NENÁVRATNÁ

.....No, co napsat, ty úvody k básničkám, mi moc nejdou. Píšu je pod vlivem pocitů, zavalena lavinou emocí a procitám, až když je "po všem".
Já sice samozřejmě tuším, co tak asi chtěl básník říci, ale návody k nim přidávat nebudu. Každý má struny poetična naladěné jinak, něco na nich zarezonuje, něco zaskřípe a žádné rozbory už na tom nic nezmění.






Není už dne k odpočinku,
k zastavení,
k navrácení
do klidných vod
a mezi trávy,
jejichž stébla ševelí
píseň podzimu,
melancholický popěvek
zašlých okamžiků,
kroků do minula
a vůně dávno darovaných květin.

Lampiónky, svíčky blikotavé
bludičky osudu
vábící dál a dál
a dál
bludištěm bažin
po uzoučkých stezkách náhod
vedou, lákají, slibují
vyhrožují, matou
a není už dne k odpočinku,
k zastavení,
k navrácení.

Komentáře

  1. 1 m. m. | Web | 14. ledna 2011 v 11:57 | Reagovat
    Já úvody radši nepíšu vůbec. Stejně si tam pak každej najde to svoje a krom toho, poesie mluví sama za sebe, netřeba ji vysvětlovat nebo uvádět :)

    2 divizna divizna | 14. ledna 2011 v 15:41 | Reagovat
    tahle se mi taky moc líbí :-)

    Ta vůně darovaných květin mě teď právě dostala.
    Je to víc, než tři roky, kdy jsem naposledy držela v rukou kytičku od někoho hodně blízkého. Stále se snažím si tu vůni vybavit :-|

    3 ratuska ratuska | Web | 14. ledna 2011 v 16:14 | Reagovat
    Není už dne k navrácení...

    4 pavel pavel | Web | 14. ledna 2011 v 17:53 | Reagovat
    báseň nakonec stejně píšeme hlavně pro sebe, takže není potřeba k ní nic vysvětlovat... aspoň se v nich ale můžeme k těm okamžikům vracet a prožít je v myšlenkách... co nám taky jiného zbývá.
    ten tvůj profil by mohl být o mne. :-D

    5 signoraa signoraa | E-mail | Web | 14. ledna 2011 v 20:50 | Reagovat
    Ta básnička se mi líbí, nevím proč mi při jejím čtení přišlo na mysl - "je konec láskám, konec nenávistím a není návratu" (Nezval). Asi ta poslední slova.
    Vypadá to jednoduše, ale je to složitá záležitost psát poezii. Kdysi v dávnověku jsem také učinila pár pokusů, do kterých jsem vpisovala své pocity a emoce. Ale už to odvál čas. :-)

    6 Čerf Čerf | Web | 15. ledna 2011 v 14:25 | Reagovat
    K navrácení asi ne, ale k zastavení je čas vždycky. Ať už k odpočinku nebo k nadýchnutí. Zajímavé věci. Nevadí-li to, občas nakouknu :-).

    7 Kleopatra Kleopatra | Web | 15. ledna 2011 v 19:51 | Reagovat
    Já mám dojem, že úvody k basním se psát nedají... To, že to jebáseň znamená... no prostě, že básni předmluva nesluší :-)

    8 Christine Christine | Web | 16. ledna 2011 v 21:21 | Reagovat
    Dobré ;-)

    9 divizna divizna | 17. ledna 2011 v 12:22 | Reagovat
    Jen jsem zaskočila pozdravit :-)

    10 Lennroe Lennroe | Web | 17. ledna 2011 v 22:26 | Reagovat
    Lampiónek je krásné slovo. :-) Já básničky komentuji nerada. Zdá se mi hloupé napsat jen, že se mi líbí, ale zase co jiného, když se mi doopravdy líbí?

    11 adaluter adaluter | Web | 23. ledna 2011 v 22:53 | Reagovat
    Moc všem děkuji za pochvalu, jsem ráda že povětšinou nepovažujete úvody k básním za nezbytné, zbavuje mě to pocitu povinnosti. Jen je mi někdy líto, básničku sem jen tak pohodit, samotinkou, opuštěnou a mám pocit, že si zaslouží alespoň nějaký skromný doprovod. :-D

    12 Beata Serrena Graćio (prostě S.) Beata Serrena Graćio (prostě S.) | Web | 24. února 2011 v 9:24 | Reagovat
    Nezlob se, ale je to tak krásný, že jsem si toho udělala písničku a hraju jí na kytaru. Nádherný, vážně. :)

    13 Reina-sun Reina-sun | Web | 22. března 2011 v 23:39 | Reagovat
    Nádherná, procítěná báseň. Jsi určitě hrozně emotivní a citlivá...Skvělé!

    14 Tristia Tristia | E-mail | Web | 23. března 2011 v 18:20 | Reagovat
    Moc pěkná surrealistická básnička :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Rozutekly se mi ovce

Masáž varlat

Bláta víc než po kolena