale ta neodrazuje mravence, ale babču.:-D

    17 Lenka Lenka | Web | 15. července 2012 v 22:26 | Reagovat
    Se řekne společnost ve vaně, ale takováhle?! O_O

    18 Ježurka Ježurka | Web | 18. července 2012 v 18:07 | Reagovat
    Brrr! Koupání s tolika mravenci, to bych asi nezvládla! To se tedy před Tebou skláním! To bych raději volila rychlou sprchu, ale doufám, že s nimi nechceš bydlet napořád? :-)

    OdpovědětVymazat
  4. 19 Janinka Janinka | Web | 21. července 2012 v 13:47 | Reagovat
    Já tedy nejsem zrovna dvakrát cimprlich, ale tohle vážně nééé! Letošní hmyzáci jsou fakt děsně divní, jako by se něco mělo dít. Nedávno jsem psala o sršáňovi velkém jako nakládačka a dneska mi při míchání jíšky sedl na ruku komár a vůbec mu nevadilo, že je jako na kolotoči. Tak to hošan odskákal, drzoun drzej :-D.

    20 Vendy Vendy | Web | 28. července 2012 v 15:57 | Reagovat
    [14]: Možná jsi měla jen štěstí. Místa po žahnutí totiž většinou natékají a kdyby ti natekl jazyk, tak si asi představíš, jaké dýchací potíže bys mohla mít.
    No, za pár hodin bys možná neměla potíže žádné.
    Já nevím, holky, ale v tomhle bych si nedělala srandu z maminčinejch rad. A ani bych to nerada ozkoušela na vlastní kůži... :-? 8-)

    21 Verča Verča | E-mail | 28. července 2012 v 18:47 | Reagovat
    [20]:Ona to sranda fakt nebyla, to mi věř.:-)
    Jen jsem tím chtěla říct, že ne všechno, čeho se tak příšerně bojíme, se musí hned stát. Po tom píchnutí jsem byla kvůli neustálým řečem tak vyděšená, že jsem chvíli fakt měla pocit, že se dusím, ale mohl za to strach, ne oteklý jazyk. Tím mamině nic nevyčítám a teď už jsem svým způsobem ráda, že jsem si to prožila a přesvědčila se doslova na vlastní kůži, že ne všechny děsivé věci se stávaj. Opatrnost je na místě a zároveň s tím i zvládání panických strachů, protože co by to byl za život, kdybychom ze samého strachu ani nemohli vyjít z domu?

    22 Kitty Kitty | E-mail | Web | 1. srpna 2012 v 15:32 | Reagovat
    No téda! Já bych určitě vanu vzdala (nemám ji) a všude kolem sprchy nasypala Formitox. Že je jedovatej pro mravence mi nevadí. Ten mám furt, protože byla mírná zima a už druhej rok máme zahrady a i jiný prostory plný mravenců. Jen se na ně venku podívám, už mi ruky jdou pro kelímek s lógrem z kafe. Namíchám s vodou a pomalu liju a liju a liju. Za chvílu odtáhnou i mezi keřama bylinek - a že jich tam obvykle je! Mravence nemusím a nechci v žádné formě.
    To jsem se vyvztekala a je mi líp. Ono to stejně moc nepomůže, nastěhujou se zase jinam, kde mě opět spolehlivě vylekají :-(

    23 valin1 valin1 | Web | 14. srpna 2012 v 11:22 | Reagovat
    Já mám k mravencům neutrální postoj, jako malá holka jsem jim dokonce dávala kostky cukru k mraveništi a sledovala potom jejich hemžení kolem, ale nevím, jestli bych dokázala být tak benevolentní, abych jim dovolila lézt mi do vlasů. Jsi udatný jedinec... :-) :-D :-)

    24 Milovnice žiraf Milovnice žiraf | Web | 16. srpna 2012 v 19:47 | Reagovat
    Obávám se, že bych koupel vyměnila za rychlou sprchu. Dřív jsem se hmyzu bála víc, onehdy jsem spala u táty a nad postelí byl velký pavouk, inu řekla jsem si, ať tam zůstane. Před pár lety bych ho okamžitě chytila a vyhodila ven. Ještě pár let a možná bych si dala koupel s mravenci :-)

    25 Abeille Abeille | Web | 12. září 2012 v 21:23 | Reagovat
    dakujem za pochvalu :))

    obdiv za kúpeľ pri mravcoch :D ja síce prírodu milujem ale som proste mestské dieťa a mravci v kúpelni u mna nemajú čo robiť :D asi by som s krikom ušla :D

    26 Vlček Ondřej Vlček Ondřej | E-mail | Web | 9. února 2013 v 18:59 | Reagovat
    Známe :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena