Poprvé vytočená

Ano je to tak, po více než třech měsících na blogu, jsem poprvé vytočená něčím článkem, článkem, na který jsem narazila při pročítání TT.
A to tak, že jsem i poprvé napsala komentář, který nebyl pozitivní.

.....Četla jsem ho už ráno, zanesouhlasila jsem si do komentářů a šla si po svém.
Jenže, jenže pak jsem měla dlouhou cestu tramvají přes město a jak mi byla dlouhá chvíle, znovu jsem si na něj vzpoměla.
Původně jsem ani nekoukla na profil, byla jsem na tom blogu poprvé a tak si říkám jestli to nenapsala nějaká dvanácti-třináctiletá dívenka, která snad jen neumí zformulovat, jinak neškodnou, myšlenku. Vrtalo mi to hlavou a celý den se mi to vracelo jak bumerang, přemýšlela jsem, co může mladého člověka přivést k takovému názoru.

.....Když jsem v podvečer konečně dorazila domů, nedalo mi to a vrátila jsem se na místo činu. Můj komentář zůstal bez odezvy a z profilu jsem zjistila, že dívčině bude letos osmnáct, což považuji za věk, kdy takové věci už člověk neříká omylem.
Navíc se podobné názorové zabarvení v článku opakovalo hned třikrát. Nebudu tady článek kopírovat celý, ani nevím jestli se to může, ale jednu ukázku, samozřejmě s uvedením autora, vám sem dám. Na zbytek článku dám odkaz a budu ráda, když si ho přečtete a řeknete mi, jak to vidíte vy, přeháním, jsem přecitlivělá, nebo tu opravdu někdo "přestřelil"?

.....Pro úplnost uvádím i můj komentář na tento výtvor. Vlastně bych ho teď možná napsala jinak, víte, vlastně mám vztek, čím víc o tom přemýšlím, tím větší a protože přemýšlím celý den, jsem už vlastně dost na....vztekaná. Tak tedy zde je ukázka z článku Smysl života z blogu my-own-little-space



To se ale nikdy nestane. Lidstvo se nikdy nezmění, vždycky bude parazitovat na svém domově, nic mu nedávat, jen brát a škodit. Když bylo zemětřesení na Haiti, proč ve zprávách neustále opakovali, jaká je to tragédie? Pochybuju, že všichni ti reportéři tam měli někoho blízkého, koho oplakávali. Nechci říkat, že to bylo úplně dobře, spousta lidí přišla o členy svých rodin a přátele, vyhaslo tam strašně nevinných životů, ale taky se Země zbavila mnoha pro ni a pro mě zbytečných lidí.








Komentáře

1 adaluter adaluter | Web | Dnes v 9:46 | Reagovat
Zajímalo by mě, co bys říkala, kdyby se Země zbavila lidí, kteří jsou ti blízcí, rodičů, přátel. Jedna věc je pomáhat přírodě, ale tvoje názory zavánějí fanatismem a ten nikdy nikomu a ničemu nepomohl. Kdo chce někomu, či něčemu pomáhat, musí být v první řadě schopen soucitu a ten u tebe postrádám, pokud napíšeš, že lidé, co zahynuli při katastrofě byli pro tebe zbyteční, za koho se vlastně považuješ? Jak chceš zlepšit svět? Vyhladit lidstvo? Nebo rozdělit lidi na ty, pro tebe zbytečné a ty druhé, kterým milostivě přiznáš právo na život. Možná si jen neštastně zvolila slova, doufám, každopádně pokud máš k tomu co říct, budu ráda, když si budu moci opravit můj názor.

Komentáře

  1. 1 Michail Michail | E-mail | Web | 9. února 2011 v 20:37 | Reagovat
    Zdravím Adaluter,
    nejprve k tvému komentáři u mně - nemělo být tak vtipné jak vyznívá, původně šlo o vyjádření změn priorit lidí v průběhu života což s tim může úzce souviset. Ale mě nebrat nijak vážně. Jinak díky. :-)
    teď ke článku -
    jak už jednou bylo "řečeno" Járou Cimrmanem - Můžete s tím nesouhlasit, můžete se dokonce i rozčilovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat.
    Možné nedostatky v sociálním cítění autorky by se dali omluvit, pokud by výše zmíněný odstavec byl ve smyslu zbytečnosti přílišné medializace a jejím komerčním využití. Ale vzhledem k tomu, že je mi tento článek lhostejný, nebudu soudit ni odsuzovat.

    2 punerank punerank | E-mail | Web | 9. února 2011 v 20:40 | Reagovat
    Už ti ta slečna u sebe odpověděla.
    je kapku drsná a taky si odporuje. mě to naštěstí tak nevytočilo, asi jsem četla víc divnejch článků.
    Nezbývá mi, než doufat, že dozraje:)

    3 Lúmenn Lúmenn | Web | 9. února 2011 v 20:49 | Reagovat
    Je to hodně hloupě napasný článek, ale jejímu názoru rozumím, chápu, co chce říct, ale nikod nemá právo říkat, kdo je zbytečný a kdo si zaslouží žít. Lidí je ale vážně moc a naše Matka trpí. Zabitím lidí se to ale nevyřeší.

    4 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 9. února 2011 v 21:53 | Reagovat
    Nepřipadá mi ten článek zas tak hloupej, aby mě vytočil. Spíš je neštěstí, že si slečna myslí, že myslí. Snad vyroste a bude se jednou za takový postoj stydět.

    5 signoraa signoraa | E-mail | Web | 9. února 2011 v 22:10 | Reagovat
    Asi jsem na tom stejně jako Ty, ale mě to fakt naštvalo, co tam ta holka napsala. Zřejmě jejím smyslem života je vyhubit ty nepotřebné, přemnožené lidi, kteří, dle jejího názoru škodí přírodě.
    Bud'to je to nezralé tele, nebo jí někdo hodně ublížil. :-)

    6 abreakce abreakce | Web | 9. února 2011 v 23:30 | Reagovat
    Ahoj Adaluter, tobě se po mne stýskalo? To jsem potěšena, děkuji. Nebyla jsem tu dlouho, to je pravda, trošku se mi ten život zamotal, nemoc apod. Ale už se z toho dostávám, tak už něco i píši. K článku, který výše uvádíš, slečna se hledá, neumí vyjádřit své myšlenky, je trochu zmatená, dnes věk 18 let v sociálním myšlení dosahuje úrovně věku o několik let níže, než tomu bylo dříve. Vážit si lidského života dokáže jen sociálně zralý jedinec, což ona bezesporu ještě není. Proto asi jí všichni, kteří se přímo nepodílejí na jejím životním blahu, připadají zbyteční.On možná i Bell nebo Nikola Tesla žili zbytečně, ale jak by dnes žila bez mobilu, si představit nedovede. A že i ty sběrače banánů nebo pomerančů potřebuje, tam také neuvažuje. Snad dospěje.

    OdpovědětVymazat
  2. 7 Kerria Kerria | Web | 10. února 2011 v 0:31 | Reagovat
    V jednom má pravdu: Lidstvo je přemnožené.

    8 adaluter adaluter | Web | 10. února 2011 v 1:44 | Reagovat
    [1]: Ano, vrátila jsem se, přečetla pár dalších a pochopila, že všechno je jinak. Nicméně i tak se mi líbí.

    [2]: A nejen mně, bohužel můj názor se nezměnil. Je zkrátka vidět, že jsem tu nováček, ale pokud někdo okomentuje smrt mnoha lidí chladně tím, že pro něj byli zbyteční, nedokážu to ignorovat.

    [3]: Já taky chápu. Jen čekám, že když někdo začne větu "Země je přelidněná, přírodě to ubližuje...", bude pokračovat nápadem, co s tím , případně se podělí o to, čím se snaží přírodě pomoci on, nebo nás pozve na akci čištění studánek po zimě, co nečekám je, že prohlásí něco na ten způsob - ještěže nás, sem tam, nějaká ta katastrofa (samozřejmě na druhém konci světa) těch zbytečných lidí zbaví.

    [4]: Nejde o mi hloupost, ale aroganci a opovrhování lidským životem

    [5]: Jsem moc ráda za to, co jsi napsala té dívce do komentářů, přesně to, o vyhlazování "zbytečné" rasy, mi po celý den probíhalo hlavou, ale nenapsala jsem to tady, nechtěla jsem čtenáře svým názorem předem tolik ovlivnit, přesto jsem čekala, jestli někoho tato paralela napadne, nezklamalas, děkuji, jsem ráda, že nejsem sama, kdo to cítí tak vyhraněně.

    [6]: Po tom, co dopsala do komentářů, myslím, že nemá problém se špatným vyjadřováním myšlenek, nebo zmateností, ona prostě napsala svůj názor, jestli ho změní to je otázka, mladá je, ale tohle na můj vkus překročilo hranice i pro mladší.

    [7]: Ano v tom ano, to ovšem není důvod, proč bych měla souhlasit i se vším ostatním, co řekla, ani s tím ,co dodala ještě navíc v komentářích. Nebo snad od teď, budeme každou katastrofu oslavovat jako přínos pro životní prostředí?

    9 punerank punerank | E-mail | Web | 10. února 2011 v 2:06 | Reagovat
    Samozřejmě můžeš nesouhlasit, dokonce můžeš protestovat, namítat, očekávat... Snad si však aspon časem přivykneš na to, že takový článek není ojedinělý a přestane tě to vytáčet...

    10 Jenny Jenny | Web | 10. února 2011 v 11:03 | Reagovat
    Tou poslední větou z tvé ukázky to ta slečna opravdu zabila :-? A divila by ses, kolik lidí v 18 je stejně hloupých nebo ještě více.

    11 pavel pavel | Web | 10. února 2011 v 13:22 | Reagovat
    Souhlasit se s jejími názory nedá, ale je pravda, že my lidé jednou natolik Zemi zničíme, až zahyneme sami... a nemusíme se ani vzájemně pozabíjet, jak to to celá tisíciletí
    činíme.

    OdpovědětVymazat
  3. 12 Shariony Shariony | Web | 10. února 2011 v 13:39 | Reagovat
    Jé, to jsem ráda, že tady nejsem jediná vytočitelná, taky jsem se nedávno dost hodně vytočila, a vlastně i naštvala na jednu ženskou s jedním, tedy dvěma komentáři. A říkala jsem si, že už si dám takové ty koňské klapky na oči, abych viděla jen to kolem mého blogu a do žádných diskuzí a témat se už nezapojovala. :-)
    Její článek jsem si teď přečetla, i několik komentářů pod ním. No, neznám ji, abych ji soudila. Třeba si ty názory zatím jen tříbí. Přeci jen, osmnáct je ještě málo. Teď něco může tvrdit, protože je to její teorie. Ve škole zaslechla, že je nás tu přes šest miliard, za chvíli jich bude devět, nedostatek jídla, fůra měst, auta.. Třeba, i když to tak píše a obhajuje si to, tak to nemyslí tak úplně doslova. Jen jako teorii.. nebo ještě nedohlédne dál.. Připomínalo mi to Raskolnikova. :-? Ale teda já v jejím věku, když jsem se dověděla o nějaké tragédii, kde zemřelo i mnohem míň lidí, tak se mi z toho chtělo vždycky hrozně brečet.. :-? Teď už jsem zprávami trochu ošlehanější :-|

    13 adaluter adaluter | Web | 10. února 2011 v 13:55 | Reagovat
    [9]:Jasně a taky si o tom můžeme popovídat, o našich názorech a názorech druhých na naše názory, kdo ví třeba jí ta diskuse pod jejím článkem něco přinese. :-) A neboj já se zklidním, mám dost svých starostí. A strašně mi chybí komunikace, tak si to tady trošku supluju.

    [10]: Ano to bylo asi právě to, co mě na celé věci vyprovokovalo, že uvedla "zbavila se pro ni a PRO MĚ zbytečných lidí. Kdyby přenechala hlavní a jedinou roli planetě Zemi, můžu si jen něco pomyslet a mávnout rukou, že se ale pasovala do role spolusoudce či jediného spravedlivého, nebo jak to výstižně nazvat, bylo moc. Já vím jsou i tací, ale já jejich názory nikdy takhle nečetla černé na bílém a ještě s možností komentáře, navíc ta slečna, mi nepřipadá hloupá, myslím tím, že inteligence jí nechybí, což je vlastně na tom všem nejhorší, jen má názory ze kterých mě mrazí.

    [11]:Ano, to se nejspíš stane, jenže jak jsem odepsala už u ní v komentářích, Země se po té oklepe, rozhlédne a vybere z přeživších tvorů dalšího adepta na pána tvorstva. :-P

    14 adaluter adaluter | Web | 10. února 2011 v 14:09 | Reagovat
    [12]: Ano to je ono, ty si brečela a teď už jsi ošlehanější, co se tedy stane až bude ošlehanější ona? :-?
    Jinak o tvých problémech jsem si včera u tebe četla a vyhledala si i diskusi na srdci blogu. Někteří lidé, zkrátka nedokážou neuplatnit své znalosti a předpokládají, že ten, kdo se nevyzná v jejich oboru je zkrátka primitiv, či nevzdělanec. Otázka je, zda jsou takto vzděláni naprosto ve všem, aby pro změnu nemohl jiný odborník, nazvat primitivem je, třeba proto, že neznají hlavní město Horní Volty, nebo nevědí jak se jmenuji Jupiterovy měsíce. :D

    OdpovědětVymazat
  4. 15 edithhola edithhola | E-mail | Web | 10. února 2011 v 18:01 | Reagovat
    Taky jsem čekala, že její článek půjde jiným směrem. Ale její články mě vždy dostanou :-) Více v komentáři pod jejím článkem.

    16 Lennroe Lennroe | Web | 12. února 2011 v 17:04 | Reagovat
    Jak už napsala Lúmenn, chápu, co chtěla říct, ale vyjádřila to jednak dost nešťastně a jednak to opravdu zavání fanatismem. Na takové názory snad mají právo velmi staří, životem zklamaní a poznamenaní lidé (jako jeden býavalý učitel přežívající v budově našeho gymnázia).
    Taky nedokážu soucítit s lidmi, které jsem nikdy neviděla a stejně tak se mi nafouknuté bubliny kolem všemožných katastrof zdají pokrytecké, jelikož ve skutečnosti je to velké spoustě těch, kteří tím v tu chvíli jakoby žijí, docela jedno.
    Nikdy, nikdy, bych si ale nedovolila ukázat na někoho (byť i zvíře, rostlinu) a říct, že nemá právo žít. Mám ho já? Co když tak někdo ukáže ne mě? I já jsem mnoha miliardám lidí ukradená aco s tím mám jako dělat? Z toho úhlu se na to slečna zřejmě nedívala. Je zřejmě trochu nevím, hloupá, naivní, nevyspělá na svůj věk. Nenáleží mi ji nějak hodnotit.
    Děti mívají různé názory, ale u někoho, kdo už smí mít řidičák, to není zrovna ideální. Kdo ví, k jaké pomoci se uchýlí při svém příštím záchvatu soucitu s naší planetou.
    Navíc je to od ní krajně domýšlivé, myslet si, že planeta potřebuje zrovna její soucit.
    "Lidé jsou schopní si pomoct sami, a těm, kteří nejsou, pomáhat nechci." navíc tohle mě taky zvedlo ze židle. Jasně, tohle až jí jednou řekne nějaký lékař, bude mít určitě ohromnou radost.
    Mimochodem fanatici nebývají vyloženě hloupí a o to je to horší.

    17 adaluter adaluter | Web | 13. února 2011 v 1:20 | Reagovat
    [16]: Ano, tohle byla první věta u které jsem zalapala po dechu, ale ten konec, mě pak tak dorazil, že už jem ji pak ani nezmiňovala. Já jí svým způsobem taky chápu a uměla bych to, co tam podala, říct tak, aby to neznělo tak pohrdavě k lidskému životu, jenže ona zřejmě nechtěla. Víš nešlo mi o to, aby jí lidi začali kamenovat, ani jsem po pravdě nečekala takový ohlas, nejdřív mě prostě naštvala a vytočila svou neúctou k těm mrtvým, ale možná to ,že měla tolik odpovědí na svůj názor, které SLUŠNOU formou vyjadřovaly nesouhlas, může vést k tomu, že své názory přehodnotí, nebo si dá aspoň pozor na to, jak je příště bude formulovat. :-?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena