ZRÁDNÉ PŘEDJAŘÍ

.....V poslední době, mám jisté pochybnosti o Darwinově teorii, či spíše o jedné její části, či spíše o části jedné její části.
Začínám totiž silně pochybovat, že mými předky byly opice. Ne, že bych se chtěla nějak vyvyšovat, nic proti opicím , ale sledujíc můj životní rytmus, už dlouhých, dlouhých hodně let, přikláním se k názoru, že mí předci mají původ jinde.
V útulných doupatech hnědých medvědů.

.....Jak jinak si vysvětlit ten nezvladatelný útlum, přicházející koncem podzimu a sdílející se mnou veškerý čas, až do příchodu opravdového, nefalšovaného jara.
Vím, že jsme prošli dlouhým vývojem a tak jsme přeci jen maličko odolnější, proti tomuto přírodnímu imperativu, na druhou stranu, zkuste medvědovi rozmluvit zimní spánek. Můžu vás ujistit, že káva nezabírá (tedy na medvědy, já, to s ní pořád ještě zkouším).
Nejtěžší zkouškou celé této "spánkové etapy" je ale předjaří. Zima s jarem začínají hrát na kukanou, chvíli kuká jaro, potom zase zima, znovu jaro.
Jednoho to nabudí (probudí), aby ho to vzápětí hned uspalo a znovu probudilo.
Jeden (ať už člověk nebo medvěd) je z toho zmatený a notně znavený a taky trochu rozzuřený (takto napůl probuzenému medvědovi, není radno vstupovat do cesty, co myslíte, jak je to se mnou?....... správně).

.....Všechno najednou vypadá jinak, krásně temné doupě zalévá záře, která káže jednat. Zimně-jarní sluníčko je neuvěřitelně zákeřné. Jeho pátravý pohled, z nízké nebeské dráhy, ostře dopadá skrz umatlaná okna (medvíďata a jejich čmárání na orosené tabulky), všude tam, kam několik měsíců, zimní milosrdné šero pohled neumožnilo.
A už ukazuje, hle pavučiny, hle prach, který neví, co je to prachovka a hleďme, copak je tohle... no fuj.
Svým světelným prstíkem, šátrá do každé skulinky a se zvráceným zadostiučiněním ukazuje, jak je medvědí doupě po zimním spánku zanedbané.
Problém je v tom, že zároveň nemá ještě dost síly, aby do napůl spící medvědice (tedy mě), vlilo dostatek energie, by, s písní (bručivou) na rtech obskotačila doupátko a vyblýskala ho do oslniva.

.....A tak se tu plouhám, podle toho, kam mi zrovinka posvítí a spíš šudlám, než cídím a zívám a sním o době, kdy slunce spalo ve sněhutvorných peřinách.
A nebo aspoň o době, kdy mě svou jásavou, hřejivou a už opravdu jarní silou, nabije na plný výkon a já budu pobíhat a všechny pavoučky, pěkně po jednom, přesvědčovat, že už začalo jaro a tudíž je nejvyšší čas, odstěhovat se zpátky k matce přírodě.

.....Zatím je ovšem venku počasí, že by ani pavouka nevyhnal a nezbývá tedy, než se doplouhat zimou k životadárnému jaru. A doufat, že i letos bude jeho kouzlo stačit, na nastartování mých medvědích genů na nejvyšší obrátky. Mávám, zívám a vzývám jaro: "Prosím, přijď už".
PS: Sorry Darwine

Komentáře

  1. Komentáře
    1 Kerria Kerria | Web | 23. února 2011 v 18:51 | Reagovat
    Za tu dobu, co už brouzdám blogovým světem jsem zjistila, že takových "darwinových omylů" chodí po světě docela dost.
    Nějak mám poslední dobou pocit, že jsem línější a línější. Jen doufám, že to nebude trvalé, ale že mě jarní sluníčko zase nastartuje.

    2 signoraa signoraa | Web | 23. února 2011 v 22:02 | Reagovat
    Souhlasím s Tebou, Darwin se ve své evoluční teorii určitě sekl. Já už pocity zimního útlumu prožívám od změny času. Od té doby pravidelně usínám cestou v tramvaji, doma u zpráv v televizi a energie mám už malý zbyteček. Doufám, že ta ohavná zima skončí a já trochu ožiju. :-D

    3 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 23. února 2011 v 22:05 | Reagovat
    Já jsem kreacionista a Darwinovi jsem nikdy nevěřil. Na jaro se už taky moc těším.

    4 Beata Serrena Graćio (prostě S.) Beata Serrena Graćio (prostě S.) | Web | 24. února 2011 v 8:07 | Reagovat
    S Darwinem si nedovolím nesouhlasit, ale ani souhlasit. ;)
    Až jaro přijde, budu slavit, slavit a slavit. Tak. :D

    5 Beata Serrena Graćiová Beata Serrena Graćiová | Web | 24. února 2011 v 10:02 | Reagovat
    To jsem si taky myslela.. No nic.
    Běhat nebudu určitě, ale přece jen - ještě není jistý že je černej kašel.. ;)

    6 divizna divizna | 24. února 2011 v 17:30 | Reagovat
    Mluvíš mi s tím - hle pavučiny, hle prach, který neví, co je to prachovka a hleďme, copak je tohle... fuj - přímo z duše. :D
    Dneska jsem na to chtěla skočit, aspoň s tou prachovkou, ale únava byla silnější, než já.
    Popadla jsem nakonec vodítko a vyrazila se psem do lesa. :-?

    7 divizna divizna | 24. února 2011 v 17:34 | Reagovat
    Blbne anketa, já klikla na čokošku, protože se snažím zhubnout a ejhle, skočilo tam cokoliv O_O

    8 adaluter adaluter | Web | 24. února 2011 v 17:53 | Reagovat
    [1]:Tak to jistě a věřím, že by se našli i jiní předci, než opice a medvědi. Sluníčko je mocné, já v něj věřím (co už mi taky jiného zbývá). :-D

    [2]: Pravda, teď si matně vzpomínám, že mi ta změna taky způsobila jisté potíže, být medvěd a ještě být nucen žít podle jiného času, to už je na jednoho prostě moc. :-P

    [3]:Ne, že bych Darwina zrovna studovala, ale celkem nic proti jeho teorii nemám, až teď, ale kdoví třeba jsou potomci medvědů vzácní a vyskytují se jen u nás, takže se s nimi nikdy nesetkal. Pak není divu, že tak zdůrazňoval ty opice. :-D :-D :-D

    [4]: Správně, jakýkoliv důvod k oslavě se hodí, což teprv, když je to něco tak dlouze očekávaného, jako jaro. :D

    [5]:Tak držím palce, aby byl aspoň bílý.

    9 adaluter adaluter | Web | 24. února 2011 v 18:05 | Reagovat
    [6]:Konečně někdo, kdo ví o čem mluvím, kam se na to hrabe vánoční úklid. :-D A dobře si udělala, pavouky stejně ještě vyhodit nemůžem, tak to zas tak nehoří, ty potvůrky jsou děsně výkoný, už jsem uvažovala i o tom, že jim tu dovolím bydlet jedině s podmínkou, že potrhané a opuštěné pavučiny budou po sobě uklízet. :-D
    Ankety blbnou asi všem, po těch změnách v administraci, ale co já teď, nevím co tomu jaru v obálce nabídnout, aby dorazilo o pár dní dřív. Pět peněz nebo tu čokošku, co když si řekne o cokoliv, toho zrovna moc nemám. O_O

    OdpovědětVymazat
  2. 10 punerank punerank | E-mail | Web | 24. února 2011 v 18:06 | Reagovat
    Jeeee, to je mi anketa... čokoládu nedám, ale jinak za jaro cokoliv!!! zrovna medvědím v posteli jen tak a píšu. Ven ještě taky semtam jdu vymrznout, ale úklid... na to fakt musí přijít jarní den:)

    11 adaluter adaluter | Web | 24. února 2011 v 18:24 | Reagovat
    [10]:No, ty mrazy nám znovu docela dávají zabrat, ale je pravda, že díky sluníčku to vypadá trošku líp, než když je tma už ve čtyři hodiny. Dobrá píšu si, Punerank čokoládu nedá, ale jinak nabízí cokoliv. Když tak za tebou jaro pošlu, ať si vybere samo. :-D

    12 punerank punerank | E-mail | Web | 24. února 2011 v 18:32 | Reagovat
    [11]:
    Mně se to cokoli chvěje v základech, ale doufám, že tygři se vyhřejou a zase se vrátí!
    Miluju jaro, už máma říkala, že to je úplně jinej život:)

    13 Lucka Lucka | Web | 24. února 2011 v 21:56 | Reagovat
    To jsi mi přímo udtrhla od úst. :-D Není to tak dávno, co jsem umyla celou kuchyňskou linku. Ale ó hrůzo, ty šmouhy, když na to před pár dny posvítilo sluníčko! O_O
    Pavouky stěhuji do sklepa, jenže oni chodí stejně zase zpátky. :-?
    A Darwinovi bych omyl klidně odpustila, ale kdo to totálně nezvládl byl praotec Čech! Vysvětlí mi někdo, proč nešel na jih? Na druhou stranu můžeme být rádi, že se nezastavil až někde u Moskvy... 8-O

    14 Vendy Vendy | Web | 24. února 2011 v 22:28 | Reagovat
    Medvědi jako alternativa se mi líbí, i když na takového rozzuřeného medvěda bych osobně nechtěla narazit... a už vůbec ne v tom ošidném období zima - jaro, kdy je počasí zblblé a vlastně se chová přímo aprílově.
    [13]: Na šmouhy od sluníčka doporučuji nejlepší prostředek - mírně stáhnout žaluzie :-D

    15 adaluter adaluter | Web | 24. února 2011 v 23:32 | Reagovat
    [13]: Třeba se ve sklepě bojí. :D
    Mohl to dotáhnout někam na sluníčko, k moři, ale byl zkrátka okouzlen zdejším strdím natolik, že neodolal a taky čeleď prý už remcala, že je bolí nohy a dál nedojdou. :-D

    [14]: Však říkám, radši se vyhnout, medvědům i jejich genetickým následníkům. Jak mám to jarní sluníčko ráda, radši za ním půjdu ven a rolety stáhnu úplně. :-D

    16 Ehněnka Ehněnka | 25. února 2011 v 9:12 | Reagovat
    Posílám ti zprávu do zpráv autorovi...

    17 mauron mauron | 26. února 2011 v 0:34 | Reagovat
    Ale to přece vůbec není proti Darwinovi :-) Stejně jako má člověk s opicí společného předka, který už dnes samozřejmě nikde nežije, má samozřejmě člověk i s medvědem společného předka (mimochodem stejného jako má opice s medvědem). Takže i když je DNA člověka a opice velice podobné, tak i DNA člověka a medvěda je velice podobné. Takže i medvědi, stejně jako opice jsou našimi bratranci. Ať žijeme, všichni suchozemští savci :-)

    18 jezura jezura | Web | 26. února 2011 v 12:28 | Reagovat
    Ach ta zima, dlouhá a studená, ta nám dává zabrat. Nicméně já jak už jednou z té postele vyskočím, pak už to jde, ale je pravda, že večer zase brzy zvadnu. Přijde, jaro, přijde .... :-D

    19 Alkoholička Olivka Alkoholička Olivka | Web | 1. března 2011 v 17:38 | Reagovat
    Já se taky těším
    že už přijde
    jsem celá natěšená
    na to
    až ptáci začnou zpívat
    země začne hřát
    kluci začnou holky venku líbat
    a odejde mráz…

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena