Byla jednou jedna.....

Pokusila jsem se napsat krátkou pohádku pro kulíšky, k jejichž tvorbě vyzvala na blogu. cz Edith a které mají svůj vlastní blog Pohádky pro kulíšky. Pokud budete mít chuť a čas připojte se také, informace najdete na výše uvedených odkazech.

.....Byla jednou jedna malá, úplně maličká pohádka. A měla jedno velké, velikánské trápení. Byla tak krátká, že při ní nikdy nikdo nestihnul usnout. Žádného kluka, ani holčičku nikdy neuspala a co víc, když jejich maminky vyndaly tuhle maličkou pohádku v maličké knížce z knihovny, všechny děti hned začaly volat "Né, mami tuhle né, ta je tak strašně krátká, já chci Popelku, já chci o drakovi se sedmi hlavami, já chci radši Ferdu mravence". A tak maminky zase uklidily maličkou knížku zpátky a sáhly po nějaké veliké s dlouhými pohádkami.

.....Kolik nocí ta pohádka proplakala a prostýskala si, "Proč já nemůžu být aspoň o kousíček větší a delší, abych mohla aspoň jednou, jedinkrát někoho uspat?"
A tuhle maličkou pohádku, měla ve své knihovně i holčička Klárka, která chodila do školky a právě se strašlivě moc těšila na bratříčka, co se jí měl v létě narodit. Klárka si o něm často povídala s maminkou, jak je zrovna Jeníček veliký, jestli slyší, když mu Klárka zpívá Skákal pes přes oves, jestli si u maminky v bříšku může cucat paleček a ještě spoustu toho napovídaly. A co Klárku zajímalo nejvíc, kdy už se Jeníčka konečně dočká. "Až budou zrát třešně a jahůdky", říkala maminka. A Klárka se běžela podívat na velkou třešeň v zahradě, "Ale maminko, vždyť třešeň má teprve poupátka, kdy už budou třešničky?" "To si musíme ještě počkat , myško", usmívala se maminka.

.....A pak se jednoho dne bráška narodil, Klárka se moc divila, protože jejich veliká třešeň byla celá, celičká bílá, jako nevěsta v závoji, ale třešnička ani jedna. Maminka byla s Jeníčkem dlouho pryč a Klárka byla smutná. Tatínek se taky nesmál tak často jako jindy, ale povídal si s Klárkou místo maminky. Mluvili o Jeníčkovi, který se narodil tak maličký, že čepička, kterou nosil, byla jako pro panenky a bydlel ve skleněném domečku, aby mu nebyla zima, spolu s ním tam takových miminek bydlelo víc a říkali jim kulíšci. Maminka, mu zpívala písničky a povídala pohádky, ale Jeníček byl tak maličkatý, že vždycky usnul dřív, než maminka pohádku dopověděla. Maminka si lámala hlavu, vzpomínala, vyzkoušela O Karkulce, o Budulínkovi, O Smolíčkovi, ale všechny byly pro Jeníčka moc dlouhé, moc veliké.

.....Tatínek to Klárce všechno doma vyprávěl a Klárka si najednou na něco vzpomněla, běžela do svého pokojíčku a přinesla tu nejmenší knížku ze všech knížek, ve které byla ta nejmenší pohádka, ta, kterou nikdy nechtěla číst, protože byla moc krátká. "Vem ji tati Jeníčkovi, ta tomu mrňouskovi bude určitě akorát."
A tak ten večer četla maminka Jeníčkovi tu nejkratší pohádku a Jeníček usnul zrovinka ve chvíli, kdy dočetla poslední slovo. "To je konečně ta správná pohádka pro kulíška, tu Jeníček uslyší celou, radovala se maminka a hned půjčila pohádku další mamince a další a všechny ji přečetli svým kulíškům a ti spokojeně usnuli. Tak šťastnou pohádku, jako byla tahle maličká, jste ještě nikdy neviděli.

.....Maminky dostaly nápad, poprosit všechny, kteří si troufnou napsat malou, krátkou pohádku, tak akorát, aby u ní kulíšek usnul, ale přitom ji slyšel, aby jim takové pohádky posílali. A ony jim pak budou ty krásné pohádky číst, než kulíšci povyrostou a budu dost velcí, aby mohli s maminkami domů.
A tak, nejen že maličká pohádka každý den uspávala spoustu spokojených kulíšků, ale brzy se dočkala stejně maličkých kamarádek, takže už se nikdy necítila sama a zbytečná.

Komentáře

  1. 1 Čerf Čerf | Web | 3. června 2011 v 19:17 | Reagovat
    Krásná pohádka, málem jsem přesně na konci usnul, ale to nemůžu, protože bych přejel Dobřichovice :-). Moc pěkný text plný něhy a úsměvů. Jen houšť, kulíšci čekají!

    2 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 3. června 2011 v 19:28 | Reagovat
    Moc pěkný! Máš dobrý nápady a na psaní máš rozhodně talent!!!

    [1]: Vždyť v Berouně je taky hezky!

    3 punerank punerank | E-mail | Web | 3. června 2011 v 19:37 | Reagovat
    Pěkně prosím, mohly by ty pohádečky být i pro "dospělé", kterým by je někdo četl přes den? To by byly přesně pro mě!
    Jsi moc hodná na tu malou pohádečku:)

    4 ovesná vločka ovesná vločka | Web | 3. června 2011 v 20:22 | Reagovat
    Je krásná. Z těch kulíškovských, které jsem zatím četla, se mi líbí nejvíce. Je taková...hodná a hladí po vlasech. Kdybych už od dětství nevymýšlela pohádky spíš dlouhé a ztřeštěné (sestra jiné odmítala), tak se pokusím taky jednu napsat. Třeba k tomu časem dojdu.

    5 Janinka Janinka | Web | 3. června 2011 v 21:13 | Reagovat
    To je krásný, já na pohádky nemám buňky. A když nějakou vymyslím, rozhodně není pro děti... :-x

    6 edithhola edithhola | E-mail | Web | 3. června 2011 v 22:11 | Reagovat
    Jsme ráda, že jsem se dokopala ještě přečíst Tvou pohádku. Od půlky jsem se začala usmívat. Je super. Myslím, že všechny maminky se budou usmívat jako já nyní. Zítra ji dám na blog pro kulíšky a odešlu zprávu přes fb všem maminkám kulíšků :-)

    7 signoraa signoraa | Web | 3. června 2011 v 22:52 | Reagovat
    Krásná a něžná je tvoje pohádka. :-)
    Já se ještě nepřinutila k tomu, abych nějakou napsala. Kdysi, když byly moje děti malé, tak jsem jim pohádky vyprávěla a pak je zapisovala do sešitu. Průběžně ho hledám, stejně jako hledám další věci, které jsem někam "dobře uklidila" při přestavbě bytu. Za dva týdny už budu v Itálii a slíbila jsem Edith, že tam něco napíšu. Času budu mít asi dost. :-)

    8 Brigita Brigita | Web | 3. června 2011 v 22:52 | Reagovat
    Nádherná pohádka, milá a zahřeje. :)

    9 Vendy Vendy | Web | 4. června 2011 v 11:07 | Reagovat
    Tak to je bomba.
    Nejenže to má hlavu a patu, ale je to neuvěřitelně milé. Pohádka o pohádce, to se mi opravdu líbí. A kulíškům přeju, aby s takovou pohádkou usínali a zdály se jim ty nejhezčí sny. :-)

    10 Zmražená Opice Zmražená Opice | Web | 4. června 2011 v 19:08 | Reagovat
    To je dobrá pohádka, je to chytré, jak je v ní zakomponovaná i jiná pohádka :)

    11 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 4. června 2011 v 19:44 | Reagovat
    Už je na blogu pro kulíšky. http://pohadky-pro-kulisky.blog.cz/1106/byla-jednou-jedna. Děkuji za tým Nedoklubka. Kdyby se Ti nelíbily fotky u pohádky, dej vědět. Nebo tam mám dát jenom jednu? Ještě mám foto spícího miminka v klubíčku.

    12 Kerria Kerria | Web | 4. června 2011 v 21:13 | Reagovat
    Moc krásná pohádka.

    13 Mutinka Mutinka | Web | 5. června 2011 v 11:14 | Reagovat
    krásná pohádka, jak tu někdo psal "pohádka o pohádce" :) u takové bych usnula raz dva :c)))

    14 jezura jezura | Web | 6. června 2011 v 13:49 | Reagovat
    No vidíš, nejsem sama, kdo ti říká, že máš talent na psaní i na nápady! Tak se do toho konečně dej! :-D

    15 adaluter adaluter | Web | 11. června 2011 v 9:45 | Reagovat
    Děkuji za návštěvu, děkuji za milé komentáře, moc si toho cením.

    16 Nessie Nessie | 17. září 2011 v 13:18 | Reagovat
    Nadherna pohadka, moc se mi libila a pohladila me po dusicce, ktera zrovna ted upi pod naporem prasku proti bolesti a zanetum. Diky :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena