Nepíšu, hraju si.


.....Slovíčka a myšlénky si se mnou hrají na schovávanou, ale díky Vendy a jejímu přehledu on-line programů na úpravy fotek, se nenudím.

Hraju si s obrázky, nikdy bych neřekla, co času to sežere, a čistím si hlavu nepřemýšlením.

Navštívila jsem všechny stránky, které Vendy uveřejnila, u mnohých našla úpravy, pro které stojí za to si je zapamatovat, ale prozatím jsem zakotvila u programu Pixlr.com/express/, který mě, dá li se to tak napsat o počítačovém programu, okouzlil.
A to jak množstvím a kombinacemi úprav, které jsem jinde nenašla, tak i snadným a přehledným ovládáním.
Pravda, některé efekty, jinde běžné, mu naopak chybí, ale pouze variantě Express, Pixlr.com je nabízí v Editoru.
A pro opravdové hračičky, nabízí i Retro editor, obsahující stejné efekty a úpravy jako Express, jen ve stylovém podání.

No a samozřejmě, když už jsem tím pozabíjela tolik času, z něhož jsem určitě nějaký mohla a měla věnovat psaní, musím (tedy, ne že bych musela, já jenom prostě chci) se s vámi podělit o svoje, jak jen to nazvat .........., řekněme výsledky mé premiérové zkušenosti s úpravami fotek.
Doufám, že vás od návštěvy podobných programů svým výkonem neodradím.


Velikonoce jsou sice za námi, ale začnu malou vzpomínkou na ně.


Která fotka je původní a která upravená, je jistě zřejmé.

A ještě trochu zblízka

Když už jsme u těch vajíček, letos jsme měli úplně novu barvu, která se, na rozdíl od našich známých barev na vejce značky OVO, nanáší přímo rukama, lépe řečeno pomocí přiložených igelitových rukavic.
A jelikož rukavice byly jen jedny (mimochodem na prd) a my si to chtěly vyzkoušet všechny tři, neváhaly jsme zašpinit si ruce. Občas mi připadalo, že na rukách se barva vyjímala líp, než poté na vejcích.




Tlapky šestileté Julči



A jejich variace...









Už jako malá jsem tyhle máminy hrnečky závistivě okukovala, byly jako stvořené pro panenky a barvami trošku připomínaly ta vajíčka, na hraní jsem je ale nikdy nedostala. Kdo ví proč.



Pohrála jsem si s nimi až teď a ani o tom máma neví. Pro jistotu.












A ještě jeden detail navíc..






Fotek je samozřejmě mnohem víc, ale pokračovat budu příště, nechci si vás vyčerpat hned napoprvé.

Komentáře

  1. 1 Malkiel Malkiel | Web | 14. dubna 2012 v 11:54 | Reagovat
    Je to hezké, když si člověk ještě v dospělosti dovede hrát. ;-) Když si tak ráda hraješ, tak já ti ještě něco přidám na hraní.
    http://www.loonapix.com/cz/
    http://www.loogix.com/
    http://www.jellymuffin.com/images/
    http://www.tuxpi.com/
    http://www.funnywow.com/

    2 Malkiel Malkiel | Web | 14. dubna 2012 v 11:58 | Reagovat
    Milá Adaluter, dal jsem ti sem komentář s odkazy na další grafické programy, ale byl vyhodnocen jako spam a nebyl zveřejněn. Tak si jej prosím odblokuj v nastavení komentářů, jestli máš o ty programy zájem. ;-)

    3 Kerria Kerria | Web | 14. dubna 2012 v 14:49 | Reagovat
    Krásně si hraješ. Některé úpravy vypadají zajímavě, po pravdě jsem ani netušila, co všechno se pomocí počítače dá udělat z obyčejné fotky. Já se do podobných hrátek raději ani pouštět nebudu, obávám se, že bych tomu propadla a měla ještě méně času než teď.

    4 Milovnice žiraf Milovnice žiraf | Web | 14. dubna 2012 v 18:52 | Reagovat
    Jeden by neřekl, co všechno se dá v grafickém programu udělat. Líbí se mi různě upravené fotky hrnečků.

    5 signoraa signoraa | Web | 15. dubna 2012 v 1:41 | Reagovat
    Jsem na tom stejně, jako Kerria. Zatím jsem se do ničeho podobného ještě nikdy nepustila, i když vím, že tyto programy existují. Na několika blozích jsem už obdivovala hrátky s fotografiemi, nebo koláže.
    Nevím, zda je to u mě obava z nezdaru, či lenost, nebo jen nedostatek času, ale dávám na blog zatím fotografie neupravované. Ale ty úpravy se mi moc líbí. :-D
    P.S. S vajíčky jsi měla pravdu, já spotřebovala několikery rukavice, které mi věnovala neteř - zdravotní sestra. :-)

    6 Vendy Vendy | Web | 15. dubna 2012 v 15:20 | Reagovat
    Lucy, nad tvým článkem a hlavně nad tvýma fotkama jenom óchám a áchám.
    Opravdu luxusní úpravy a fotky! (Omluv to slovíčko luxusní, užívám je poslední dobou docela často, ale ony jsou opravdu luxusní, tedy krásné, výstavní, přepychové).
    K tomuto prográmku jsem se zatím nedoboxovala, ač jej mám uvedený v seznamu - čistě jen proto, že jsem seděla několik dní nad Picnikem, který bude končit. Až skončí Picnik, začnu prozkoumávat další a tento,zdá se, je opravdu výborný!
    Dobré je, že v každém z nich najdeš něco extra.
    A navíc můžeš úpravy fotek kombinovat - něco přibarvit v jednom programu, přibarvenou fotku zkreslit v druhém a zasadit do rámečku v třetím, nebo udělat koláž ve čtvrtém.
    Když jsem u těch koláží, děsně se mi líbí tvoje vajíčková. Pěkně sis vyhrála, vajíčka vypadají opravdu zajímavě (i originál fotka), černobílá variace je téměř umělecká, a variace s texturami nádherné.
    Taky mě okouzlily tvoje porcelánové památeční hrnečky, to zabarvení vnitřku je skutečné? Nebo jsi je dobarvila pomocí nějakého prográmku?
    A ruce máš opravdu zlaté.
    Nejen na fotkách.
    Daří se ti! ;-) :-)

    OdpovědětVymazat
  2. 7 Vendy Vendy | Web | 15. dubna 2012 v 15:22 | Reagovat
    [1]: Tohle si asi přidám do seznamu, aby byl kompletní... díky i tobě za odkaz! 8-)

    8 adaluter adaluter | Web | 15. dubna 2012 v 17:30 | Reagovat
    [1]: Tak tohle hraní mě opravdu chytlo a tak díky moc za každou další inspiraci a každý další odkaz, už jsem je stihla projít a tuxpi.com je přesně podle mých představ, dá se tam s fotkou opravdu pohrát.
    Líbí se mi ty programy, kde můžeš fotku upravovat a upravovat až je téměř k nepoznání, případně udělat několik odlišných variant původního obrázku. :-)

    [3]: Díky za pochvalu. Po pravdě, Kerrio, já to ještě před čtrnácti dny taky netušila, nebo spíš jsem netušila, že to můžu dělat i já, že jsou jiní, kteří to zvládají jsem viděla, ale já znala ještě tak úpravy z picasy - oříznout, upravit jas a pár barevných variací, to bylo všechno.
    Až díky Vendy jsem se dostala k dalším programům a jestli máš už teď podezření, že by tě to stálo hodně času, tak tomu věř, od toho se jen tak utéct nedá, pořád si říkám :"tak už jen jednu fotku" a pak mě napadají další a další možnosti a nevím, kdy přestat. :-D

    [4]: Pořád nacházím nové možnosti a stále jsem překvapená něčím novým. Díky, mě i hrnečky to těší. :-)

    [5]: Tak nezdaru se rozhodně bát nemusíš, jsem s počítačem kamarádka kratší dobu než ty a navíc, ty programy jsou krásně přehledné a názorné, to už bych se spíš bála o ten čas. Je to návykové. :-D
    Jinak, fotky upravené od neupravených chci odlišovat.
    Pokud je to fotka, která má něco ukázat, zdokumentovat, nebudu ji upravovat, nechám originál, který maximálně třeba oříznu, ale bez jiných efektů, jinak to ani nemá smysl. To by bylo zkreslování skutečnosti. K čemu by bylo přibarvit si západ slunce a vydávat ho za skutečný?

    Tyhle úpravy jsou spíš takové tvoření, hraní si s barvami, texturami, efekty, rámečky.
    Malovat bohužel neumím a občas toho dost lituju, protože tím se dá vyjádřit zase něco úplně jiného, než slovy.
    Zato focení jsem milovala od dětství, no a tohle je způsob, jak to alespoň trošku zkombinovat a vynahradit si naprostou absenci výtvarného umu a vyjádřit něco víc, přidat pocity, nálady, nebo si jen zablbnout. :-D

    PS: no, fakt je, že ty barvy, aspoň na rukách docela dobře držely. :-D

    [6]: Vendy, já ti moc děkuju za takový krásný komentář a hlavně za to, že díky tobě jsem se vlastně k tomu všemu dostala, protože mě to opravdu strašně baví. :-)
    Co se programů týká, už mám u každého vytipovaných pár úprav, které jsou jen tam, nebo lepší než jinde a taky kombinuju.
    Ještě mám ale pořád co objevovat, jak se ukázalo u příspěvku od Malkiela. ;-)

    Jo a ty hrnečky na té malé fotce jsou v originálním zbarvení, bez úprav, proto jsem je taky fotila, protože mě od malička těmi barvami okouzlovaly, třeba ta svítivě zelená mě v souvislosti s jejich stářím doslova šokuje, měla jsem za to, že tuhle barvu "vymysleli" až v tomhle tisíciletí. :-D :-D
    Navíc jsou docela malinké, což z těch fotek už tak není poznat, zkrátka vážně jako pro panenky. :-)

    9 Jezurka Jezurka | Web | 15. dubna 2012 v 18:25 | Reagovat
    Budu se muset taky zaměřit na něco takového, ale nejraději píši, tak uvidím. :-)

    10 punerank punerank | Web | 16. dubna 2012 v 0:26 | Reagovat
    Mírně ppopostrčena jdu se kouknout aspon na něčí bloček:)
    Fotky jsou určitě příjemná zábava i únik!
    Docela čumím, nečekala bych tu takový článek o uchvácení prográmky, zázraky se dějí!
    Díky za přiblížení vzniku foteček!

    okám :D.

    OdpovědětVymazat
  3. 11 Janinka Janinka | Web | 16. dubna 2012 v 8:45 | Reagovat
    Krásně si hraješ, jen co je pravda. Už u Signory jsem obdivovala její metalízová vajíčka a příští rok se na ně určitě vrhnu taky :-D.

    12 adaluter adaluter | Web | 17. dubna 2012 v 21:43 | Reagovat
    [9]: Ježurko, copak ty, ty jsi v psaní vzorná, málokdo přidává články s takovou pravidelností jako ty.
    Já když mi dojdou slova, mlčím, ale trápím se tím, takhle mám aspoň náhradní program, který mě navíc ještě hrozně baví.

    [10]: Tak to jsem moc ráda, že jsi se objevila zrovna tady, už tě dlouho postrádám.
    A s těmi zázraky máš asi pravdu, taky bych nečekala, že já a programy...., to mi přišlo jako sci-fi, jenže já sci-fi vlastně ráda.
    Nejsou to žádné složité programy, ale u mě je i tohle pokrok. :-D

    [11]: Děkuju, konečně jsem našla něco, čím se můžu pochlubit i já - dřevo (střevo?) na ruční práce. :D :D

    No, u Signory jsi možná obdivovala metalízová, u nás byla ale p e r l e ť o v á (aspoň tvrdili Poláci na obalu, počkat - Poláci - jestli byly barvy jedlé to tam nikde nebylo, sakra). :-D :-D :-D

    13 Janinka Janinka | Web | 18. dubna 2012 v 14:20 | Reagovat
    [12]: Jo bacha, perleť, paninka má něco extra :-D. Já se celkem divím, že jste po těch polských barvách nedostali vyrážku. Ale na druhou stranu, maminka mi přivezla polská vajíčka a zatím ještě žiju. A nekv

    OdpovědětVymazat
  4. 14 Vendy Vendy | Web | 29. dubna 2012 v 17:33 | Reagovat
    Zkoušela jsem si hrát s Pixlr prográmkem, ale tyhle efekty, co tu máš, jsem nenašla.
    Ale je fakt, že ještě to nemám prolezlý celý...
    Fotoúpravy ti vážně jdou. A navíc, máš vkus pro různé motivy. :-)

    15 adaluter adaluter | Web | 29. dubna 2012 v 18:30 | Reagovat
    [14]:Děkuju ještě jednou za chválu.

    Vendy tuším, že všechno, kromě textury kůry, která je ještě z Pikniku, je z Pixlr express, ve kterém se podle mě rychleji a přehledněji orientuje, než v Pixlr-o-matiku. Je to většinou kombinace několika efektů (barevné variace, textury, retro obrazce, světla a podobné motivy, pro které ani neznám jména) a rámečku, nebo několika rámečků.
    Zkoušela jsem i přímo editor Pixlr, ale to už je pro mě vyšší škola, tam mi bude trvat podstatně déle, než zjistím, co a jak, jestli vůbec, zatím spíš koukám jak "vyvoraná" myš. :-D :-D

    16 Vendy Vendy | Web | 29. dubna 2012 v 19:30 | Reagovat
    [15]:Aha, mě nejvíc zmátlo to kůrové pozadí! :-D
    Teď zkouším postupně jeden po druhém, u každého nacházím něco zajímavého. Taky si ukládám každou upravenou fotku, protože nevím, kdy se hodí pro příští úpravu...
    Ještě je príma program Photofiltre. Ale ta se musí stáhnot do počítače, není online.
    Ale může se stáhnout zdarma, tedy nižší verze - myslím že od verze 9 nebo 10 už je to placené.
    Tam se taky dá hodně zkreslit, udělat malířské vzory, zkreslení jako vodní odraz, nebo změny RGB kanálů - to ti promění barvy.
    Ale zatím zkoušej tyhle prográmky, čaruješ s nimi moc dobře!
    A co ti nejde v Pixlr editoru?
    Myslíš takové ty různé symboly, jako tužka, guma, kapátko nebo kruhy, smyčky a polygony?

    17 adaluter adaluter | Web | 29. dubna 2012 v 20:58 | Reagovat
    [16]: Jo přesně to, tak nějak teprv zkoumám, k čemu by to bylo dobré a jak s tím pracovat, ani pojmy vrstva nebo pozadí a práce s nimi mi není úplně jasná, ale když mám chuť, stylem pokus - omyl se s tím seznamuju, není spěch a je to zábavné. :-)
    Nejspíš bych byla chytřejší, kdybych znala aspoň "malování", ale to jsem taky nikdy nepoužívala, takže mám teď s fotkami premiéru.

    Jinak jsem zkoušela ještě jeden program, o něm nejspíš víš, protože na něj odkazoval končící Piknik, ale pro každý případ je to PicMonkey.com. Myslím, že toho převzal dost z Pikniku, nebo je mu podobný i když všechno to rozhodně není.
    Podle mě je tam výhoda toho, že si můžeš nahrát svoji vlastní texturu, ale netuším jak to je s prémiovými funkcemi, jestli jsem to dobře pochopila, v době, kdy končil Piknik byly volné, ale teď nevím, chvíli jsem tam nebyla.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena