Kdo mi to tu loupe perníček?

.....Krize, stávka, okurková sezóna, pojmy, které nejen stále slyším kolem, ale nějak se mě v poslední době až příliš dotýkají. V hlavě vymeteno, múzy se rozprchly na předčasnou dovolenou, nenechaly ani vzkaz, kdy se ráčí vrátit a zda vůbec.
"Pomóóóc", mám chuť křičet, mám strašnou potřebu a chuť psát, ale nevím co. Minule jsem se navnadila tím, že jsem napsala článek přímo do kláves a teď tu nad nimi den co den vysedávám a myšlenky jsou jak hejno kuřat, na které se snese jestřáb, jsou fuč.
Probírám a převaluji v hlavě události míjejících dní a nenacházím nic, co by ve mě vzbudilo byť záblesk inspirace. Chybí mi ten správný náboj, abych banalitám dodala šmrnc a věci šmrncovní, samy o sobě, mě míjejí velkým obloukem. A pak sama sebe dorážím procházením vašich blogů, kde se pořád něco děje. Vím, že je to iluzorní, nikdo (téměř) nepíše každý den, ale ve výsledku je tu stále co číst, i když všimla jsem si, že i vaše aktivita zřejmě díky ročnímu období, nepatrně upadá.

.....Vím, že jde o přechodné období, není to o tom, co se děje nebo neděje kolem, je to o schopnosti smysluplně vyždímat sebenepatrnější nápad a tu, ke své veliké nelibosti, právě postrádám, pokud ji někdo náhodou zahlédl, nechte mi prosím vzkaz v komentářích.

.....Můj život se blíží k jistému rozcestí, ze kterého, jak už to tak u rozcestí bývá, vedou nejméně dvě cesty. Mohla by to být cesta do předpeklí, ale mohla by to taky, být cesta vzhůru. Konečně trochu vzhůru. Mluvit o tom zatím nemohu, nechci a nebudu, ale až to dopadne nebojte, nevydržím to, bobřík mlčení se taky nedrží věčně. Možná i to nervózní očekávání má prsty v tom, že se nedokážu soustředit, věčné přemítání nad budoucností, obavy a zárověň naděje, ta naděje, kterou jsem tak dlouho necítila, je to koktejl pro náročné. A tím vším, jsem se vás tu rozhodla oblažit, neboť potřebuji psát a lepšího momentálně nic nemám.

.....A proč vlastně ta potrhlá otázka v názvu? Přemýšlela jsem o tom, kdo to sem ke mně vlastně chodí. Vás, se kterými si pod články ráda pokecám, samozřejmě znám, ale podle počítadla sem chodí dalších dvacet, třicet, někdy i víc, o kterých nevím zhola nic. Kdo jste, vy, co tu loupete perníček? A ať vás ani nenapadne říkat, že to jen větříček. Firma, co mi montovala perníkové tašky mě ujistila, že takový vítr, aby mi perníčky odnesl, Čechy ještě nezažily. Tak s barvou ven, jste-li někdo, kdo chodí častěji, ale komentáře nepíše, zkuste pro jednou udělat výjimku a nechte tu slovo, dvě ať vás poznám. Pokud si ovšem zakládáte na své anonymitě, věnujte svoji pozornost alespoň anketě, vytvořené speciálně pro tuto příležitost, vlk (moje zvědavost) se nažere a koza (vaše utajení) zůstane celá. A budete li někdo ve výjimečně sdílné náladě, můžete klidně připsat, která cestička, či světýlko v hlubokém lese, vás sem vlastně přivedlo.

Komentáře

  1. 1 Malkiel Malkiel | Web | 18. června 2011 v 3:36 | Reagovat
    No vida, i takový článek o tom, že není o čem psát, je docela ke čtení. ;-) To nepochybně potvrzuje tvůj spisovatelský talent. ;-) I ta anketa má dokonalé otázky. Zvlášť ta poslední mně zaujala.
    Pokud bych mluvil za sebe, tak při mé návštěvnosti jsem docela rád, že mi tam všichni nenechávají komentář. Za prvé bych na ně ani nestačil na všechny reagovat, což považuji za neslušné a za druhé mám raději několik pravých perel, než hromadu falešných. ;-) Když jsem loni začal psát poněkud kontroverzní články k TT, tak jsem tam někdy měl i 70 komentářů, což už ani nešlo objektivně sledovat.

    2 Lucka Lucka | E-mail | Web | 18. června 2011 v 10:03 | Reagovat
    No tak já sem chodím docela pravidelně. Líbí se mi tvé básně a články. Dříve jsem taky hodně psala na blog, ale teď mám období, o kterém píšeš v článku. Psala bych moc ráda, ale nějak se mi nedaří nic kloudného napsat. Mám plnou hlavu myšlenek, ale nejsem z nich nějak schopná nic kloudného vytvořit. No snad to zase přijde :-)

    3 Kerria Kerria | Web | 18. června 2011 v 10:09 | Reagovat
    Tak mě taky znáš. A jsme na tom podobně. Já sice mám námětů plnou hlavu, ale nějak se nemůžu dostat přes první odstavce a tak mi to všechno leží v rozepsaných a čeká na dokončení. Prostě dny kolem mě letí tak hekticky, že nemám čas si sumírovat myšlenky, a ty potom poletují od jednoho nápadu ke druhému a bohužel se nikde nezdrží moc dlouho. :-?

    4 adaluter adaluter | Web | 18. června 2011 v 11:16 | Reagovat
    [1]: Musím říct, že tohle jsou dny, kdy jsem ráda, že jsem se nerozhodla živit jako novinář. :-D Zaměstnání, kde je inspirace nutnou složkou odvedené práce, vidím jako značně riziková, bojím se, že pod tlakem okolností a zuřícího šéfa, by se moje naděje na návrat múz snížily na zanedbatelné minimum. Takhle si jen postěžuju a netlačí mě ani termíny, ani hrozba výpovědi pro neschopnost, ani představa dětí brečících hlady. :D Vím, že až si ty moje holčinky mrňavý dáchnou, ještě rády přiletí domů.
    Moje ambice rozhodně nejsou si tímto způsobem zvýšit počet komentářů (proboha fakt sedmdesát, to ti ještě zbyl čas něco psát?), spíš je to normální, standardní ženská zvědavost, jestli ta čísla ukazují jen náhodné kolemjdoucí, nebo se za nimi skrývají i zapřísáhlí odpůrci komentování, ale přesto stálí návštěvníci.
    Ale ve skutečnosti...., víš, co znamená výraz "vařit z vody", že? :-D

    [2]: Děkuju. Mám pocit, že jsou tahle období nějak podezřele rozšířená. :-? Nemůžu se zbavit dojmu, že to nějak souvisí s počasím, když mi tady sluníčko vyčítavě popolézá po podlaze, nedokážu se soustředit na nic jiného, než že bych měla být venku a něco dělat. Když se ale po skle plazí dešťoví hadi a z hrnku s kávou se kouří, hned mi situace připadá mnohem příznivější. :-D

    [3]: Jasně, že znám. Já to sice nemám v rozepsaných, ale v sešitech, co sebou nosívám, možná mám i víc, než první odstavec, ale to hlavní, pointa, chybí. Nebo je to celé, tak nějak jinak, než jsem chtěla a já mám strašný problém s přepracováváním vlastního textu, to jsem spíš schopná napsat něco znovu, než to upravovat a předělávat, mám pocit, že s každou změnou je to horší a horší. Není nad to dát to na první dobrou. Jinak mám pocit, že čím víc se toho děje, tím míň jsem schopná to zpracovat, život má zkrátka před psaním přednost. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. 5 Janinka Janinka | Web | 18. června 2011 v 12:15 | Reagovat
    Okurková sezóna je prostě okurková sezóna, taky pozoruju lehký úpadek v množství článků mých oblíbených, což mě nijak nefrustruje, protože někdy prostě nestíhám číst... Já mám tu výhodu, že když není co psát, tak tvořím a pak je z toho krásný článek :-).
    [1]: Mně stačilo padesát komentářů u článku "Jsem krásná, nekecám!" Od té doby se mi už moc nechce psát články na téma týdne a když už, publikuju ho v době, kdy je na netu nejméně lidí :D.

    6 Malkiel Malkiel | Web | 18. června 2011 v 13:12 | Reagovat
    [4]: adaluter: Abys získala přehled o tom, proč k tobě lidé chodí, jak dlouho se tam zdrží a které články je zajímají, nainstaluj si sledovací webový program Google Analytics. Tam se dozvíš celkem přesně, jestli u tebe jsou návštěvníci pouze jednu sekundu nebo jestli se tam zdrželi třeba tři minuty, což obnáší přečtení delšího článku.

    7 Malkiel Malkiel | Web | 18. června 2011 v 13:15 | Reagovat
    [5]: Janinko, buďme rádi za naši blogovou okurkovou sezónu. Ta současná střevní "okurková" sezóna v Německu má mnohem horší dopady na lidské zdraví. :D

    8 jezura jezura | Web | 18. června 2011 v 13:27 | Reagovat
    No vidíš, chválím, Lucinko, jak umíš krásně napsat o tom, že nic nevíš. To je dobré, ale jak vidím tady i u sebe, ta okurková sezóna se nás drží asi všech. A že někteří návštěvníci nepíší? Já jich takových znám - no (počítá) přinejmenším 8, ano teď jsem to spočítala. Je to téměř celá moje rodina, no vlastně vidíš, ještě jsem někoho zapomněla, ale jsem ráda, že aspoň čtou. :-P

    9 Malkiel Malkiel | Web | 18. června 2011 v 15:36 | Reagovat
    Jo, a ještě jeden poznatek ze současné okurkové sezóny mám. Návštěvnost se mého blogu prakticky drží na stejné úrovni jako dříve, jen lidi pod mými články výrazně méně reagují. Takže buď píšu nezajímavé články a nebo jsou lidé líní ty články komentovat.

    10 Mutinka Mutinka | Web | 18. června 2011 v 17:08 | Reagovat
    myslím, že s tou vyždímanou inspirací jsem na tom podopbně.. porad bych neco psala, ale vsechny moje myslenky jsou tak nesmyslené, ze to vsechno stejne nakonec skončí v koši.. snad tohle období brzy přejde a zase se dostaneme do formy :) :-)

    OdpovědětVymazat
  3. 11 adaluter adaluter | Web | 18. června 2011 v 18:27 | Reagovat
    [5]:S tím tvůrčím nadšením v jiných oborech máš opravdu výhodu, já jsem výtvarný antitalent a tak jsem upnutá jen na to psaní. :-D

    [6]: No, původně jsem až tak strašně zvědavá nebyla, ale zní to zajímavě, asi na to kouknu. ;-)

    [8]: Já ani nechci nikoho nutit, aby psal komentáře, spíš jsem chtěla mít přehled, kdo rád sladké. :-D
    Z mojí rodiny ví o blogu jen Rézka a tuším, že už tu párkrát byla, ale zatím nic neříká, tak nevím. Myslím, že ostatní ani nevědí, co je to blog. :D

    [9]: Já vidím stále stejnou příčinu, počasí a čas. Lidi v létě nestíhají, přečtou, to jo ,jinak by neusnuli, ale místo komentáře, už zas někam letí. :-D
    A Malkieli, začínám tě podezírat, že mi chceš ukázat, zač je toho loket s těmi sedmdesáti komentáři, už ti jich zbývá jen šedesát. :-P

    [10]: Tak to pevně věřím, ono to má dopady na mé duševní zdraví, zase začínám trpět přetlakem a nevím jak se ho zbavit, když mi nejde psaní. O_O :-D

    12 abreakce abreakce | Web | 18. června 2011 v 23:11 | Reagovat
    Ráda občas mrknu na blogy, zřejmě proto, že mě zajímají názory lidí na cokoliv, co lidé prožívají. Na tvůj blog chodím ráda, vždy je tu cosi, co mne zaujme. Času moc ale nemám, tak tu serfuji jen pozdě v noci, ale tady u tebe se zastavím vždy, ikdyž komentáře také moc nepíši. Tak já jsem jedna z těch, která loupe perníček bez poděkování za něj. Budu se snažit polepšit se. :-)

    13 Neriah Neriah | 18. června 2011 v 23:41 | Reagovat
    Přiznávám, že sem teď taky chodím a ráda si u tebe počtu.
    Dokážeš svým psaním v člověku vyvolat silné emoce, to nedokáže každý.

    Nemám vyloženě odpor k psaní komentářů, ale v poslední době nekomentuju téměř nikde. Navíc objevuju stále nové a zajímavé blogy, a při představě, jak píšu komentáře ke všem článkům, které mě zaujmou, mě jímá hrůza. :D
    Taky si všímám toho, že aktivita většiny blogerů teď upadá a u mě tomu není jinak. Ačkoliv mám myšlenek přebytek, ani jednu z nich nedokážu uchopit a zaznamenat.
    Člověk ale občas potřebuje vypnout a já věřím, že se psavá nálada zase časem všem vrátí :-)

    OdpovědětVymazat
  4. 14 Vendy Vendy | Web | 19. června 2011 v 13:48 | Reagovat
    Kdo mi loupá můj perníček (a nezanechá komentář), to se mi líbí. Já jsem v té poslední anketní otázce, tedy pokud to bylo myšleno takhle... :-P)
    Útlum na blogech (blozích)jsem zaznamenala taky, i delší neaktivitu, moji návštěvníci, kteří zanechají komentář, se taky někam vytratili (až na pár věrných), přičítám to počasí. Okurková sezóna zřejmě vede, přestože ještě není léto. Ale s posunem horkého počasí se zřejmě posouvá i okurková sezóna.
    Nechuť cokoliv vymýšlet, tuhle krizi znám též, v týdnu jsem na to psala článek. Opravdu mi bylo líno vymyslet i název článku, aby nebyl úplně stupidní.
    Blogerka Alisa pro to vymyslela dobrý název - Totální reset mozku.
    On ten mozek asi taky potřebuje občas vypnout. Jinak se přehřeje a vyhoří... :D

    15 adaluter adaluter | Web | 19. června 2011 v 13:51 | Reagovat
    [12]:Ó né, o díky tu nejde, jsem ale ráda, že vím, že sem zavítáš, je mi jasné, že nemá každý čas psát komentáře, hlavně, že perníček chutná. :-D

    [13]: Vidíš, tak kvůli tomu jsem ten článek psala, o tobě vůbec nevím, tak vítej a dobrou chuť. Komentáře nejsou povinné, jen je hezké vědomí, že mám i tiché strávníky. A děkuji za milá slova. :-)

    16 adaluter adaluter | Web | 19. června 2011 v 14:24 | Reagovat
    [14]:Jak tak vidím, moje problémy nejsou zdaleka jen moje, já jsem tu první rok, možná je takový letní útlum normální, cyklicky se opakující jev. Pokud ne, vypadá to na obzvlášť virulentní kmen nákazy, přenosné po internetu a napadající především blogery. :-D

    17 Verča Verča | E-mail | 19. června 2011 v 16:31 | Reagovat
    No tak já tu chodím jen krátkou dobu a musím říct, že se mi tu moc líbí. Jo, okurkovou sezónu moc dobře znám (jen doufám, že nejde o okurky ze Španělska:-D). Ale furt jsi na tom lip než já - mi múza zdrhla už v listopadu.:-D

    OdpovědětVymazat
  5. 18 Čerf Čerf | Web | 19. června 2011 v 18:29 | Reagovat
    Já jsem se dovolil zařadit mezi perníkové nenasyty. Chodím sem rád a často. A pokud jde o nepříliš múzická období, vůbec se neděs. Vždycky se střídají dny, kdy má člověk témat na rozdávání, s obdobími, kdy je prázdno a vysypáno. Doporučuju nic nelámat a počkat si na námět, který za to bude stát o to víc. Ale popravdě, někdy sám "lámu" strašně a dobře znám takové to: "Ale teď už bys opravdu měl něco napsat!" :-). A někdy se i z netečné skály vyláme skvělý článek a jindy z přemíry inspirace vyjde pitomost (tedy mně). A pak se v tom vyznejme!

    Určitý úbytek jsem taky zaregistroval, ale ještě před rokem jsem návštěvnost zkoumal mnohem víc než teď. Teď už jí nechávám volný průběh. Stejně vím, že budu psát pořád stejně, jinak to neumím, tak proč se zdržovat statistickými průzkumy čtenářských chutí :-).

    Přeju co nejméně splašenou kompasovou střelku pro orientaci na všech rozcestích, které se ti připletou do cesty. Sám nějaký kvalitní kompas pro podobné účely hledám, tak až budeš mít tip na dobrou značku, dej vědět :-).

    19 Marguerite Marguerite | Web | 20. června 2011 v 22:02 | Reagovat
    Tak já jsem taky jedna z těch, co si sem už nějakou dobu chodí potají loupat perníček. Pečeš opravdu výborně ;-) Ne, že bych byla zapřisáhlý nepřítel komentování, to ne, za všechno může moje vrozená lenost. Ale zkusím s ní bojovat a trochu se polepšit... :-)

    20 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 21. června 2011 v 21:33 | Reagovat
    Jo, okurková sezona byl každoroční postrach v novinách. Dělala jsem v jedněch 11 let a měla bych se tam po MD vrátit. V okurkové sezoně byli nejvíc zavařeni šedé eminence, protože nebylo co psát, tak se muselo hledat, shánět, připravovat ilustračky ... Nikdy bych se nestala novinářem. Nemůžeš psát svobodně. Ale podle ideologie novin, stylu novin a cíelm je prodejnost, až se z tebe stane prodejná d... každý den musíš přinést na poradu tři témata samozřejmě bombastická, která prodají noviny ...
    Je to zvláštní, ale Tvůj článek o tom, že Tvé můzy jsou fuč a nevíš co psát se mi četl velmi lehce a dalo by se říci, že měl náboj a velkou energii. Jen tak dál :-)

    21 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 21. června 2011 v 23:16 | Reagovat
    No, s tím psaním a inspirací jsem na tom podobně. Líbí se mi tady a tvůj blog je jedním z těch, které mi hlídá RSS, takže vím nejen o každém novém článku, ale i komentáři. Občas mě i napadne co psát, ale pak se ozve takovej ten hlas: „A koho myslíš, že tohle zajímá?" a já pak nepíšu.
    Důležitější je, abys na tom rozcestí zvolila tu správnou cestičku. Už si zasloužíš něco dobrého do života.

    22 punerank punerank | E-mail | Web | 22. června 2011 v 16:27 | Reagovat
    Nazdar, hlásí se nenasytný loupač polostřech! Jo a moc ten větříček neprovokuj, třeba z toho bylo včera v Paardubicích tornádo:)
    Já bych ti s tím psaním poradila, máš vůči nám dluhy, učíš nás neúspěšně trpělivosti a přitom určitě schováváš několik ság na pokračování, to Pandorka byla jen první. Pořád není celá, viď?
    Léto není příliš na psaní, spíš na fotky a relax.
    My jsme se vrátili od našich z pětidenní návštěvy, která byla super, ale že bych to měla elán sepsat, ...... asi to nechám na Davídkovi:)

    23 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 22. června 2011 v 16:39 | Reagovat
    [22]: Davídek by to sepsat mohl i chtěl, ale koho zajímá proběhlá akce? Na tu se už nikdo nevypraví! Ale materiál na článek by to asi byl, tak až se budu nudit, tak to dám.

    24 julie julie | Web | 23. června 2011 v 13:03 | Reagovat
    já jsem poměrně jakože chodim, jednou za čas si přečíst něco. ale dost často u toho mlčim:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena