Nahá duše bolí.

Když podvečer na moře padá
a v tichu sílí jeho hlas,
tesknota se zadem vkrádá,
spolu s mlhou, která ráda
vynoří se v tenhle čas.

Já lampu mezi okna vkládám
pro lodě, které zbloudily
a v noci často nahá spávám,
na známé místo klíč tvůj dávám
kdyby ses vrátil, na chvíli.

Jak v hodinách mé srdce tiká
měsíce běží o překot,
jsem jako žena námořníka,
pokorně čeká, nenaříká,
jen v bouřích ztrácí pevný bod.

A zkrátka věří, že se vrátí,
ač o té lodi není zpráv,
dny se koncem léta krátí
a její úsměv jiskru ztratí,
však doufá, že je živ a zdráv.

Své slzy, jdouc přístavem, skrývá,
snad pochybností zaskočená
a pevně před sebe se dívá,
na účast vzdorně odpovídá:
"jsem přece námořníka žena".

Dny její plynou, stále stejné,
na stesk a lítost není čas
večer z ní požehnání sejme
ví, že jí nikdo neobejme,
bezbřehá bolest je tu zas.

Vždycky se vrátil, tentokráte mešká
a polštář její, už bělavý je solí,
to noc je zrádná a neskonale těžká,
vplíží se znovu pochybnosti dneška,
odkládá šaty a nahá duše bolí.

Neznám "už nikdy", na to neuvěřím
a třeba s posměchem přistižena,
vždycky dám lampu k oknu a klíč k dveřím,
čekám tě, čekám, když se šeří,
to já, jsem námořníka žena.








V útesu z korálů, kam slunce nezasvítí,
až na dně písečném, jakési tělo spí,
na lůžku spleteném snad z rybářských sítí,
jen mořský proud a Severka to ví.

Komentáře

  1. 1 Laríí Laríí | E-mail | Web | 16. září 2011 v 16:58 | Reagovat
    Ahoj na mém blogu prodávám oblečení tak jestli chceš tak se přijď mrknout a rovnou si můžeš třeba i něco koupit.. přeji hezký den s láskou Laríí :)

    2 Malkiel Malkiel | Web | 16. září 2011 v 17:02 | Reagovat
    Moc hezké. Takové typicky adaluterovské. ;-) Něha a smutek, to je přesně tvoje parketa. Bohužel to však není vymyšlené, ale tebou prožité.

    3 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 16. září 2011 v 17:09 | Reagovat
    Říká se, že čas léčí všechny rány duše. Já nevěřím, že všechny. Možná, že se intenzita bolesti časem zmenší, ale vždycky tu nějaká bude a člověk prostě nezapomene. Je to krásná básnička! To pozná i kulturní barbar mého kalibru. Je mi ale líto, že inspirací k ní byla opravdová bolest.

    4 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 16. září 2011 v 17:11 | Reagovat
    [1]: Na mém blogu nabízím asistované sebevraždy. Nechceš se přihlásit? Pro tebe se slevou! David

    5 punerank punerank | Web | 16. září 2011 v 17:25 | Reagovat
    Je to víc krásné nebo smutné?:) až se mi víčka svírají...
    to si musím schovat...

    6 Ivča:) Ivča:) | Web | 16. září 2011 v 17:26 | Reagovat
    Bolavé a rozervané. Smutné. Pokud to napsal sám život, bodá mě z toho u srdce. .... Stále čekáš, že se vrátí? .... Ale je to krásné....

    7 Malkiel Malkiel | Web | 16. září 2011 v 19:46 | Reagovat
    [4]: Tygře, já jsem si nevšiml té jedničky na začátku tvého komentáře a úplně jsem se lekl, že to nabízíš Lucii. :-D

    8 Iveta Iveta | Web | 16. září 2011 v 19:51 | Reagovat
    Krásná básnička, takže nejen psaním můžeš být živa, ale i básněním - :)) gratuluji!
    Čas prý všechno přebolí - už vím, že ano. Ono to totiž jinak ani nejde. O_O

    9 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 16. září 2011 v 20:05 | Reagovat
    [7]: No, měl jsem to asi napsat na blog té kravky. Jinak Lucka mě každým svým článkem, básničkou a komentářem ujišťuje v přesvědčení, že by ji psaní mělo živit!

    10 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 16. září 2011 v 21:35 | Reagovat
    Krásné, ale pod lexaurinami mě emoce nedobíhají. Přečtu si to v jiném čase. Ale určitě budeš nej v žebříčku na TT.

    11 Malkiel Malkiel | 16. září 2011 v 21:49 | Reagovat
    [9]: I přesto, že píše krásně, tak se obávám, že u nás se psaním může uživit jen velmi málo lidí, protože jsme malá země a tudíž i malý trh. A navíc lidi moc nečtou. A když už něco čtou, tak je zajímají hlavně trháky od vyhlášených autorů.

    OdpovědětVymazat
  2. 12 signoraa signoraa | Web | 16. září 2011 v 21:50 | Reagovat
    Krásné, procítěné a já hledám slova, kterými bych vyjádřila, jak moc se mi báseň líbí. :-)

    13 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 16. září 2011 v 22:08 | Reagovat
    [11]: Bohužel máš pravdu. Uživíš se jen psaním článků velmi komerčních do časopisů a novin. Knihami se uživí opravdu snad jen Viewegh. No, prý asi deset lidí v ČR. Aby kniha pokryla náklady a začala vydělávat musí se jí prodat přes pět tisíc. Malé číslo, ale těžké to na trhu zaplaveným knihami prodat.

    14 punerank punerank | Web | 16. září 2011 v 22:35 | Reagovat
    [13]:
    Každej máme oblíbenou knížku a často jen proto, že ten někdo se nenechal odradit překážkama a stejně psal...
    A to, jak Lucka píše, vystihuje, vyjadřuje, atd... - to je nad překážky...

    15 Labanda © Labanda © | Web | 17. září 2011 v 8:13 | Reagovat
    krásné verše :-) to ta moje je ubohý spletenec čehosi :D ;-)

    16 jezura jezura | Web | 17. září 2011 v 16:39 | Reagovat
    Nemohu napsat nic jiného, než všichni ostatní, tedy chválu. Ale pořád z těch tvých krásných veršů vane mooooc velký smutek a stesk, no bude to ještě trvat, než se trochu oklepeš, ale jednou určitě bude líp, i když neříkám, že úplně dobře.

    17 Čerf Čerf | Web | 17. září 2011 v 16:52 | Reagovat
    Moc pěkné a procítěné. Na jednu stranu pro člověka dobře, je-li toho schopen, na druhou stranu to má ve spoustě věcí těžší.

    18 Iva Iva | 17. září 2011 v 17:48 | Reagovat
    Když někdo napíše něco takhle pěkného, tak psát prostě musí! Nevím jak přesně bych se vyjádřila, je to psáno lehkým perem a těžkou duší.

    19 Janinka Janinka | Web | 17. září 2011 v 20:20 | Reagovat
    Na dálku posílám virtuální objetí. To opravdické, chlapské, to nenahradí, já vím, ale třeba po něm bude trochu lépe...

    20 punerank punerank | Web | 18. září 2011 v 2:37 | Reagovat
    Teprve jsem dopsala pohádku a zahlídla jsem někde tvůj koment, takže jsme zase obě vzhůru!
    Tak si ještě přečtu tuhle smutnou krásu a musím tě pozdravit:)

    21 adaluter adaluter | Web | 20. září 2011 v 17:54 | Reagovat
    Mockrát děkuji vám všem, vaší přízně si moc vážím. :-)

    22 Mutinka Mutinka | Web | 23. září 2011 v 14:12 | Reagovat
    ahoooj :-) díky, že ses ozvala na mém blogu, tvůj komentář mi dal podnět k tomu, konečně tam zase něco napsat :) takže se vracím ze "zahrobí" zpět do mé deníčkové reality :) nejnovětší část pandořiny skříňky mě mile překvapila, protože jsem zjistila, že za dodu mé absence jsem žádnou neprošvihla :)

    23 Lucka Lucka | E-mail | 23. září 2011 v 21:01 | Reagovat
    Ta básnička je smutná, ale zároveň i hrozně moc krásná. Pořád se k ní musím vracet. Je to prostě nádhera a já mám tvoje básničky moc ráda. Ať je brzy aspoň trochu líp.

    OdpovědětVymazat
  3. 24 Vendy Vendy | Web | 30. září 2011 v 23:20 | Reagovat
    [7]: Já se taky lekla, ale pak jsem si všimla té jedničky... ty jsi ale číslo.

    25 Vendy Vendy | Web | 30. září 2011 v 23:22 | Reagovat
    Adaluter... báseň byla opravdu smutná a cítím z ní opravdovou bolest. Člověk se někdy musí vypsat a trochu odlehčit té bolesti. I když jsem byla přesvědčená, že každá bolest jednou pomine, dnes o tom přesvědčená nejsem. Možná bude utlumena, ale některé věci si sebou asi poneseme už napořád...

    26 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 3. října 2011 v 21:45 | Reagovat
    Kam jsi se vytratila? Čekám na Tvé články nebo básně... Mimi vás zaměstnává?

    27 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 3. října 2011 v 23:48 | Reagovat
    [26]: Taky čekáme, kdy se někde objeví aspoň komentář, když ne článek. Lucka už nebyla dlouho nikde vidět. Snad to nemá žádný ošklivý důvod!

    28 abreakce abreakce | Web | 12. října 2011 v 20:57 | Reagovat
    Kde se touláš? Udělej aspoň KUK! 8-O

    29 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 16. října 2011 v 23:20 | Reagovat
    Lucko, co se děje? Neodepisuješ ani na emaily... Mohu nějak pomoci?

    30 Janinka Janinka | Web | 17. října 2011 v 7:56 | Reagovat
    Haló, paní, je tam někdo? Doufám, že je vše v pořádku... :-(

    31 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 18. října 2011 v 20:52 | Reagovat
    Adaluter se mi ozvala kvůli souhlasu s uveřejněním pohádky pro kulíšky. Je v pořádku. Problémy technického rázu. Takže asi něco s počítačem.

    32 signoraa signoraa | Web | 18. října 2011 v 23:00 | Reagovat
    [31]: Tak to je dobrá zpráva. Já sem chodím nahlížet a říkám si, co s ní je.
    Důležité je, že je v pořádku. :-D

    33 Vendy Vendy | Web | 21. října 2011 v 21:15 | Reagovat
    Zlatíčko, doufám že počítač už se umoudřil a ty se tu znovu objevíš se svými úžasnými články...
    Hezký víkend! :-)

    34 Amelie Amelie | Web | 22. října 2011 v 1:02 | Reagovat
    Krásná, ale smutná básnička. Už jsem tu dlouho nebyla.

    35 Vendy Vendy | Web | 27. října 2011 v 11:11 | Reagovat
    Adaluter, utajená, jsi na příjmu?
    Ozvi se! Jsi v pořádku? Nic zlého se nestalo? Je to pořád jen problém počítače?
    Drž se, sluníčko, a přeji hezký den. :-)

    36 jezura jezura | Web | 27. října 2011 v 17:48 | Reagovat
    Taky se sem chodím každý den nakukovat a už se mi to zdá, že dlouho nic. Už nám chybíš, pokud to čteš, tak nás vyslyš je-li to možné, ano? Děkuji. ???

    37 Vendy Vendy | Web | 7. listopadu 2011 v 11:35 | Reagovat
    Adaluter, nebo Lucinko, přeji ti pěkný pondělní den. Sluníčko svítí na obloze, a nechť svítí taky do tvé dušičky. 8-)

    38 annapos annapos | E-mail | Web | 9. listopadu 2011 v 23:06 | Reagovat
    Nevím, je-li to náhoda nebo osud, sejde-li se mládí se stářím na stejné struně, a hrají spolu píseň. Děkuji ti drahé dítě, za to potěšení cos mi dala. Anna

    39 adaluter adaluter | Web | 20. listopadu 2011 v 14:53 | Reagovat
    Ještě jednou díky vám všem, za starost, zájem i chválu.

    40 Bev Bev | E-mail | Web | 9. ledna 2013 v 10:47 | Reagovat
    Mimořádně krásná báseň.. jsem potěšená, že jsem si ji mohla přečíst. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena