Co vás rozezní?

Máj, lásky čas, mi chutná hořce, jako káva bez cukru, co právě dopíjím. Taky slaně, každou chvíli, vlastně jsem byla ráda, když nádherná třešeň stojící před naším oknem zbělala jako nevěsta už před půlkou dubna a včera, v kritický den, už byla odstrojená a nesypala sůl do otevřených ran.

Zavzpomínám na jiný máj, už hodně dávno uplynulý, kdy jsem si nasadila obrovské růžové brýle s nejmíň deseti dioptriemi (ač můj zrak by tehdy mohl soupeřit se zrakem orla a tudíž ho dávka dioptrií zcela znehodnotila) a vrhla se do svého, vůbec prvního, milostného "vztahu", dnes spíš dobrodružství. Mám pocit, že tehdy se mi nezapalovala jen lýtka, ale že jsem plála od paty až k hlavě a rozum se mi dočista "vykouřil" z hlavy. A tehdy pro mě byla naprosto klíčová, zásadní a absolutně nepostradatelná jedna písnička, jejíž tóny podbarvovaly TU noc. Ne, že by mi kdy onen dotyčný, naznačil něco, byť jen z části tak romantického, jako je vyznání v téhle skladbě, ale já, správně obrýlená, jsem si stačila sama. Nostalgie přímo teče proudem, když se do ní zaposlouchám a ač mé brýle byly jen na pár použití, okouzlení z této písničky mi zůstalo dodnes.





A jak jste na tom vy, při čem zjihnete, co vás naplní nostalgií, vaše srdce se zatetelí a do krevního oběhu se vyplaví sentiment, co rozezní struny vaší duše?
Je máj, lásky čas, pojďme na ni alespoň vzpomínat.

Komentáře

  1. 1 Vendy Vendy | Web | 2. května 2011 v 12:06 | Reagovat
    Toto je nádherný song. Mám ještě jejich desku (opravdové elpíčko, žádná CD placka), myslím že to bylo z LP Potměšilý host, vydařená sestava.
    Sentiment a nostalgie? Já už si to nepřipouštím, i když občas mě to taky popadne. Nejvíc, když si náhodou pustím třeba kazetu s písničkami, které mám spojeny se svým mládím, tedy s dobou, kdy jsem byla "krásně prdlá". Myslím, že to jsou staré písničky jako Nádherná, Mys dobrých nadějí, Až se ti jednou bude zdát, Láska z pasáže (asi se to jmenuje jinak), nebo Variace na renesanční téma. Ale písničky poslouchám moc ráda a znám jich spousty, takže bych klidně přidala i Magdalénu od Kubišové (to jsem tedy objevila až později), šansony od Hegerky nebo nádhernou Lásko, voníš deštěm.
    A docela nostalgicky na mě působí staří Progres 2 - Dialog s vesmírem, Třetí kniha džunglí...
    Taky se mi líbí stromy obalené květy, a budí to ve mě stejný dojem nevěst pod závojem. Jaro miluju! Škoda, že nemůže trvat půl roku. Další 4 měsíce bych dala létu, měsíc nádhernému podzimu a jeden měsíc bych nechala pro zimu, aby se neřeklo... :-D
    K lásce a zamilovanosti... je to sice krásné, ale opakovat bych to asi nechtěla.
    Trhá to srdce.

    2 Ivane May Poky - Viva Ivane May Poky - Viva | E-mail | Web | 2. května 2011 v 13:48 | Reagovat
    Ahojte blogerky, moje meno je Ivane May Poky. Prihlásila som sa do jednej súťaže a rada by som zistila ktorý obrázok by som tam mala poslať. Časť obrázkov mám na blogu v článku - http://vivafun.blog.cz/1105/fotky-z-vykendu-vylet-na-kamzik! Budem rada ak do komentára napíšeš ktorá fotka sa ti páči najviac... nechcem si nijak zháňať návštevnosť len potrebujem vybrať správne foto :D! Veľmi pekne vám dakujem... A ospravedlňujem sa za reklamu takéhoto typu ale potrebujem pomoc... Prajem veľa šťastia! :-D :D 8-)

    A ak by si mal/a záujem o desing, budem moc rada ak mi napíšeš. Robím aj na objednávku...

    3 jezura jezura | Web | 2. května 2011 v 13:52 | Reagovat
    Tak Mullerovy písničky mám ráda už dlouho a vůbec se mi líbí ty, které mají smysluplná slova, něco tím i řeknou a pochopitelně krásnou melodii. Co absolutně nechápu, je techno. Jinak mám také ráda moravské písničky, není to jen nostalgie, ale fakt se mi líbí. A vzpomínky na májové lásky taky si moc nepřipouštím, ono každé údobí našeho života má své kouzlo, nebo ne? 8-O

    OdpovědětVymazat
  2. 4 adaluter adaluter | Web | 2. května 2011 v 14:25 | Reagovat
    Vypadá to, že máme podobný vkus, máš pravdu, že vzpomenout si na všechny které se člověku líbí je nemožné, tak aspoň na ty které se zaryly hlouběji pod kůži.
    S tvým návrhem na přerozdělení ročních období naprosto souhlasím, už jsem něco podobného taky vymyslela, snad bychom mohly dát dohromady nějakou petici. :-D :-D :-D

    [3]: Já taky, jsou to takové hudební básně. Techno ve mě probouzí agresi. Moravské, nevím, spíš řeknu lidové, tak ty ani tolik neposlouchám, spíš si je ráda zpívám, hlavně holkám, když byly maličké.
    Tahle májová byla speciální, svojí premiérou, jinak na májových nelpím o nic víc, než na jakýchkoliv jiných. :-)

    5 Malkiel Malkiel | Web | 2. května 2011 v 14:58 | Reagovat
    Písnička je hezká, ale já se vzpomínkami na lásku v máji nijak nerozněžňuji, protože mé lásky květen vždy nějak míjely. Zažil jsem lásky snad ve všech měsících, ale v květnu žádnou. Na tom však nezáleží, protože když to pořádně zajiskří, tak je pěkně "horko" i v lednu. Ale jinak květen miluju, stejně jako celé jaro i léto. ;-)

    6 adaluter adaluter | Web | 2. května 2011 v 15:19 | Reagovat
    Pravda, když vzplane, hned tak ji něco neuhasí. :-D
    Jinak to vypadá, že máme společnou lásku. :-P

    7 Čerf Čerf | Web | 2. května 2011 v 22:18 | Reagovat
    Zajímavé, já tedy mám "zažraná" spíš místa než hudbu, zůstává mi po nich zvláštní vůně, kterou dokážu cítit i po mnoha letech. Ale je fajn, když z podobných situací a zážitků něco zůstane, i kdyby to měla být "jen" písnička nebo právě "duch místa". A přiznávám, že vzplanutí, zvlášť když je pořádné, mi chutná kdykoli během roku, nemusí to být zrovna květen :-).

    8 Nessie Nessie | Web | 2. května 2011 v 22:57 | Reagovat
    Na mě zalehla nostalgie, když jsem minulý týden byla v naší bývalé Holešovické čajovně Pod stříškou, kde je teď pouhopouhá kavárna. Už tam nikdy neuvidím zevlovat ty kamarády, s některými se ještě občas vídám, s některými už ne... Ty lásky, co tamtudy prošly, příběhy, co se odehrály, smíchu, co jsme si užili... Moje asi nejšťastnější období života. Je to smutné to takhle říct. Že už od té doby nebylo líp...
    A nejvíc mě dostaly ty dřevěné schody uprostřed a patro nahoře. Takové malinkaté, ale co se na něj všechno vešlo... Do svého blogu to nepíšu, to víš, maminka, ale fakt čím dál tím víc lituju, že tohle všechno už skončilo a že už nebydlím v Praze. Tak budu doufat, že se ještě nějaká šťastná léta dostaví!

    OdpovědětVymazat
  3. 9 adaluter adaluter | Web | 2. května 2011 v 23:51 | Reagovat
    [7]: Vůně, no samozřejmě, že vůně fungují, spousta míst a spousta věcí má svoji nezaměnitelnou, která vede přímou cestičkou, k té které konkrétní vzpomínce. Voňavá paměť je, řekla bych, jedna z nejdokonalejších pamětí, které máme. Je podvědomá a tudíž dokonalá. :-D
    S písničkami je to trochu jinak, tam je to víc o volbě o vědomém výběru, člověk si je přiřazuje sám k jednotlivým událostem, nebo obdobím svého života, ale pokud se to povede, vrací hudba do minulosti skoro stejně dobře, jako vůně. Škoda jen, že o tu sbírku vůní se tu s vámi nemůžu podělit, tak aspoň ty písničky. :-)

    [8]: Šťastná léta tě čekají stoprocentně, ale nesmíš je hledat v minulosti. Minulost, by ti měla přinášet útěchu pomocí krásných vzpomínek, ne bolest nad ztrátou. Někdo nemá ani ty krásné vzpomínky, tak za ně buď vděčná, ale opusť je trošku, abys mohla jít dál. A jestli se trápíš příliš, tak něco změň.

    10 Janinka Janinka | Web | 3. května 2011 v 8:09 | Reagovat
    Asi jsem divná, ale mě naplňuje nostalgií a sentimentem dobrá kriminálka, odehrávající se v počátku 20 století. A nebo večerní cesta autem, kdy je všude plno světýlek :-).

    11 divizna divizna | 3. května 2011 v 8:58 | Reagovat
    Krásná písnička... mě snad nerozezní vůbec nic, připadá mi, že mám už srdce nějaké okoralé, nebo je ve mně blok... :-(

    12 signoraa signoraa | Web | 3. května 2011 v 14:11 | Reagovat
    Hudbu miluju všeobecně, k mnoha skladbám se vážou vzpomínky, někdy veselé, někdy bohužel i smutné. Miluju hudbu, která má co říci. Když slova doplňují melodii je to hudba mého srdce. Miluju hudbu Karla Kryla, Jarka Nohavici, Vladimira Vysockého. Mám moc ráda filmovou hudbu, bez níž by film ani nebyl filmem. Vyrůstala jsem v době, kdy ještě hráli Beatles a BeeGees, tahle hudba mě provázela mým dospíváním.
    A abych přidala svou trošku do mlýna. K mé velké první zamilovanosti se váže písnička Olympiku "Otázky" a pobyt na Domově mládeže v době mých středoškolských studií. Tehdy jsem si myslela, že to tak bude navždy s naivitou svých tehdejších 17 let.

    13 adaluter adaluter | Web | 3. května 2011 v 17:25 | Reagovat
    [10]:A proč divná, není to sice úplně běžné, ale každý máme něco. :D A noční jízdy autem úplně miluju, tedy já se jen vozím, neřídím, ale když jsem jela s tím správným člověkem, dělalo to se mnou divy. :-D :-D

    [11]: To není okoralost srdce, ta se projevuje jinak, to je smutek, ty víš jak to myslím a znepokojuje mě, že s tím nic neděláš. Je to jen období, které skončí, ale asi bys tomu měla trochu pomoct. :-(

    [12]: Máš pravdu, že nejvíc promlouvají k člověku "zhudebněné básně", ať už česky, nebo v jazyce kterému rozumíme. Když člověk nerozumí slovům, musí už být hudba opravdu dobrá, aby mu zalezla pod kůži, aspoň tak dobrá, aby se z ní dalo vytušit, o čem to je. Filmová hudba je nepostradatelná, když si vzpomenu třeba na "Tenkrát na západě", co by byl tenhle film bez hudby?
    A pak ještě hudba taneční, protože tanec bez hudby je rozcvička :D. Pravda, že tady nemám na mysli zrovna polku a valčík, ale latinu.
    BeeGees moc moc můžu, na Beatles musím mít náladu, zbytek beru bez výhrad, naši folkaři jsou skvělí. Vysockého si teď nevybavuji.
    Jó sedmnáct, kdy už by měl mít člověk právo na naivitu, když ne v sedmnácti. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. 14 Nessie Nessie | Web | 3. května 2011 v 18:14 | Reagovat
    [7]: Taky jsem si vzpomněla, co mě ještě před nedávnem praštilo do nosu: dobromysl na trhu. Ta vůně mi tak neuvěřitelně připomíná babičku a prázdniny, že si určitě musím někde sehnat jednu rostlinku, kterou se budu doma po večerech fetovat :))

    [9]: No to zas ne, že bych se utápěla v minulosti. Přítomnost mi toho taky nabízí spoustu. Ale nějak se to neshoduje s mojí představou toho, jak bych to chtěla prožít. Proto mě teď tak rozesteskní úplně všechno :-) Na změně intenzivně pracuji, tedy přemýšlím, co dělat. Jedna kolegyně teď bude odcházet z práce (a zrovna jedna z těch, se kterými si rozumím, chjo) a bude se stěhovat do hor. Našla si tam práci v jednom malém ateliéru a bude bydlet v městečku, blízko hor a přírody. Přesně tohle mám chuť udělat taky. Ale asi bych tam musela odjet sama - bez chlapa... To je asi důvod k tomu, proč se k tomu prozatím neodhodlám. Ale jednoho dne, až mi rupne v bedně, tak do toho půjdu! :-D

    15 adaluter adaluter | Web | 4. května 2011 v 1:05 | Reagovat
    [14]:Jsi v zapeklité situaci, jestli tomu dobře rozumím, tak ten tvůj chlap, je jeden z mála důvodů, proč jsi tam, kde jsi. Vážně těžké, v cizině, kde nemáš jinou oporu, vypadá to, že tvé hodnoty se za tu dobu, co tam jsi pozměnily a na lásce je, aby tomu všemu dala smysl. To by mohlo být pro ní velké sousto, nebo velké riziko chceš li. Tohle rozhodování bude hodně těžké a vůbec ti ho nezávidím. Na každé straně vah je veliká oběť a každé rozhodnutí může být špatné. Dej si čas, ten většinou ukáže, co doopravdy chceme a co můžeme oželet.

    16 Nessie Nessie | Web | 5. května 2011 v 19:52 | Reagovat
    [15]: Vystihla jsi to víceméně přesně. Je to fakt težké rozhodování a já teď zvažuji všechny možnosti, co mám, a co by se dalo podniknout. Ale vzhledem k tomu, že mi drahý řekl, že se mu v Lyonu líbí a že se nikam stěhovat nebude, tak je to docela težké k nějakému dospět. Ale já určitě jednou něco vymyslím a odstěhuju se na břeh moře, kde budu prachatejm lidem dělat zahrádky okolo zámožnejch vilek :-)

    17 MirekČ MirekČ | Web | 26. července 2011 v 10:44 | Reagovat
    Je mi líto, ale Ríšu neslyším... Nemám u nového PC ještě repráky...:-( :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena