Shrábnu na hromadu jako listí



.....všechny myšlenky uplynulých dvou měsíců, kdy jsem je nemohla svobodně rozvíjet za vašeho laskavého dozoru. Budiž řečeno, že většinu z nich vítr odvál k sousedům, či dál a já je nikde nahánět nebudu. Ty co zůstaly beztak za moc nestojí, což se dá předpokládat i o těch, co jsou fuč.
Ono je možná i přehnané říkat tomu hned myšlenky, vlastně mi tak nějak jde o zaplácnutí oné díry, která tu nedopatřením vznikla. Co kdybyste, nedejbože, byli ochuzeni o něco životně důležitého, co se v mém světě přihodilo mezi dvěma monitory.

.....Mimochodem, do mé útěšně se rozrůstající rodinky rubrik přibyla další (třídění je moje vášeň), taková, jakoby časosběrná. Spousta lidí má své deníčky, nočníčky, týdeníčky atd.,atd., kde se snaží pochytat to nej z daného časového období. Já jsem na takovou pravidelnost příliš lajdavá, nicméně, občas se v nedávné minulosti taky pošťourám a semo tamo z ní i něco vydoluju. Občasník je ale pořád ještě moc zavazující a pravidelná forma, a tak tedy ČASOBRANÍ - POZDNÍ SBĚR, neboť ani v nejmenším neslibuje jakoukoliv pravidelnou frekvenci. Navíc, pozdní sběr má vždycky víc času dobře dozrát.

.....Tak, co bychom tu měli, hmm, hnedle zkraje, ještě v září, jsem znovu, už po jánevímkolikáté, nečekaně zakopla o den svého zrození. Rézka, která ho posledních pár let úspěšně ignorovala se tentokrát vyznamenala, zpunktovala s Julkou velkolepou snídani do postele, celý den byla milá jak jarní kotě a nakonec jsem dostala vázu, do které jsem se zami..., no, zakoukala, už někdy v červnu v jednom zapadlém krámku, kde jsme byly. Udělala mi fakt radost, ale Rézka ještě mnohem větší.

A v noci, jsem dostala ještě jeden dárek. Manžel mi z poslední návštěvy doma přivezl jakousi rostlinku, která tu skoro dva roky postávala a nic moc se nedělo. Na začátku léta jsem jí přesadila a ona náhle začla růst a TEN večer poprvé vykvetla

(fotky jsou opět mobilní, čímž se snažím částečně omluvit jejich kvalitu)
















A voněla, opravdu krásně voněla, vydržela přes noc a dopoledne začla pomalu vadnout.
A byl to dárek, ne že ne.


.....Dál tu máme...... posvícení. Břevnovské posvícení. Jo, to je ta událost, kterou se vám před dětmi zkrátka nepodaří utajit, podobně jako Vánoce, nebo Mikuláše. Vždycky to někde prosákne. Můžete si držet jazyk za zuby až zčerná, ale vždycky se najde nějaká milá sousedka, která se Julči zeptá: "tak co, jak se těšíš na posvícení, to si zase zařádíš, maminka tě povozí, nakoupí, nakrmí......." a maminka jde do vývrtky.
Nejde o to, že bych Juli chtěla tuhle slávu upřít, ale odpovídat stokrát denně na otázku: "a kdy už to bude?", "a můžu se povozit na......?" doplňte cokoliv, "a koupíš mi .......?" opět doplňte cokoliv, "a opravdu tam půjdeme?", "a kdy už to vlastně bude, já jsem to zapomněla" ; je prostě frustrující, zvlášť, když se to dozví tři týdny před.
Krásné počasí, které panovalo celou dobu, se právě na posvícenský víkend pokazilo, ale to by musel řádit tajfun i s tsunami, aby to (možná) Juli odradilo. Nechtěla jsem riskovat svoji duševní integritu a tak jsme vyrazili hned v sobotu po poledni.
Juli chtěla všechno, co viděla, jak taky jinak, ale dala se úspěšně krotit, Rézka chtěla jen a jen střílet (tedy na růže), já se toužila jen a jen zahřát, což se mi nakonec pomocí punče, grogu a punče částečně povedlo a Máťa chtěl jen spát, což se mu kupodivu dařilo i přes všechen ten řev, co se rozléhal široko daleko.
Bylo tu menší dilema, buď jíst nebo se bavit, jednohlasně jsme odsouhlasily zábavu, Juli si bez protestů zdlábla sváču z domova, statečně odmítla všechny ty sladkosti, co se kolem pohupovaly ve větru, všechny klobásy, langoše, gyrosy, párky v rohlíku, i pečenou kachnu (tedy tu jsme spíš statečně odmítly my s Rézkou) a vrhla se do víru kolotočů, autodromů, skákadel, houpaček, lochnesek a vodních labutí. Zatla jsem své mražené čelisti a vydrželi jsme až skoro do stmívání. Ale stálo to za to.



.....nebe šedé, ale nálada růžová







.....lochneska mi holky odnesla, než jsem zmáčkla spoušť





.....jízda nepovolenou rychlostí




.....splašená labuť





.....tak tohle bychom doma vážně potřebovali, gauč by si zhluboka oddechl (a co teprve já)






.....mami, já bych chtěla taky koníčka





.....minulost a současnost, takřka v objetí





.....Od posvícení už se babí léto trvale vzdalo podzimu, i když ten ještě letos úplně neukázal, co všechno dokáže.
Podzim, to je takové padavé období, nejdřív padá ovoce, kaštany, žaludy, potom mlhy, nakonec i listí a kdo ví, v závěru možná už i sníh. No a sem tam spadne i něco nečekaného.

.....na padající kaštany dole vždycky někdo čeká






.....podle toho, co letos popadalo žaludů, by měla být superkrutá zima






.....listí zdobí,....




.....a potom padá



....."padlá" mlha je k (ne)vidění často





....."padlý" drak, už zas tak často ne





.....ne vždy (do)padne všechno podle našich představ



....a pozor, podzimní padání postihuje opravdu lecos


.....a proto vyhlásily Zoubkové Víly na podzim stávkovou pohotovost.


.....Ještě jedno hromadné padání má podzim na svědomí a to je padání depresí.Schválně, od kolika známých, přátel, kolegů jste v posledních týdnech slyšeli: "padla na mě deprese". Možná padla i na vás, ale není divu. Podzim je jedno velké ukládání k spánku, příroda křičí: "tak vyčůrat a spát" a my, neposlušní, za to zkrátka musíme zaplatit. Jo, jo, mamince se neodmlouvá.


.....já tedy havrany ráda, ale někomu, by se tenhle výhled z okna mohl zdát poněkud depresivní





.....Co mě ještě pobavilo..........jo už vím. Pořád se zdražuje, ale jsou i tací, co zvolili jinou cestu, nezdražují, zmenšují. Já osobně teď nedokážu říct, co je mi milejší, ale mám trochu obavy, že bychom ty housky taky za čas v regálech vůbec nemuseli najít.


.....to nejsou krbové sirky, to je obyčejná krabička normálních zápalek




.....komu dělá problém najít housku, ať si začne zvykat na chleba, ten je zatím vidět





.....Tak přeju krásný zbytek podzimu a kdykoliv můžete, jděte spát, snad se na vás mamka příroda přestane zlobit.

Komentáře

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. 1 punerank punerank | E-mail | Web | 22. listopadu 2011 v 15:39 | Reagovat
    No, pěkná to hromada... Já ti ji rozfoukám, protožes mě nevzala na kolotoče, máš vroubek!
    Hodně opožděně přeju všecko nej nej, ale za to, že pozdě si můžeš sama:)
    S depresí jse předběhla ostatní, takže ted jsem klidnější - jak říká tygr, sedmispáč jsem celý rok!
    Teď u tenisu ale nemůžu, čekám, až dovezou vodu a nákup z netového obchodu...
    Kdybych přecejen usnula, otevři řidičovi, prosím:)))

    2 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 22. listopadu 2011 v 19:44 | Reagovat
    Ale do Prčic!!! (nebo i jinam)
    Už 14 dní mám strašnou chuť na marcipán a ty tady příjdeš s posvícením. Tam ho určitě měli!!!
    Jo, depky holt padají. Ale víš, co je dobrý? Že i na padajícího člověka tam dole na dně čeká někdo, kdo ho chce zase pozvednout! Mám to vyzkoušený. Jinak bych to nepsal. Kde já vezmu ten marcipán????

    3 Čerf Čerf | Web | 22. listopadu 2011 v 20:30 | Reagovat
    Tak ať se v tom období všeobecného podzimního padání vystříbří aspoň sem tam i nějaké to popadání (nejlépe za břicho). Posvícení je, myslím, dobrý základ :-)

    4 Mami Mami | Web | 22. listopadu 2011 v 21:37 | Reagovat
    ... konečně také nějaká veselejší rubrika :-)

    5 Kerria Kerria | Web | 23. listopadu 2011 v 9:25 | Reagovat
    Podobnou rubriku bych asi na blogu taky potřebovala :-)

    Padací období je legrační, padající zuby mě rozesmály. Fotka s padající mlhou vypadá, jako bys zavítala k nám do vsi. Mám snad úplně stejnou.
    Dnes se jde cestou miniaturizace. Zvykejme si. Brzy bude nezbytným vybavením kupujícího pořádná lupa! :-D

    6 signoraa signoraa | Web | 23. listopadu 2011 v 16:45 | Reagovat
    Na Břevnovské posvícení chodíme pravidelně několik let a kvůli svému marodění jsem to letos "prošvihla" a zjistila, že bylo. Byla jsem v pondělí na plicním a když jsem jela zpátky, všimla jsem si, že už se bourají atrakce. Dokonce i moje dcera, která v Břevnově pracuje, nevěděla, že je. Ptala se mě pak asi týden "po", kdy že to vlastně bude. Na druhou stranu jsme ušetřili, protože naše holky jsou schopný na atrakcích projezdit mojí nevelkou výplatu. :-D
    Když jsme u toho pečiva, tak já už někdy v létě zkonstatovala, že chleba je o 6 Kč dražší a o kus menší. :-)

    7 Jezurka Jezurka | Web | 23. listopadu 2011 v 17:31 | Reagovat
    No to bylo krásné! Parádní fotečky a dokonce jsem se u tvého článku i zasmála! To se mi líbí! Jinak co se týče deprese, co to je? No, nechci kecat, ale fakt mě to zatím nebere! Pokud by někdo potřeboval vytáhnout ze dna, jak padal do těch depresí, klidně si řekněte, zatajím dech a pro všechny se dolů shýbnu! Krásný podzim! :-D

    8 Janinka Janinka | Web | 23. listopadu 2011 v 18:36 | Reagovat
    Parádní prožití těch pár měsíců. Kytička je opravdu krásná a Juli taky ;-). Zmenšování už pozoruju posledních pár let, bohužel zdražování v poslední době opravdu citelně :-?.
    A ta trampolína... po té moje srdíčko taky touží, ale až bude ta vytoužená zahrádka s domkem :-).

    OdpovědětVymazat
  3. 9 adaluter adaluter | Web | 23. listopadu 2011 v 19:54 | Reagovat
    [1]: Budu se snažit co to dá, abych vroubek vyžehlila, tak už nefoukej, ať mi aspoň pár myšlenek zbyde. :-D A klidně si dál sedmispi, to nemůže ublížit.

    [2]:Tak to jsme na stejné vlně, o marcipánu jsem už psala Malkielovi komentář k článku "Jak jsem objevil novou drogu". Já ho kupuju v Kauflandu, za dvacet korun dvacet deka, je v čokoládě a je prostě neodolatelně dobrý, žádná mléčná hmota, jako růže na dortech, opravdu mandle, mňam.

    [3]: Frekvence popadání bývá sice na podzim znatelně nižší než jindy, ale když zná člověk ty správné lidi, ví kam zamířit přinejmenším pro úsměv. A já jsem vás tu pár takových, k mému štěstí, našla. :-)

    [4]: Snažím se nediskriminovat optimisty :-D.

    [5]: Potřebuješ? - založ a je to. :D
    Padající zuby jsou srandovní, neboť zcela jistě dorostou, o mých padajících vlasech, které by trumfly leckterý listnáč, už jsem se raděj nezmínila, tam už je to s obrostem rok od roku horší. :-D

    [6]: No jak říkám, u nás se vždycky najde nějaký dobrák, který nám ho připomene i když bychom o něm raději v rámci utahování opasků nevěděli. :D :D
    Taky jsem si všimla menšího chleba, ale ta houska to už bylo moc. Nechápu jak si můžou myslet, že to není poznat, protože přesně to si zřejmě myslí, neboť i ta houska i ten chléb, mají uvedenou stejnou gramáž jako dřív. Asi tedy zvýšili podíl olova. :-!

    [7]: Šťastná to žena, ale já to pořád říkám, že tvůj optimismus je neuvěřitelný a naštěstí i nakažlivý, aspoň trochu, i za to dík. :-)

    [8]: Dík za pochvalu, jak květinky tak Julinky :-). Mít doma tu trampolínu, Julča se z ní nehne, tím jsem si jistá, energie má jak atomový reaktor a někdy by bylo báječné ji přesměrovat někam jinam, než na nás. :-D

    10 punerank punerank | E-mail | Web | 23. listopadu 2011 v 20:51 | Reagovat
    Hele, Lucko, nechceš přijít o víkendu na kafe a přinést marcipán z kauflandu?:))))
    Ještě trošku foukám, aele už ne moc!

    11 Ebolin Ebolin | Web | 24. listopadu 2011 v 16:26 | Reagovat
    Taky ti přeju krásný podzim - ikdyž už žádný listí není. Teďˇje ta blátivá doba, ve které se neví co vlastně je. V noci mrzne a přes den prší (teda u nás to tak je ;-)) Ale krásné fotky..
    Je to skvělí nápad, tuhle knížku by každý normální člověk měl mít alespoňˇjednou přečtenou ;-)

    12 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 25. listopadu 2011 v 20:12 | Reagovat
    Jsem ráda, že jsem sem ,,přišla". Tolik pěkného počteníčka pohromadě a ještě doplněné aktuálními fotkami. Ty padající zoubky- úplný vtip. Tak se připojuji k opozdilým gratulantům a přeji hlavně tu pohodu, žádnou depresi(víte, že na ni nemám jaksi čas?), zdravíčko celé rodince. Ta kytička je opravdu moc hezká a věděla, kdy má vykvést...

    13 Vendy Vendy | Web | 26. listopadu 2011 v 0:56 | Reagovat
    Chci ti poděkovat za milý komentář u mě... na tvůj poslední článek se podívám asi až zítra, vlastně dneska, ono je po půlnoci a víčka se mi lepí dohromady...
    Takže, já se vrátím!
    (A se mnou přijde zákon, jak by řek Limonádový Joe...) 8-)

    14 Verča Verča | E-mail | 26. listopadu 2011 v 20:01 | Reagovat
    Moc často se mi nestává, že bych se u článků o depresi usmívala, ale tvoje komentáře k fotkám mě k tomu přímo nutily. Tak přeju, aby deprese, pokud ještě nějaká je odpadla a na jejich místo se přisála dobrá nálada.:-)

    15 Vendy Vendy | Web | 27. listopadu 2011 v 22:53 | Reagovat
    S chutí jsem si přečtla zčásti nostalgické, zčásti optimistické povídání... aspoň jste si užili pěkný den. Kolotoče a poutě nejsou každý den, takže není špatné se zajít podívat. A dokonce si dopřát i tu klobásku nebo cukrovou vatu...
    Pěkné fotečky. Moc se mi líbila ta s koníčkem. A podzimní kaštany, včetně kaštanové figurky.
    A drak, uvízlý za plotem. Krásné podzimní rozloučení. Vždyť kaštany i draci patří k podzimu...
    Jen tu přeukrutnou zimu nechci. :-| 8-)

    OdpovědětVymazat
  4. 16 adaluter adaluter | Web | 28. listopadu 2011 v 4:06 | Reagovat
    [11]: Díky. Tady v Praze ještě v listopadu nezapršelo.

    [12]: Děkuji za přání i za návštěvu.

    [14]: Ne, ta opravdická mě letos naštěstí minula, jsou tu občas propady, ale to se nějak ukočíruje.

    [15]: Tak s tou zimou jsme na tom stejně. Každý rok si říkám, jak je možné, že jí snáším zase hůř, než loni a zdá se mi, že tentokrát jí už ale opravdu nemůžu přečkat. :-D
    Dík za pochvalu fotek, i když fotím jen mobilem a kvalita tomu odpovídá, přesto neodolám a cvakám a cvakám. :-)

    17 Nessie Nessie | Web | 2. prosince 2011 v 17:46 | Reagovat
    Poslední blogy jsem přečetla v týdnu na mobilu, ale nedostala jsem se k tomu něco k nim odkomentovat. Tak konečně teď.
    Nádherná kytička! A jestli vykvetla na Tvoje narozeniny, tak to považuj rozhodně za znamení! :) Podzimní radovánky s kaštany, na pouti a podobně mě moc potěšily, taky jsem se pobavila nad Tvými historkami. Ostatně jako vždycky :) Ta fotka padlé mlhy je naprosto skvělá, i s telefonem má svojí atmosféru. Kde to bylo, tahle dlouhá alej? No a ta houska mě fakt dostala, to aby jí člověk za chvíli hledal lupou!!!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena