Počítání hromádek

.....by mohlo být zábavnou kratochvílí, při ranní cestě ze školky. Ovečky by sice byly o něco poetičtější, ale člověk musí pracovat s tím co má, a nejen oveček je v Praze o hodně, ale o hodně míň, než hromádek, vlastně mě nenapadá moc věcí, kterých by tu bylo výrazně víc, než hromádek.
Chodím domů pěšky, je to procházka asi tak na půl hodinky, když nepospíchám, a nebo i na dýl, když se vysloveně courám a koukám okolo, do zahrad, do nebe, na Hvězdu, a rovnám si myšlenky a teď , když už mám čím, i fotím.

.....Fotím všechno, co mě zaujme, kromě lidí, to si netroufám, ale jinak si "troufnu" na lecos.
Přesto mám cosi, jako pevnou hranici "vkusu" a hromádky, z nichž většina by toto označení mohla považovat za nactiutrhání, neboť svojí velikostí, si zdrobnělinu v pojmenování rozhodně nezaslouží, jsem vám nenafotila.

Za prvé, byly hnusné, za druhé, kolem sem tam přešel člověk a být přistižena, kterak tvořím makro exkrementu, by pro jedince mého ražení bylo trauma nejmíň na týden a navíc jsem si pořád ještě nekoupila takovou tu kartu, co se na ní dá namačkat spousta fotek a můj aparátek mi do vnitřní paměti nepustí víc, jak 33 snímků po třech mega, takže by mi na ty hromádky paměť stejně nestačila.

.....Jak jsem tak opatrně kráčela podél té úrody, nedalo mi se nezamyslet nad tím, že čím větší pes, tím menší se zdá být ochota jeho člověka, odstranit po něm to, co je skvělým výsledkem psích granulových výživářů, kteří se snaží seč mohou, aby trus vašeho miláčka naběhl do pytlíčku takřka sám.
A taky čím to je, že tolik psů má v dnešní době "problém s udržením trusu". Ulice, kterou chodím, není dlouhá, asi šest dvojdomků v zahrádkách, zato je jediná, jež vede rovnou od sídliště k předpolí Hvězdy, které je přímo určeno na venčení psů.
Většina z nich zřejmě "nedoběhne".
A ke stojanu na pytlíky "trusníčky" je to táááák daleko, vlastní igeliťáček v kapse nosí spíš majitelky pudlíků a jorkšíráčků, ono taky na "tohle", by byla potřeba spíš igelitka, a tak se ti drsňáci s dogami, vlčáky, vlkodavy, vlkodlaky a jinou obří havětí stanou na malý okamžik strašně zamyšlenými, zaneprázdněnými telefonováním, případně předstírají ztrátu brýlí o síle deseti a více dioptrií, zkrátka se na to vyse...., hromadu přehlédnou jak sedlák lány a domů jdou pro jistotu jinudy.

.....Hromádky tedy nebudou, ledaže byste vysloveně v komentářích projevili zájem a na vlastní nebezpečí si vyžádali zveřejnění, pak bych se tedy obětovala.
Mám pro vás ale fotku úzce související.
Jo, a to "ono", leželo opodál, páníček(ka), to asi v listí nedohledali, tak k čemu pak pytlík, že jo?
Snad ještě dotisknout nápis "Použité (i nepoužité) odhazujte do koše."
Ale co, lidi dneska stejně nečtou, to je samej internet a televize a ........nic, to už je na jiné téma.




Pro neznalé, celý nápis zní: "Děkujeme, že po svém pejskovi uklízíte."
No, já se tímto připojuji, také vám děkuji a .....a vůbec.

.....Jen dodatek, abych se vyhnula několikerému omlouvání v komentářích:
mám psa až tři, od svých dvanácti
nevoní mi to, a vadí mi, že je to teplý, ale sbírám
miluju velká plemena
nemám nic proti pejskařům
vím, že zrovna VY sbíráte taky
vím, že i velcí psi mají čistotné majitele a naopak malí někdy ne
je mi jasné, že neodcházíte z domu bez igeliťáčku, protože zdaleka ne všude jsou stojánky s "trusníčky"
pokud přesto někoho zabolelo kuří oko, nechť se klidně ozve, uvidíme, co se s tím dá dělat.

Komentáře

  1. Komentáře
    1 Jezurka Jezurka | Web | 15. března 2012 v 17:43 | Reagovat
    Hezky jsi trefila hřebíček na hlavičku. Také mi to tedy hodně vadí, proti pejskům vůbec nic nemám, ale TYHLE pejskaře, kteří po svých miláčcích neuklízí, ty tedy NE! My máme také les pár metrů od domů, ale pos..né chodníky a za domem o parku ani nemluvím. Určitě se Ti ozvou jen ti slušní, to je jasný, ostatní taktně pomlčí. :-x

    2 Kerria Kerria | Web | 15. března 2012 v 18:25 | Reagovat
    Krásné téma. Moje bývalá kolegyně mívala často hromádku přímo před brankou svého domku. Když končeně zjistila, čí pejsek ji to takto obdarovává, začala praktikovat jednoduchou věc. Milou hromádku nabrala na lopatku a hodila ji majiteli pejska na cestičku za plotek jeho pozemku a to tak, aby ji ten majitel viděl. Od té doby prý před domem hromádku neměla. :-D

    Chápu ale, že ne všude a ne vždy se dá podobný postup praktikovat. :-D

    3 adaluter adaluter | Web | 15. března 2012 v 20:38 | Reagovat
    [1]: Jak se má člověk kochat krásami jara, když musí pořád koukat pod nohy, aby nešlápl do nějaké nadílky? :-D

    [2]: Jo, takové jarně voňavé. :-D
    Máš pravdu, všude to nejde, venčit tudy chodí nejspíš půlka sídliště a zjišťovat, na které balkóny mají tu hromadu ho.en každý den roznést, by asi bylo nad možnosti majitelů těch domků. :D :D

    4 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 15. března 2012 v 22:31 | Reagovat
    Já jsem nedávno zaslechla ve vlaku, že trusníčky (mimochodem bezva název) mají ještě jedno využití. Jedna šetřivá paní tam povídala druhé, že si je domů od košů krade na použité dámské hygienické pomůcky:)

    A kdesi na internetu jsem narazila na "petici bezdomovců", ve které prosili, aby lidé neházeli psí hromádky do košů, neb kdo se v tom má potom hrabat, že jo?:)

    Sběračům zdar a dík :)

    5 signoraa signoraa | Web | 15. března 2012 v 23:26 | Reagovat
    Lucko, kdyby všichni pejskaři byli takoví, jaká jsi ty a mnoho dalších, byl by svět hezčí a hlavně čistší. Každé ráno cestou od tramvaje koukám pod nohy a připadám si, že kráčím po minovém poli. Tou ulicí v Holešovicích chodí procesí pejskařů se svými miláčky a nechávají ty šrapnely ležet na chodníku. Už jsem párkrát nemlčela a byla jsem i nazvaná příslušnicí hovězího skotu a co se prý starám.
    Tady u nás ulicí chodí místní a ti většinou sbírají, i když se občas nějaká hromádka objeví.
    Před pár lety chodila naší ulicí dáma s dalmatinem, který pravidelně konal svou potřebu před naší brankou. Do hustoty to mělo daleko. Já uklízela ráno a uklízela jsem i večer. A pak jsem se namíchla. Dáma měla pravidelné intervaly a já seděla na schodu u domu s natlakovanou hadicí a otevřenou brankou a čekala jsem. Pes to opět vypustil a já také - ne exkrement, ale hadici a tou jsem ten jeho výtvor zvedla a ohodila onu dámu. Začala na mě ječet a já s výrazem prost'áčka pronesla: "Promiňte, já vás za tím sloupkem neviděla, ale nám tady dvakrát denně s..e pes a já to po něm uklízím."
    Neřekla ani popel, změnila trasu. Zda opatřila psa zátkou nevím, možná "obšt'astňoval" jiný chodník.

    Fotka je super, báječně doplňuje článek. :-D

    6 punerank punerank | Web | 16. března 2012 v 0:59 | Reagovat
    Hafana nemám, zrovna ten trus mě na něm odrazuje. Mně stačí šlápnout ponožkou do vody a můžu zešílet!
    A jak se má tvoje Giny, či jak se jmenuje? Dlouho tu o ní nebyla žádná historka!

    OdpovědětVymazat
  2. 7 Čerf Čerf | Web | 16. března 2012 v 8:12 | Reagovat
    Nesbírám, neb hafana nemám. Ale líbí se mi, že na hromádky je třeba dobrá paměť :-). Třeba by si někteří pejskaři taky měli pořídit paměťovou kartu, aby příště zase nezapomněli :-)

    8 Janinka Janinka | Web | 16. března 2012 v 16:16 | Reagovat
    Tohle téma je ještě zajímavější, než předražená vejce :-D.
    Nejhorší to je u nás po zimě, když pomalu odtávají jednotlivé vrstvy sněhu, postupně se tak odkrývají hromádky z různých časových zimních období :-D. Zrovna teď chodím cestou ze školy, kde je evidentně jeden idiot s minimálně vlkodavem, protože u obrubníku je jedna identická hromádka vedle druhé. Jen některé jsou rozteklé víc a jiné méně... Fakt to dá práci při tom hovnoslalomování uhlídat sebe, kočárek a ještě druháčka... :-?

    9 dvizna dvizna | 16. března 2012 v 18:30 | Reagovat
    Taky mám velký plemeno, taky sbírám a nejvíc mě s***štve, že bydlíme na samém konci ulice, dál už jsou jen pole a majitelé velkých psů po svých miláčcích, kteří si zrovna uleví jako na potvoru na našem chodníků a leckdy přímo před branku hovínka neuklízí. Několikrás se stalo, že jsem pospíchala na bus a do toho nadělení šlápla...bus mi samozřejmě ujel. :-|

    10 Malkiel Malkiel | Web | 17. března 2012 v 1:23 | Reagovat
    Lidi, neblázněte, vždyť je to výživné hnojivo pro trávníky. :D
    Toto téma mi připomnělo jednu hádanku:
    Víte co se stane, když do psího hovínka šlápnete botou s traktorovou podrážkou?
    -
    Je celé vaše. :D

    11 Verča Verča | E-mail | 17. března 2012 v 10:33 | Reagovat
    No tak já po svý labradorce většinou neuklízím, páč bydlím na vesnici a navíc stejně nevidím, kde tu nadílku udělala. Ale jednou se mi takhle vykadila na chodník (hlavně, řže byla před chvilkou na trávě) a to jsem musela sebrat. No a souhlasím s tebou, že je na to potřeba spíš igelitka.:-D Ale abych se přiznala, ještě se mi stalo i to, že moje trdlo mělo průjem a to přímo uprostřed náměstí. No tak jsem to neuklidila a za chvilku do toho šlápl cajt. Asi jeho den pak stál za hovno.:-D

    12 Milovnice žiraf Milovnice žiraf | Web | 17. března 2012 v 22:39 | Reagovat
    Psí hovínka pravidelně omývám z kluků bot, ble, štítivá práce. Pravda, v zimě bývá klídek, ale s příchodem jara je o zábavu postaráno :-)

    OdpovědětVymazat
  3. 13 adaluter adaluter | Web | 17. března 2012 v 23:10 | Reagovat
    [4]: A že do toho paní Šetřivá nebalí dětem svačiny do školy, to by teprv ušetřila. :-D

    [5]: Paní asi dalmatina nevhodně krmila, kdyby jedl Pedigree, měl by zdravá a pevná hovínka :-D, ale víš že bych u toho docela ráda byla, úplně tě s tou hadicí vidím. :D

    [6]: Jo, jo, trus je bohužel nedílnou součástí psa, bez něj se výrobek nedodává.:-D
    A Ginny se má fajn, jen jí teď čeká svlékání zimního kožichu, což je jako za trest pro mě i pro ní, protože se musí celá vytrimovat, což v překladu znamená prostě oškubat, stříhat se nesmí, a my to ani jedna moc nemusíme, jí je to na některých místech nepříjemný, mě z toho bolí prsty a oběma nám to přijde strašně dlouhý. Ale jaro je tu a tak se tomu nevyhnem.

    [7]: No jestli ti to přijde líto, na ulicích je toho dost pro všechny, to nemusíš mít nutně psa, aby sis mohl "zasbírat". :-D

    A podobná karta už se připravuje, právě probíhá výběrové řízení na jejího provozovatele, které bude stát pouhou polovinu toho, na co přišla Prahu opencard.
    Karta ponese jméno "houvencard", dobíjet se bude u stojánků s trusníčky, na jedno dobití smí majitel sebrat sto hromádek, po jejichž "odevzdání" do příslušného koše, se mu na kartu načte jeden bod, po dosažení sta bodů, si majitel může na místním úřadě, příslušném jeho trvalému bydlišti, požádat o slevu na ročním poplatku ze psů o celou jednu korunu.

    [8]: To je hotová archeologie, vykopávky z jednotlivých období, pro vědce ráj, pro chodce ovšem peklo. :-D

    [9]: Vždyť to říkám, ti psi to prostě nedoběhnou, "potvory zhejčkaný" :-D, nebo, že by za tím byli páníčci, zhejčkaný? :-?

    [10]: Pro trávníky snad, ale možná sis i při svém, rychlostí lehce máznutém, výhledu z okénka auta všiml, že na chodnících zpravidla nebývá moc co hnojit. :-D

    [11]: Jo v luzích a hájích, tam se to venčí, ale průjem uprostřed náměstí, tedy psí průjem, to je asi noční můra pejskařova, to do pytlíčku fakt nepobereš. :-D :-D

    [12]: Pravdou je, že když už na to přijde, mívám neodbytný pocit, že bych radši, mít na to, koupila boty nové, než se v tom hrabala, blééé.

    14 Nessie Nessie | Web | 18. března 2012 v 11:25 | Reagovat
    [4]: Tak ti bezdomovci mě teda pobavili :-D

    [5]: Jestli mluvíš o dalmatinu v Holešovicích, tak ho asi taky znám... To je vtipný, jak je ten internet malej :) Ja si spíš pamatuju cestu hrůzy od základky do družiny... Tam to bejvalo fakt děsný, někdy se to ani s čistou nohou projít nedalo. No a teď je družina přímo ve škole a už tenhle problém nemají :)

    [8]: Kde se dočtu o předražených vejcích? :)

    15 Vendy Vendy | Web | 19. března 2012 v 21:50 | Reagovat
    [5]: Tak tohle mě napadlo taky, počíhat si a ohodit je...
    Jenže, kdo má na to čas?
    Lucynko, neboj, nebudeme po tobě požadovat fotky psích hovínek (i ve větším podání), dokážeme si to všichni představit... :-D
    Ale je to hrozný, jít po ulici a nevědět, do čeho šlápnu... 8-O

    16 annapos annapos | E-mail | Web | 21. března 2012 v 1:14 | Reagovat
    Vtipný článek, vtipné komentáře, v Praze to musí být dost problém, ale i na venkově, si lidé vjíždějí pro takovou věc dnes do vlasů, a vyhrožují si sekerou. Také jsem to již popisovala.

    17 Ehněnka Ehněnka | Web | 24. března 2012 v 11:03 | Reagovat
    Ahoj, Ehněnka vylezla z hrobu a tudíž tě zvu na novou adresu :) Doufám, že se uvidíme :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena