ROZHOVOR S ANDĚLEM

Viděla jsem na špičce kostela,
viděla jsem tančit anděla,
udělá otočku na kříži
zširoka kolem se rozhlíží,
ze strachu nic si nedělá.

Zašeptám "Drahý anděli,
my dva, se už někde viděli,
jen netuším, kde to mohlo být
už neopouštím často byt,
kostely míjím, včetně nedělí."

Smutně se na mě zadíval
"Už nevzpomínáš, jak jsem hrál
na tichou flétnu teskný kus,
když koně táhli černý vůz
já vedle tebe v stínu stál."

"Ach, na ten stín si vzpomínám,
dodnes ho v sobě kousek mám,
zakrývá jasnou slunce zář
už nedopadá na mou tvář,
však proč to všechno, se tě ptám?"

"Já málo tomu rozumím,
anděli řekni, co teď s tím,
proč míjí kolem prostor, čas
a život můj je prost všech krás
s kým odjel ten vůz, pověz s kým?"

"Já od té doby neznám cit,
mé srdce, jak když nechce žít,
však paměť moje obraz skrývá,
tváře, co bývala snad živá
netušíš, kdo to mohl být?"

Anděl se snesl z kostela
"Ty bys to ráda věděla?"
"Já tehdy, když jsem v stínu stál
tvé vzpomínky jsem sebou vzal,
vždyť ty jsi tolik brečela!"

"Já doufal, že ti ulevím,
když z minulosti zbude dým,
když zapomeneš jeho hlas,
tvé srdce bude volné zas,
byla to chyba, teď to vím."

"Ne, prosím, ne, už přestaň s tím,
nechci to vědět, nevěřím!"
Jen bolestně se zahleděl
mlčel a přesto pověděl
"Ten černý vůz, ten odjel s ním."


Komentáře

  1. Komentáře
    1 punerank punerank | E-mail | Web | 3. června 2011 v 0:17 | Reagovat
    Zase smutníš? Nebo je to úleva a vysvětlení?
    A vidíš, přecejen je s kým si povídat:)

    2 Malkiel Malkiel | Web | 3. června 2011 v 0:59 | Reagovat
    Krásné a hluboké. Ani se mi k tomu nechce nic dodávat, abych to nepokazil.

    3 Malkiel Malkiel | Web | 3. června 2011 v 1:06 | Reagovat
    [1]: punerank, mě to ani jako smutnění nevyznívá. Připadá mi to jako taková zpověď. Bude to znít divně, ale celý ten rozhovor s andělem na mně působí příjemně, jen s takovým nostalgickým podtextem. Takové konstatování věcí, které se neodvratně staly. Ale nejsem odborníkem na básně, tak se mohu mýlit. Jen říkám, jak to cítím já.
    Ale jen tak mimochodem, Lucie má na to případné smutnění právo. To se nedá vyklepat jako prach z prachovky.

    4 Čerf Čerf | Web | 3. června 2011 v 7:17 | Reagovat
    Do cizích rozhovorů by se nemělo vstupovat, zvlášť když jsou takové jako tento. Tak jen beze slova projdu, maličko se ukloním na pozdrav, spíš aby se neřeklo, že jsem nezdvořilý, a rychle a potichu zmizím, abych nerušil tohle splynutí. Myslím, že si máte co říct.

    5 divizna divizna | 3. června 2011 v 8:33 | Reagovat
    Po přečtení básničky mám tak zláštní mrazení...
    Takhle za srdíčko mě už dlouho nic nevzalo....

    6 m. m. | Web | 3. června 2011 v 11:11 | Reagovat
    Tyjo... naprosto nádherný a dokonalý.

    7 signoraa signoraa | Web | 3. června 2011 v 12:38 | Reagovat
    Nádherné a procítěné verše.

    OdpovědětVymazat
  2. 8 punerank punerank | E-mail | Web | 3. června 2011 v 13:31 | Reagovat
    [3]:
    Malkieli, nepeskuj!
    Vím, že má Lucka právo být smutná, jen ji maličko škádlím.
    Básnička je pěkná, pro mě srozumitelná jako vždycky, těžko něco dodávat.

    9 jezura jezura | Web | 3. června 2011 v 14:58 | Reagovat
    Bohužel se musím opakovat, vše bylo řečeno. Krásné, krásné, krásné! Mrazení mám ještě teď! Prosím tě, dělej s tím tvým "tvořením" jak prózy, tak veršů něco! Bylo by škoda, abychom to četli jen my, tví věrní čtenáři blogu! Chce to víc! O_O

    10 Lucka Lucka | E-mail | Web | 3. června 2011 v 17:10 | Reagovat
    Je to moc krásné. Právě tenhle druh básní mám ráda a tahle mě opravdu zasáhla. Piš rozhodně dál. Chodím na tenhle blog velice ráda.

    11 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 3. června 2011 v 17:24 | Reagovat
    Já teda neumím hodnotit něco jako umělecko-technickou kvalitu básniček. Jenže jak na tenhle blog chodím, jsem čím dál tím víc přesvědčený, že máš ostatním hodně co dát. Moc na tobě obdivuju urovnanost myšlenek i emocí a přesné a inteligentní vyjadřování. Je to o to víc hodné obdivu, že jsi neměla a nemáš snadný život. Tvoje články se úžasně dobře čtou a člověk v nich nenaráží na nic, čemu by při trošce vcítění nerozuměl. Asi bys opravdu měla zkusit psát něco víc, než jen blog.

    12 Janinka Janinka | Web | 3. června 2011 v 21:15 | Reagovat
    Krásné, procítěné, nemám slov...

    13 Zmražená Opice Zmražená Opice | Web | 4. června 2011 v 19:13 | Reagovat
    Nádherná báseň, i když smutná...
    Na psaní básní máš opravdu talent.

    14 adaluter adaluter | Web | 11. června 2011 v 9:41 | Reagovat
    Děkuji Vám všem za moc milé a krásné komentáře.

    15 hilda hilda | Web | 31. července 2011 v 22:13 | Reagovat
    ... jsou věci není on.
    proč bych se česat měla?

    Také bych chtěla jet po vodě, v lehkém čluně...
    A jaro u dvou řek prý ještě nekončí se.
    Na lících řeky dvě a v očích mám dvě tůně...
    Vždyť pod tou záplavou, lodička převrátí se!

    16 Ivča:) Ivča:) | Web | 16. září 2011 v 17:29 | Reagovat
    Moc krásné. Je vidět, že tě verše moc nesvazují. Strašně dobře se to čte. Každý v tom může vidět kousek sebe... Píšeš vážně skvěle, určitě tady nejsem naposled.

    PéEs - Vadilo by, kdybych si tě hodila do oblíbených?

    17 annapos annapos | E-mail | Web | 12. dubna 2012 v 7:59 | Reagovat
    Ten smutek, snad již minulý,
    odešel s těmi anděli,
    jeden co tiše v koutku stál,
    druhý tu se mnou zaplakal,
    Třetí dnes přijde s ranní rosou,
    najde tě veselou a bosou,
    přinese kapky radosti a sluníčkem tě pohostí.

    18 Bev Bev | E-mail | Web | 17. ledna 2013 v 8:24 | Reagovat
    Zabloudila jsem k této básni čirou náhodou a jsem okouzlená a přiznám se dojatá, mám slzy na krajíčku. Je to překrásné, máš velký dar...

    19 dasatomaskova dasatomaskova | E-mail | Web | 2. října 2015 v 18:23 | Reagovat
    Vau...krásné, asi v tuhle chvíli není co dodat, jen mrazení po celém těle...prostě nádhera.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena