GASTRONOMICKÝ DÝCHÁNEK S NOČNÍ OBLOHOU

Noční obloha je krásná, překrásná, nejkrásnější, avšak mně se dnes zachtělo něčeho odlehčenějšího. Nekamenovat prosím.








Čeká mě večer páteční,
tak hodlám oslavit jej,
večeře notně sváteční
nevšední nabízí děj.


Jídelní lístek přináší
oblá servírka Luna,
co zákazníky unáší,
ač úplně(k) je plna.


Večerní menu objednám,
s noční oblohou navíc
a Luna září, přísahám,
svůdně se na mě culíc.


A už mi nese první chod
i z dálky krásně voní,
předkrm ze slaných "hvězdokop",
leč oči, mám jen pro ní.


Polévka z hustých mlhovin,
jak báječně to chutná,
když o přídavek nestojím,
Luna je trošku smutná.


Hlavní chod dech mi vyráží,
šlehaná Mléčná dráha,
na obzor zlehka doráží
a prý je hrozně drahá.


Obloha z komet, létavic,
hlavnímu chodu sluší.
Ach, přinese li něco víc
vypustím nejspíš duši.


Opasek sundat není fér,
však Luna znovu kráčí
a moučník plný červích děr
v žaludku prostě tlačí.


Luny zář zlehka pohasla,
už finále se blíží,
jen ještě sklenku donesla,
v níž cosi černé víří.


Tmu z díry černé dopíjím
a oči se mi klíží,
Luna je společníkem mým
a k horizontu míří.


Vtom vrchní Úsvit zaklepe
mi hrubě na rameno,
tak vstávat pane, končíme,
nemáte zaplaceno.


Ometu hvězdný prach a třpyt,
jak drobky po hostině
a pak jdu básní zaplatit.
Však zpropitné, dám Luně.

Komentáře

  1. 1 Sussanah de Silva Sussanah de Silva | Web | 6. února 2011 v 0:07 | Reagovat
    ahojky =) po pravdě už ani nevím, jak jsem sem zabloudila, ale líbí se mi postřehy ze života (nevím, jestli smím tykat, když vím, že starší dcera je jen o kousek mladší než já :-x )
    možná by pro návštěvnost pomohlo zapojit se do nějakého blogového projektu =)

    2 signoraa signoraa | E-mail | Web | 6. února 2011 v 0:15 | Reagovat
    Musím pochválit Tvé verše, obdivuju s jakou lehkostí dokážeš zpracovat téma. Už i z předchozí básně na český jazyk jsem byla paf. Já se zmůžu horko těžko na dva veršíky, které by bylo přímo ostudné prezentovat.
    Kamenovat určitě nebude nikdo, naopak. :-)

    3 diviznacka diviznacka | E-mail | Web | 6. února 2011 v 8:10 | Reagovat
    Zdravím Tě, jsem nadšedesátka, tak snad můžu tykat. S počítáním návštěv si už hlavu nedělám, ani se mi nepodařilo TOP list nastartovat. Mě stačí to blogové, dnes mi to ukazuje 45-63-212, to mi pro informaci stačí. Když mě nechce technika, nebudu to mít. Ale - článek je o hlášení komentářů u článku, asi jsem to nešikovně napsala, ještě na to kouknu, promiň. Kitty. :-?

    4 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 6. února 2011 v 10:10 | Reagovat
    Na začátku týdne jsem si myslel, že tohle téma bude nuda. Že se vyčerpá hned první den a pak nebude co číst. Zatím nacházím nové a nové zpracování a tahle básnička by se měla objevit v nějakém žebříčku.

    5 zastavit zastavit | Web | 6. února 2011 v 12:37 | Reagovat
    Máš pravdu :), tak ti přeju trpělivé rodiče, a dávej na sebe pozor, at nedopadnes spatně :)

    6 Eliška Eliška | Web | 6. února 2011 v 13:03 | Reagovat
    Fakt povedená báseň, krásně jsi to pojala:-D

    7 punerank punerank | E-mail | Web | 6. února 2011 v 17:49 | Reagovat
    Spropitné luně? správně! jen ať je nejbohatší z celého nebe. Zrovna se ukazuje malej kousek, jde z balkonu vidět. Davídek mi vždycky řekne, když měsíc vidí:) a díky za komenty u mě, ještě se mám co učit:)

    8 pavel pavel | Web | 6. února 2011 v 18:16 | Reagovat
    asi ti vrchní ještě poděkoval :-D

    9 edithhola edithhola | E-mail | Web | 6. února 2011 v 20:20 | Reagovat
    V mém žebříčku budeš! Obdivuji, jak Ti básně jdou. I rýmy. To já jsem na tom s rýmem bídně:-)

    10 adaluter adaluter | Web | 7. února 2011 v 2:04 | Reagovat
    [1]:Dík. Tykání beru jako samozřejmost.

    [2]: Moc děkuji, pro mě je to zčásti nezbytnost, zčásti hra se slovy.

    [4]: Díky za uznání, to téma si o básničku přímo říkalo, vlastně ani nevím, co bych jinak psala, neboť řečeno bylo více, než vše.

    [5]: Dík, budu se snažit.

    [6]: Děkuji.

    [8]: Ale houby, brblal.

    [9]: Je mi znovu velkou ctí, rým není všechno, i bez něj lze být poetou.

    OdpovědětVymazat
  2. 11 Malkiel Malkiel | Web | 7. února 2011 v 3:29 | Reagovat
    Velmi chutná báseň. ;-)

    12 divizna divizna | 7. února 2011 v 17:44 | Reagovat
    Já ani nedutám....

    13 Lady Letty Lady Letty | Web | 7. února 2011 v 20:16 | Reagovat
    To je fakt. x))
    K té básni...já nemám slov, vážně. ^^ Krásná.

    14 Janinka Janinka | Web | 7. února 2011 v 21:14 | Reagovat
    Tohle je opravdu povedené, až mě lehce zamrazilo (no, možná to bude taky tím, že sedím na zemi mezi dveřmi :-)), ale vážně, tak jemné a hravé a i když není úplněk, krásně se to hodí k tomu srpečku, co na mně zírá skrz okno... :-)

    15 edithhola edithhola | E-mail | Web | 7. února 2011 v 23:32 | Reagovat
    Doufám, že se nebudeš zlobit, když jsem na začátek své nové deváté kapitoly použila Tvé dvě věty z komentáře. Mě nic lepšího nenapadlo. Já jsem nějaká vyprázdněná po minulém tématu týdne. Chtěla bych pokračovat v Reně, tak snad to půjde zítra líp. A co Ty? Budeš pokračovat druhým dějstvím?

    16 Shariony Shariony | Web | 8. února 2011 v 18:40 | Reagovat
    Pěkná básnička, takhle bych to nedokázala nikdy vymyslet.. :-)

    17 edithhola edithhola | E-mail | Web | 8. února 2011 v 21:14 | Reagovat
    Lucie, tak to piš po kapitolách. Ono se ty těžké zážitky i líp čtou, když je to po kratších částech. Je to i svižnější a pro čtenáře napínavější. Držím palce.

    18 jezura jezura | Web | 9. února 2011 v 17:41 | Reagovat
    Moc krásné! Miluji vlastní tvorbu, občas se také snažím, nebo spíš jsem se dřív víc snažila, teď už mi to v mém seniorském věku tak nejde. Jen tak dál a něco s tím dělej! Je to škoda takový talent nechal ležet ladem! :-?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena