Technika, ach, ta technika.

.....Aneb, mám toho už dost. Tři celé dny se tady snažím napsat článek, nic důležitého, jen pár slov o úlevě a (a v tom je nejspíš kámen úrazu) pár fotek. Počítač odmítá spolupracovat, nechce fotky načítat, celý se sekne a stojíme (sedíme) tu proti sobě jak dva berani, zakleslí rohy do sebe a ani jeden nechceme ustoupit.
Házím bílý šátek do ringu, vzdávám to, jen si trochu postěžuju, jak mě technika nemá ráda a třeba se i najde někdo, kdo mi vysvětlí proč.

.....Paradoxem je, že ať už byly Vánoce jakékoliv, Ježíšek byl štědrý. Až moc štědrý a taky maličko nesoustředěný, neboť mi jeden dárek nadělil hned dvakrát. Vynechal k mé radosti spoustu těch maličkých zbytečností, získaných v "úžasných slevách nonekupteto však budou brzy Vánoce", které většinou nosil a přinesl foťák a ....ještě jeden foťák. Rézku inspirovalo nejspíš moje věčné hraní si s fotkami, tátu prozměnu to, že jeho vlastní přístroj v poslední době trávil mnohem víc času se mnou, než s ním, prostě se mu zastesklo, možná i trochu žárlil a rozhodl se zabít dvě mouchy jednou ranou. Jistě si však dovedete představit mojí radost a posléze mé zděšení, když jsem oba, typově nejspíš bratrance, vybalila. Který si nechat a jak neurazit ani jednoho z dárců, kteří právem očekávali mé nehasnoucí nadšení?

Pro mě příšerné dilema, Rézka ho pořídila sice v bazaru, ale nejspíš to byl nadbytečný dárek, protože byl originál zabalený a nepoužitý, nemohla jsem jí ublížit tím, že ho odmítnu, měla jsem takovou radost po těch letech, kdy ignorovala Vánoce, narozeniny i svátky všech a teď najednou bylo vidět, jak jí upřímně těší udělat někoho šťastným.
A s tátou? Náš vztah je jak chůze po tenkém ledě, stačí málo a rácháte se po krk v ledové vodě, navíc mi ho bylo líto, protože se opravdu snažil splnit moje přání a to je vzácné a cenné. A ještě se oba nabídli, že ho tedy vrátí a dají mi peníze, ať si koupím něco jiného, oběma při tom znělo v hlase zklamání, bylo mi do breku, nechtěla jsem peníze, chtěla jsem foťák. Padlo rozhodnutí, že fotobratranci zůstanou spolu, jednoho bude používat Rézka, když bude vyrážet sama a druhý už se ode mě nehne ani na minutu.
Paradox tedy spočívá v tom, že ač jsem nyní majitelkou hned dvou fotoaparátů, do článků protlačím tak maximálně fotky z mobilu, každá informace navíc nad jeden a půl megapixelu mi zastaví počítač. Tedy doufám, že jsem správně pojmenovala problém, protože moje znalosti v digitální fotografii jsou na slibném sice, leč přeci jen začátku. Inu, uvidíme.

.....Ještě sem přidám alespoň holé torzo toho nešťastného článku, neb bych se vztekla, kdyby moje úsilí mělo přijít nazmar, fotky si počítači třeba sežer, ale slova ti nedám. Nicméně i jen zkopírovat těch pár slov mě stálo víc než půl hodiny času, než se článek načetl jako rozepsaný a než se zase "odečetl" zpátky k novým článkům. Už se ho bojím i vymazat, aby si náhodou nevzal můj počítač sebou do pekel.

.....VYVĚTRÁNO

.....Všechny ty přepjaté emoce, poděšená očekávání, neblahé předtuchy a tísnivé pocity, mohl konečně, po maratonu Vánoce - Silvestr - Nový rok, úplně obyčejný, všední a ničím výjimečný druhý leden vyvětrat průvanem z domu.

.....Začíná nám nový, skvělý rok, plný báječných příležitostí a čert vem to, že i sám "velký šéf" téhle zemičky projevil obavy, že na našich páscích snad ani není dost dírek na další (kolikáté to vlastně ?) poutažení, neboť zdá se, že přes veškeré snahy, by tento rok "mohl" být, k velkému překvapení nás všech, opět krizovým.
A čert vem i to, že jistí Mayové při tvorbě svých kosmických kalendářů ztratili trpělivost zrovinka u roku 2012, zapíchli to a šli na tequilu, nebo snad mezcal, a ani ho nedotáhli do konce. A protože Mayové mají poměrně dobrou reputaci, co se týká matematiky a pozorování přírodních a vesmírných zákonitostí, jejich přičiněním někteří považují letošní rok za konečnou naší "úžasné" civilizace, za Rok Zkázy.
Druzí jsou přesvědčeni, že nás nečeká zatracení, ale duchovní přerod, Rok Prozření, kdy ti "zlí" pochopí, polepší se a napraví, co pokazili.
No, já nejsem odborník na statistiku, ale mám-li se přiklonit k jedné z variant, musím bohužel přiznat, že mi kupříkladu srážka s meteoritem, či výbuch supervulkánu, přijdou podstatně pravděpodobnější, než napravení hamižníků a osvícení temných. Ale já jsem zkrátka věčný skeptik, co se lidské rasy, jako celku, týká.
Nicméně a bezmála, na tom, v co já jsem, či nejsem schopná uvěřit, stejně nezáleží a navíc, mám takové tušení, že se za rozechvělého očekávání a obrovské pozornosti mnoha lidí 21. 12. 2012 nestane nic, čeho by si všimli. Tedy kromě zimního slunovratu, narozenin mého táty a přesně roku a půl našeho Matesa.
Každopádně nás čeká přinejmenším napínavý rok, který by možná, jen pro jistotu, stálo za to prožít "fakt" naplno.


.....Toť vše, fotky i s komentáři sežrány, tudíž pointa nikde, lituji, snad příště.

Komentáře

  1. 1 Kerria Kerria | Web | 5. ledna 2012 v 17:03 | Reagovat
    Těžko poradit. Zkus fotkám zmenšit formát. Pokud vím, tenhle systém má určité omezení, co se týče velikosti fotek.
    Krom toho, mám dojem, že ti nějak hapruje připojení k internetu. To, co popisuješ se mi také občas stává. Někdy prostě signál WIFI sežere hnusné počasí.

    2 David Tygr Bachmann David Tygr Bachmann | E-mail | Web | 5. ledna 2012 v 18:04 | Reagovat
    Problém bude opravdu nejspíš v internetu. Fotky si můžeš před odesláním na blog zmenšit třeba v programu Irfanview.

    Bláboly děda Klause vševěda se letos opravdu nedaly poslouchat. Jenže myšlenky jsou to, co utváří realitu. A bude-li mnoho lidí hovořit o krizi, krize zákonitě také bude. Dobré na tom je to, že když člověk nechce, nemusí ho vnější okolnosti nějak zásadně postihnout. Přeju ti ten naplno žitej život, hromadu pěknejch fotek a hoooodně článků!!!

    3 Malkiel Malkiel | Web | 5. ledna 2012 v 22:43 | Reagovat
    Musím souhlasit s Kerií, abys ty fotky zmenšila. Fotky z foťáku totiž mívají okolo 2 mega a to je strašně moc. Já fotky na blog zmenšuju na 100kb.
    Takže ty jsi s tím svým neutrálním názorem na rok 2012 tak nějak mezi dvěma hlavními proudy. To je pro tebe myslím zcela charakteristické. ;-) :D

    4 adaluter adaluter | Web | 6. ledna 2012 v 1:42 | Reagovat
    [1]:[2]:[3]: Dobrá, jen mi vysvětlete, zmenšit fotku znamená dát jí v tom rámečku, který naběhne při vkládání fotky, menší rozměr? Protože to jsem dělala, z nějakých 3648*2736 netuším čeho, jsem udělala 228*171 a s tím pak byly problémy. Ty velké jsem se ani nesnažila vkládat. Takže, pokud zmenšit fotku znamená ještě něco jiného, řekněte mi prosím co.

    [1]: A jo, s internetem máme problém, zítra jdu pro nový modem, tak uvidím jestli nastane změna. Jenže on ten počítač potom zůstával zpomalený i po vypnutí internetu, nešel skoro ani vypnout, tak fakt nevím.

    [2]: Věř mi Davide, že po minulém roce už mě jen tak nějaká vnější krize nerozhodí, spíš mám obavy z dlouhodobého výhledu, ze způsobu, jakým se tu krizi budou snažit řešit. Že by to bylo "brát chudým a dávat bohatým"? Lépe řečeno, obávám se o sociální systém téhle země.
    Díky za přání, budu se snažit. :-)

    [3]:No, abych to upřesnila, nezmínila jsem třetí proud, ty, kteří nevěří, že se 21. 12. něco stane. Pokud někam patřím, pak sem. Pokud jde o cykly, po ukončení jednoho není konec, ale začátek dalšího, jinak by to nebyl cyklus. A cyklus byl základem Mayského kalendáře. Na druhou stranu, sama Země prochází opakovaně různými katastrofami, které již několikrát téměř vyhubily život na Zemi. A některé z nich mají už zpoždění, takže mohou přijít kdykoliv, jen je prostě nespojuju s "koncem světa" jak ho podle některých předpověděli Mayové.
    A ano, pro mě nejspíš je charakteristická nechuť v určitých otázkách zaujmout krajní stanovisko. Ráda a moc o věcech přemýšlím a to přináší spíš nejistotu než jistotu. Není na světě moc věcí, kterými bych si byla jistá. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. 5 Malkiel Malkiel | Web | 6. ledna 2012 v 10:17 | Reagovat
    Za účelem úpravy velikosti fotografií je dobré si stáhnout nějaký resampler. Například tento: http://www.slunecnice.cz/sw/jpeg-resampler/
    To vypadá, že můžeš mít něco s operačním systémem počítače. Možná je ale jen zanesený. Čistíš ho někdy vůbec? Ono když se tam nahromadí různé ty cookies a podobný odpad, tak to děsně zpomaluje. Já jsem se na to jeden čas dlouho vyfláknul a potom jsem tam měl asi 10GB takového odpadu.
    Ale jestli jsi nacpala do počítače třeba 200 fotek, z nichž každá má 2 MB a nemáš zrovna nějaký dobrý počítač, tak se to mohlo zpomalit jen těmi fotkami. To je otázka, kolik máš volné paměti, kolik máš hardisků, jestli máš oddělený operační systém od dat a podobně.
    Já o tom údajném konci světa ani moc nepřemýšlím. Jak píšeš, na Zemi se stejně furt něco děje, tak co si tím zbytečně lámat hlavu, když to člověk nemůže ovlivnit.
    Já sice taky rád přemýšlím, leč mé přemýšlení nemá patologický rozměr. ;-)

    6 adaluter adaluter | Web | 6. ledna 2012 v 13:11 | Reagovat
    [5]: Co se počítače týká, můžu mít něco s čímkoli, aniž bych o tom tušila. :-D
    Ale čistím ho, pravidelně na něm utírám prach, no občas i nepravidelně.:D
    Abych aspoň z části pochopila o čem to tu mluvíš, musela bych strávit dlouhé hodiny samostudiem na googlu, víš já to mám s počítačem asi jako s televizí, mobilem, nebo mikrovlnkou, prostě je používám, aniž bych nějak extra zkoumala jak vlastně fungují. :-?
    A ten patologický rozměr, teď se skoro bojím, co všechno jsi tím chtěl říct. :-|

    7 Malkiel Malkiel | Web | 6. ledna 2012 v 13:52 | Reagovat
    Aha, takže budeš mít systém počítače zaneřáděný. Utírání prachu na počítači je sice prospěšné, ale pro funkci počítače zcela irelevantní. ;-) :D Já ti pošlu mailem pár základních rad na vyčištění počítače. Systému, nikoliv škatule!!! :D Předpokládám, že je tvůj operační systém Windows XP, nebo něco výš. Jestli máš Windows 95 nebo 98 (i tací ještě jsou), tak to rovnou hoď ze skály.
    Patologický způsob myšlení je takový, že jeho provozovatel příliš přemýšlí i o věcech, o který není třeba příliš přemýšlet. A takový člověk často dojde k nereálným závěrům, nebo přijde na něco, co vlastně ani nechtěl vědět. ;-) :D

    8 Jezurka Jezurka | Web | 6. ledna 2012 v 17:19 | Reagovat
    Tak doufám, že ti Malkiel poradí a určitě dobře, ale mne také napadlo jako první, že máš ty fotky moc velké! Mně ty větší fotky můj starý PC taky nebral, tak mne vnuk naučil a nainstaloval program, jak se dají úplně jednoduše zmenšit. Ale ty si určitě poradíš, když ti dá radu nějaký odborník jako třeba Malkiel. Ať to vyjde! Jsem zvědavá na fotky! :-)

    9 Janinka Janinka | Web | 6. ledna 2012 v 21:07 | Reagovat
    Já o tom vím taky houby, ale řekla bych, že za to může tvůj počítač a že mu asi trochu kape na maják, chtělo by to zeptat se odborníků :).
    S tou tequilou a starými Mayi jsi to trefila, řekla bych, že zrovna tak nějak to bylo :-D.

    10 Čerf Čerf | Web | 6. ledna 2012 v 21:57 | Reagovat
    Osvícení temných je sice nepravděpodobné, ale ne vyloučené. Hlavně aby nebyli osvícení všichni, to by se nedalo na světě pro samé světlo vydržet.

    OdpovědětVymazat
  3. 11 adaluter adaluter | Web | 6. ledna 2012 v 22:43 | Reagovat
    [7]: Rady beru všema deseti a kdybych se náhodou dlouze odmlčela, pochopila jsem je špatně. :-D
    I kdybych měla třeba Windows 68, tak neekologicky bych se zachovat nemohla, k mému štěstí mám XP, takže snad nejsem úplně odepsaná, pro letošek. :D :D
    A já myslela, že ty myslíš, že já jsem cvok. ;-)

    [8]: Budeme zkrátka zmenšovat a uvidíme, snad si za pomoci Malkiela poradím.

    [9]: Toho se právě bojím, protože jestli mi zblbne dočista, nebo snad dokonce odejde, budu odstřižena a náprava, či oprava bude na pořadu dne tak někdy v příští pětiletce a to kdo ví jestli. O_O

    Koho by to taky bavilo, to musela být práce na celý život a ještě zbylo na potomky, vidíš my plánovali tak maximálně na ty pětiletky a oni? :-D

    [10]: Copak osvícení, ale ozáření, to by bylo ještě horší, to by na světě vydrželi jen švábi. :-)

    12 ovesná vločka ovesná vločka | Web | 6. ledna 2012 v 22:58 | Reagovat
    Šišmár...nejen Tvůj pan otec je 21.12., ale též můj tatínek, jeho švagr a ctěný otec mého přítele...co to je za den, to mi teda řekněte. :-)

    Jo a tento rok bude veselý. Když už nic ;-)

    13 Karol Dee Karol Dee | Web | 7. ledna 2012 v 16:40 | Reagovat
    Páni, dva foťáky...myslím, že jsi to dilema vyřešila perfektně, aspoň jak nejlépe se dalo. Jen škoda, že žádné fotky neuvidíme...

    14 Milovnice žiraf Milovnice žiraf | Web | 7. ledna 2012 v 21:32 | Reagovat
    Určité období jsem podléhala chmurným myšlenkám, že Mayové mají určitě pravdu a konec je za rohem. Ovšem konec mě může potkat zítra na přechodu pro chodce. Jsem v období, kdy mě život baví a doufám, že ještě dlouho bude!
    Až se popereš s technickými problémy, těším se na fotky z nového foťáku. V podobné situaci bych se myslím rozhodla stejně a nechala si oba.

    15 Vendy Vendy | Web | 8. ledna 2012 v 19:17 | Reagovat
    Luci, fotky se ti určitě špatně načítají proto, že pokud je máš přímo z foťáku, mají moc mega a je potřeba je převést do JPG formátu. Program na převedení ti nabídl už Malkiel.
    Já tento program nepoužívám a fotky převádím trochu pracnějším způsobem. Ale je funkční a kupodivu, i když převedené fotky mají místo MB velikost kb, jsou dost velké a při své velikosti ani nečtverečkují, tedy nejsou zkreslené.
    Vlastně si otevřu Powerpoint, na ten si postupně přetáhnu fotky přímo z foťáku, a každou z těchto fotek ukládám do obrázku, pod nabídkou Uložit jako obrázek. Při onom uložení se mi fotka automaticky převede do menšího formátu a v tomto je můžu klidně nahrát na blog, bez problémů.
    K foťákům gratuluji, to je vážně hezký dárek. A vyplatí se, nechat si oba - co když se jeden z nich pokazí?
    K roku 2012 se nevyjadřuji, mám asi podobný názor jako ty - nestane se nic moc extra. Novoroční projev jsem neposlouchala a jediný, komu bych chtěla dát do držky, je v současné době Kalousek. On ve mě vážně probouzí velmi negativní emoce. :-? 8-)
    Jak jsi psala o poruchách v počítači, taky jsem tyhle problémy měla - napsala jsem půlku článku a náhle, bez výstrahy, se mi článek takzvaně uložil - a přitom uložení se nekonalo. Takže mi vylítnul do nabídky Nový článek a to, co jsem napsala, už jsem nenašla.
    Rovněž mi takhle blbnul email, napsala jsem dvakrát dopis a při odeslání mi to celé spadlo. Měla jsem z toho šílenou radost.
    Luci, pěkné focení! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. 16 signoraa signoraa | Web | 9. ledna 2012 v 11:16 | Reagovat
    Počítač je jen stroj. :-D Spíš bych měla napsat přístroj, ale to nic nemění na skutečnosti, že já se s tím také peru. Už i vzhledem ke svému věku. Fotky také zmenšuji a vkládám je do blogu přes Galerie.cz. I vložená fotka jde zmenšit.
    U popisu vánoc jsem se usmívala a říkala si: "I ty, Brute?" Tak trochu mi to připomenulo minulé vánoce. Přála jsem si meteostanici, kterou jsem dostala. Druhou dostal můj muž. :-D A pak jsem dostala dva digitální fotorámečky. Rodině jsem se omluvila a jeden vrátila, druhý nepoužívám. Trnula jsem, co mě potká letos, ale naštěstí se mi duplicitní dárky vyhnuly. Tedy nejen mě, ale celé rodině. Jen dcery tchýně dostala dva naprosto shodné depilační strojky od rodin svých synů -dvojčat. :-D

    17 punerank punerank | E-mail | Web | 10. ledna 2012 v 20:00 | Reagovat
    [16]:
    Jé - zrovna dva stejný depilační strojky, to je vtipný! nekupovali je ti dotyční spolu?:)))

    Jsem ráda, že foťáčky zůstaly spolu. já dostala několik dárků dvojmo a určitě je spotřebuju:)
    Já jsem zatím do galerie na blog.cz vkládala vždycky velký fotky, pak dala na ně do článku odkaz a vůbec jsem neměla vlastně ponětí, jak to dopadlo. to ukázaly až komentáře:) je to takové dobrodružství:)
    Komentuju děsně pozdě, ale neomlouvám se už ani, nejsi totiž jediná:) nejspíš mám blogový blok:) Bloček!

    18 signoraa signoraa | Web | 11. ledna 2012 v 13:02 | Reagovat
    Ne, každý ho kupoval jinde, ale vzácně se shodli. Jsou to jednovaječná dvojčata. :-D

    19 Amelie Amelie | Web | 12. ledna 2012 v 2:58 | Reagovat
    Rady ohledně techniky raději nedávám, jsem technický antitalent.
    A věta: " Náš vztah je jak chůze po tenkém ledě, stačí málo a rácháte se po krk v ledové vodě,"....mi něco připomíná...ale pssst. Držím palce v novém roce!

    20 Nessie Nessie | 9. února 2012 v 8:16 | Reagovat
    Tvoje clanky ctu casto z mobilu nebo tabletu, kde se spatne pridavaji komentare, takze nakonec nepisu nic.
    To s tema dvema fotaky je teda pech, ale jiste jsi to vyresila spravne - aspon mas ted jeden jenom SVUJ :) Ja bych poradila, aby sis k pristim vanocum prala novy pocitac;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena